Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
دوشنبه 17 اردیبهشت 1403 - 12:34

10
خرداد
رازهایی برای سلامت و شادابی

رازهایی برای سلامت و شادابی

راه و رسم زندگی افراد سالم می‌داند كه علاوه بر سلامت جسمی از سلامت روحی نیز برخوردارند. در این مقاله خلاصه‌ای از این 10 روش را برای شما شرح خواهیم داد:

رازهایی برای سلامت و شادابی

 

  

پژوهشگری به نام پاتریك هالفورد پژوهشی روی افراد واقعاً سالم انجام داده و آن‌را در كتاب 10 راز افراد 100 درصد سالم به چاپ رسانده است. این كتار با نتیجه 30 سال تلاش و تحقیق در زمینه تغذیه و راه و رسم زندگی افراد سالم می‌داند كه علاوه بر سلامت جسمی از سلامت روحی نیز برخوردارند. در این مقاله خلاصه‌ای از این 10 روش را برای شما شرح خواهیم داد:

 

بهبود دستگاه گوارش

در نتیجه یك نظرسنجی مشخص شد كه فقط 14 درصد افراد دارای یك دستگاه گوارش خوب و سالم هستند و حدود 86 درصد، كمتر از یك بار اجابت مزاج در روز دارند. اگر پس از خوردن غذا دچار نفخ معده می‌شوید، احتمالاً غذایی خورده‌اید كه به آن حساسیت دارید و یا آن غذا به درستی هضم نشده است. خوردن گندم و شیر، بیشترین نفخ معده را به همراه خواهند داشت. یكی از اسرار سلامتی خوب كار كردن دستگاه گوارش است.

 

 دریافت زیاد ویتامین B

82 درصد از مردم به سرعت مریض و بی‌تاب می‌شوند و 64 درصد دچار اضطراب و تنش هستند و 32 درصد حافظه ضعیفی دارند. برای اینكه سریع باشید و حافظه‌ای قوی داشته باشید و كمتر به بیماری دچار شوید، باید روزانه مقدار قابل توجهی ویتامین B مصرف كنید. ویتامین B برای فرایندی به نام متیلاسیون ضروری و حیاتی است. اگر به میزان كافی ویتامین B دریافت كرده باشید، میزان خون هموسیسئین شما كمتر از 6 خواهد بود. در هر صورت بهتر است روزانه با خوردن مقدار زیادی سبزیجات و حبوبات كه حاوی اسید فولیك و ویتامین B6 هستند و همچنین مصرف مكمل مولتی ویتامین كه حداقل حاوی mcg 200 اسید فولیك و mcg 10 ویتامین B12 وmcg 20 ویتامین B6 می‌باشد، سلامت بدن خود را تضمین كنید.

 

تعادل قند خون

 80 درصد از مردم اظهار می‌دارند كه اغلب اوقات كم انرژی هستند و 42 درصد با ناراحتی و خستگی از خواب بیدار می‌شوند. برای حفظ انرژی و كاهش و كنترل وزن باید از مواد غذایی با شاخص گلیسمی پایین استفاده كرد؛ به این معنی كه مثلاً به جای ذرت، بهتر است جو بخورید و به جای موز و كشمش، توت و آلو بخورید و همیشه پروتئین را به همراه كربوهیدارت مصرف كنید (مثلاً ماهی با برنج قهوه‌ای)

 

چگونگی رسیدن به خوشبختی و برداشت هر كس از كلمه خوشبختی متفاوت است. احساسات ما، انتظارات، تجربه‌های زندگی و حتی شخصیت ما در تعبیرمان از شادی تأثیر می‌گذارد. برخی از افراد خوشبختی و شادی را در حرفه خود می‌دانند و گروهی دیگر آن‌را در ازدواج و رابطه خود جستجو می‌كنند. مهم نیست خوشبختی را چگونه تعریف می‌كنید، مهم شاد بودن و لذت بردن از زندگی است. در اینجا به 15 روش شاد بودن اشاره كرده‌ایم كه با گذشت زمان و تكرار تبدیل به عادات مثبت می‌شوند و زندگی شما را دگرگون خواهند كرد:

 

افزایش مصرف آنتی‌اكسیدان‌های ضد پیری

با مصرف مواد غنی از آنتی‌اكسیدان، مثل میوه و سبزیجات، آجیل، دانه‌ها و ماهی‌های روغنی، نیمی از راه سلامتی را  طی كرده‌اید. افراد كه روزانه حداقل پنج تكه میوه‌ حاوی آنتی‌اكسیدان می‌خورند، نسبت به سایر افراد 5/2 برابر سالم‌ترند. افزایش آنتی‌اكسیدان‌ها در رژیم غذایی به سلامتی و جوان ماندن كمك می‌كند. مقدار آنتی‌اكسیدان تمامی میوه‌ها و سبزیجات یكسان نیست و گیلاس، انواع توت‌ها، پونه، دارچین، زردچوبه، خردل و شكلات، گردو، پسته، كلم بروكلی، مارچوبه و آوكادو مقادیر بیشتری آنتی‌اكسیدان دارند.

 

 خوردن چربی‌های ضروری

افرادی كه حداقل سه بار یا بیشتر در هفته ماهی می‌خورند و یا آجیل و دانه‌های مختلف مصرف می‌كنند، نسبت به دیگران 60 درصد سالم‌ترند. در حالی‌كه پوست بیش از 56 درصد از مردم خشك است، چربی‌های ضروری ماهی‌های روغنی یا دانه‌ها، موجب سلامت ذهن و بدن، كاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی، كاهش درد مفاصل، بهبود خلق و خو و برطرف شدن خشكی پوست می‌شود. در هفته حداقل سه وعده ماهی‌های چرب، مثل سالمون، شاه‌ماهی و ساردین استفاده كنید و تخم كدو تنبیل یا كتان را فراموش نكنید.

 

 هیدراته نگه داشتن بدن

كسانی كه روزانه حداقل هشت لیوان آب می‌نوشند، دو برابر سالم‌تر از سایر افراد هستند. دلیل عدم اجابت مزاج و سردرد و میگرن كمبود آب بدن است. 48 درصد از مردم به‌طور مكرر دچار سردرد و میگرن می‌شوند. آب مهم‌ترین ماده غذایی است كه بدن در طول روز به آن نیاز دارد. برای اینكه دریابید آیا به اندازه كافی آب می‌نوشید یا نه، به رنگ ادرار خود توجه كنید؛ رنگ ادرار باید متمایل به سفید باشد.

 

 ورزش و حفظ تندرستی

54 درصد از افرادی كه از سلامت قلبی و عروقی برخوردارند، حداقل سه ساعت درهفته ورزش می‌كنند و 92 درصد افراد 100 درصد سالم دنیا، اندامی موزون دارند. ورزش برای سلامتی بسیار حیاتی است و همه ما باید حداقل 15-30 دقیقه در روز ورزش كنیم. آیا هیچ چیزی جز ورزش می‌تواند شما را متناسب، قوی و انعطاف‌پذیر نگه دارد؟ یوگا، دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی و شنا از بهترین ورزش‌های تناسب اندام هستند.

 

 تولید انرژی حیاتی

بیش از 50 درصد از افراد 100 درصد سالم دنیا در كنار ورزش مدیتیشن، تای چی و چیگونگ نیز انجام می‌دهند. همه انسان‌ها برای ترمیم انرژی به این قبیل ورزش‌ها نیاز دارند.

 

 گذشته را از حال جدا كنید

پژوهشگران معتقدند كه داشتن یك نگرش مثبت برای سلامتی اهمیت دارد و برای داشتن یك زندگی سالم و شاد باید احساسات و الگوهای منفی را از خود دور كرد؛ زیرا تخلیه آنها بهداشت و سلامت جسم و روان را در پی خواهد داشت و موجب افزایش انرژی و خودانگیختگی می‌شود.

 

 یافتن هدف در زندگی

حدود 896 درصد از افراد 100 درصد سالم، دارای یك هدف مشخص در زندگی هستند و حدود 81 درصد از آنها هدفی معنوی دنبال می‌كنند. ارتباط با خداوند و اعتقاد به آن، زندگی را بامعنا می‌كند.

 

 

 

15 راز شاد بودن

آنچه را كه صحیح است، دریابید:  برخی از ما همیشه نیمه پر لیوان را می‌بینیم و برخی دیگر نیمه خالی لیوان را. دفعه بعد كه در ترافیك ماندید، به این فكر كنید كه چقدر عالی است كه چند لحظه‌ای از روز را می‌توانید پشت چراغ روی مشكلات تمركز كنید و به یك راه‌حل و فكر بكر و ناگهانی دست یابید و یا هر گاه در صف طولانی خرید قرار می‌گیرد، از فرصتی كه برایتان پیش آمده تا بتوانید یك مجله بخوانید، خوشحال باشید. به این ترتیب در پایان روز، آرامتر و شادتر خواهید بود. در آن واحد، آنچه را كه صحیح است، انجام دهید و ببینید كه چگونه همه چیز جهان در حال تغییر می‌باشد!

قدردانی كردن: شما چند بار در روز كلمه متشكرم را بیان می‌كنید و چند بار آن‌را می‌شنوید؟ اگر برای كار مثبتی كه انجام داده‌اید از خودتان تشكر كنید، اتفاق مثبتی به‌طور طبیعی رخ خواهد داد. یاد بگیرید تا از دیگران بابت كارهای خوبی كه انجام می‌دهند، تشكر كنید. بدین وسیله درهای شادی و خوشبختی را به روی خود می‌گشایید.

كودكی خود را به یاد بیاورید:  یادتان می‌آید كه چگونه بازی می‌كردید؟ منظور بازی تنیس و گلف دوره نوجوانی نیست، منظور بازی‌های دوران كودكی است. یكی از راه‌های شاد بودن مرور خاطرات خوب و شاددوران كودكی است.

مهربان باشید: شكی نیست كه تماشای مهربانی دیگران در رفتار ما تأثیر مثبت می‌گذارد و تمایل ما را برای انجام كارهای خوب، افزایش می‌دهد. مهربانی مسری است و می‌توانیم با آن برای خودمان و دیگران شادی و شور و شوق به ارمغان بیاوریم.

وقت‌گذرانی با دوستان: حتی یك زندگی كاملاً عاشقانه، به خودی خود و تنهایی نمی‌تواند شادی فرد را تضمین كند. باید یاد بگیریم كه علاوه بر روابط خانوادگی، روابط اجتماعی خود را نیز تقویت و ساعاتی از روز را با دوستان خود صرف كنیم.

در لحظه بودن: در لحظه بودن به معنای در لحظه زندگی كردن است. در بسیاری از موارد، انسان‌ها به جای اینكه از لحظه خود استفاده كنند و در آن شاد باشند، به فكر اتفاقات پیش‌رو و آینده كه هنوز رخ نداده‌اند، هستند و یا به روزهای گذشته خود فكر می‌كنند و لحظه‌های حال زندگی خود را به این ترتیب از دست می‌دهند. هر گاه توانستید، لحظه‌لحظه زندگی را دریابید و در آن شاد باشید و آن‌را مزه‌مزه كنید، به خوشبختی دست یافته‌اید.

استراحت: در زندگی تمام افراد لحظات سخت و خسته‌كننده وجود دارند. خستگی و استرس، مانع از شاد بودن می‌شود و تنها راه دستیابی به آن استراحت است.

ورزش و تحرك: هیچ شكی نیست كه ورزش و فعالیت جسمی، نگرش مثبت و ارتقای روحیه و افزایش اعتماد به نفس را به همراه دارد. در واقع یكی از راه‌های افزایش شادی، افزایش تحرك بدنی است. ورزش انسان را سرحال می‌كند.

چهره شاد: منظور این نیست كه صادق نباشید و به دروغ خود را شاد نشان دهید؛ اما پیشنهاد می‌كنیم كه برای شاد بودن كاری انجام دهید و به سمت آن گام بردارید. پژوهشگران معتقدند كه داشتن لبخند حتی بظاهر تأثیر واقعی خواهد داشت و انسان را شاد می‌كند.

داشتن هدف: نداشتن هدف در زندگی و به‌طور خاص عدم پی‌گیری اهداف در زندگی، موجب بی‌انگیزگی و ناكارآمدی انسان می‌شود. داشتن هدف و دنبال كردن آن، زندگی را از حالت عادی خارج و به یك زندگی پر از عشق و شور و نشاط تبدیل می‌كند و دستیابی به موفقیت، شادی را افزایش خواهد داد.

یافتن هدف: هدف برخی از انسان‌ها معنوی و برخی دیگر مادی است؛ مثلاً پیدا كردن یك كار خوب و یا یك رابطه صمیمی.

یافتن هدف بسیار مهم است. احساس اینكه شما در دنیا هستید تا هدفی خاص را دنبال كنید، بسیار شادی‌آور است.

قدر آنچه كه دارید را بدانید: به یاد داشته باشید، حتی اگر گنج بزرگی هم داشته باشید، ممكن است در یك آن و در یك چشم به هم‌زدن از دست بدهید. بنابراین همیشه از خداوند بابت چیزهایی كه در زندگی به شما عطا كرده است، تشكر كنید.

بیش از اندازه كاری را انجام ندهید: ممكن است انجام كاری برای اولین بار، شما را شاد كند، اما تكرار آن برای بار دوم و سوم، كم‌كم خسته‌كننده می‌شود و تأثیر بار اول را نخواهد

داشت.

شناسایی نقاط قوت: نقاط مثبت و قوت خود را شناسایی و هر روز از این ارزش‌ها استفاده كنید. اگر به نقاط قوت و توانایی‌های‌مان آگاه باشیم، بهتر می‌توانیم از آنها در تمامی جنبه‌های زندگی استفاده كنیم.

دور كردن تفكرات منفی: انسان در زندگی همان چیزی را به خود جلب می‌كند كه انتظار آن‌را دارد و تنها چیزی كه موفقیت‌های او را محدود می‌كند، تفكرات منفی است، با تفكر مثبت، تمامی چیزهای مادی و معنوی خوب را به سمت خود جذب نموده و شاد زندگی كنید.

برچسب ها: آنتی‌اكسیدان‌های ضد پیری، خودانگیختگی، چربی‌های ضروری، كاهش و كنترل وزن، نفخ معدهپ تعداد بازديد: 435 تعداد نظرات: 0

نظر شما بعد از تایید درج خواهد شد

فیلم روز
تصویر روز