Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 13 اردیبهشت 1403 - 08:29

5
تیر
نکاتی در مورد خرید کردن

نکاتی در مورد خرید کردن

زماني كه براي خريد مواد غذايي مي‌رويد، به نكات توصيه شده دراين مقاله توجه نماييد تا سلامتي را براي خود و خانواده خود به ارمغان بياوريد.

نکاتی در مورد خرید کردن

 

 

زمانی كه برای خرید مواد غذایی می‌روید، به نكات توصیه شده دراین مقاله توجه نمایید تا سلامتی را برای خود و خانواده خود به ارمغان بیاورید.

 

نكات اساسی در هنگام خرید

 

 هرگز گرسنه به فروشگاه نروید

 خرید با معده خالی سبب می‌‌شود شما مواد غذایی را بخرید که اصلاً به آنها احتیاج ندارید. مراقب باشید، خرید با شکم گرسنه، یعنی مصرف کالری بیشتر.

 اگر بن خرید دارید، مراقب باشید که با آنها چه مواد غذایی را می‌‌خرید

 از بن‌های خود برای خرید تنقلات ناسالم استفاده نکنید (پیش از آنکه وارد فروشگاه شوید، این جمله را سه بار تکرار کنید)!

 یک لیست خرید تهیه کنید و آن را جلوی چشم خود قرار دهید

بهترین روش برای اجتناب از خرید محصولات ناسالم، تنقلات و اقلام وسوسه انگیز، تهیه لیست خرید است.

 برای خرید، ابتدا محیط پیرامونی فروشگاه را جستجو کنید

 با این روش می‌‌توانید محصولات تازه، سبزیجات، لبنیات، تخم‌مرغ، گوشت قرمز، ماهی و گوشت ماکیان را بیابید. راهروهای مرکزی فروشگاه‌ها، معمولاً مکان‌هایی هستند که شما می‌‌توانید در آنها کالاهای بسته‌بندی شده، هله‌هوله و تنقلات را پیدا کنید، بنابراین، هنگامی که به این مکان رسیدید، لیست خرید را جلوی چشمان خود قرار دهید، چون مکان وسوسه انگیزی است. در این راهروها، تنها بر خرید محصولاتی چون غلات سرشار از فیبر، پاستاهای تهیه شده از گندم یا غلات کامل، سس‌های گوجه فرنگی و چاشنی‌های سالم سالاد تمرکز کنید.

 

 در صف پرداخت محصولات خریداری شده مراقب باشید

هنگامی که در صف پرداخت محصولات خریداری شده قرار دارید، بسیار مراقب تاکتیک‌های اغوا کننده باشید: آنجا مکانی است که در آن محصولات و اقلام زیادی قرار داده شده تا شما را به خرید تشویق کنند؛ این خوراکی‌ها واقعاً وسوسه‌انگیز هستند و تنها یک لحظه کافی است تا تسلیم شوید. اغلب این اقلام و مواد غذایی، مواد مغذی كافی ندارند. پس اسکناس‌های خود را صرف خرید محصولاتی نکنید که به جز ضرر، چیزی به شما نمی‌دهند.

 

مجموعه متنوعی از محصولات

مجموعه متنوعی از محصولات را انتخاب کنید تا بدن شما طیف وسیعی از ویتامین‌ها، مواد معدنی و دیگر مواد مغذی را دریافت کند. هر چه بیشتر به این امر توجه داشته باشید، نتیجه‌ بهتری می‌‌گیرید:

میوه‌های کاملاً رنگی و سبزیجاتی چون اسفناج، کلم پیچ، فلفل قرمز و هویج، بالاترین سطوح آنتی‌اکسیدان‌ها و انواع مواد مغذی برای مبارزه با بیماری‌های مختلف را درون خود جای داده‌اند.

در صورت امكان برای خرید محصولات زیر به دنبال نوع اُرگانیک باشید: سیب، فلفل دلمه ای، زغال اخته، کرفس، گیلاس، انگور، کلم پیچ، شلیل، هلو، سیب‌زمینی، اسفناج و توت فرنگی. متخصصان غذایی، این محصولات را دوازده محصول نامناسب می‌‌نامند، زیرا باقیمانده‌ مواد آفت کُش در آنها، نسبت به محصولات دیگر، سطح بالاتری دارد.

 

لبنیات

به دنبال شیر‌های بدون چربی، یا با چربی 1 درصد، ماست‌های بدون چربی یا کم چرب و پنیر تازه باشید. می‌‌توانید از پنیرهای کم چرب استفاده کنید؛ البته روزی بیشتر از 60 گرم مصرف نکنید. نیازی نیست که حتماً پنیر بدون چربی بخرید. داشتن کمی چربی به طعم و بافت آن بسیار کمک می‌‌کند.

 

چربی‌ها و روغن‌ها

روغن زیتون و روغن کانولا، سالم‌ترین گزینه‌ها برای پخت و پز، خواباندن و تُرد کردن انواع گوشت، تهیه انواع سس و چاشنی‌های سالاد، به شمار می‌‌آیند.

 

نان‌ها و خوراکی‌های مغزدار، غلات و ماكارونی

به دنبال خرید نان‌هایی باشید که از 100 درصد گندم یا غلات کامل تهیه شده باشند. انواع کلوچه و نان‌های مغزدار، حداقل 2گرم فیبر در هر وعده وارد بدن می‌‌کنند.

مطمئن شوید که ماده‌ اولیه‌ مصرفی از غلات کامل (مانند گندم کامل، ذرت کامل، جو و برنج قهوه‌ای) یا سبوس (سبوس جو، سبوس ذرت و یا سبوس گندم) تهیه شده باشد. هر یک فنجان از آنها برای یک وعده غذایی، باید حدود 3 گرم چربی، کمتر از 150 کیلو کالری، و حدود 8 گرم كربوهیدرات داشته باشد.

برای خرید پاستا (ماکارونی) نیز به دنبال خرید محصولاتی باشید که با غلات کامل 100 درصد، تهیه شده باشند.

 

غذاهای بسته بندی شده 

بسته‌هایی را بردارید که مواد تشکیل دهنده‌ آن کم باشد، یعنی ترجیحاً خالص باشند؛ بدین طریق، از مواد افزودنی اضافی از جمله نمک، اجتناب می‌‌شود. غذاهایی را انتخاب کنید که بیش از 600 میلی‌گرم سدیم و 5/4 گرم چربی اشباع شده نداشته باشند.    

 

سس گوجه فرنگی

همیشه توصیه می‌‌شود که سس را خودتان تهیه نمایید، اما اگر می‌‌خواهید از نوع کارخانه‌ای آن استفاده کنید، نباید در هر وعده بیش‌تر از 6 گرم چربی و 400 میلی‌گرم سدیم مصرف کنید.

 

 

مواد غذایی کنسروی

خطر اصلی موجود در این محصولات، نمک است. از سبزیجات کنسروی اجتناب کنید. اگر برایتان امکان دارد، نوعی را تهیه کنید که سدیم پایینی داشته باشد؛ یا قبل از پختن، آنها را با آب بشویید تا نمک اضافی از بین برود. همواره انواع سوپ، خوراک‌های لوبیای تند و انواع غذاهای مایع کم سدیم را تهیه کرده و بخورید.

 

گوشت قرمز، ماهی و مرغ

بهترین انتخاب برای مصرف پروتئین بدون چربی مضر، ماهی است. سعی کنید ماهی‌های چرب را تهیه کنید، مانند ماهی آزاد (سالمون) و ساردین؛ این نوع ماهی‌ها دارای بالاترین میزان اسیدهای چرب اُمگا-3 برای سالم ماندن قلب می‌‌باشند. از ماهی‌های دارای جیوه‌ بالا مانند شمشیر ماهی و ماهی ماکرول دوری کنید. گوشت مرغ و بوقلمون بدون پوست در جایگاه دوم قرار دارند.

 

میان وعده

سعی کنید میان‌وعده‌هایی را انتخاب کنید که بیشتر از 200 كیلو کالری نداشته و ارزش غذایی داشته باشند. برای مثال، ذرت بو داده دارای فیبر و آجیل دارای پروتئین است.

 

 

 

برچسب ها: مواد معدنی، گرسنه، مصرف کالری، هله‌هوله تعداد بازديد: 532 تعداد نظرات: 0

نظر شما بعد از تایید درج خواهد شد

فیلم روز
تصویر روز