Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 - 19:57

30
آذر
پياده روی حركت در جاده تندرستی (بخش دوم)

پياده روی حركت در جاده تندرستی (بخش دوم)

پیاده‌روی موجب كاهش علائم افسردگی می‌شود. پژوهش‌ها نشان داده است پیاده‌روی به مدت 30 دقیقه، سه تا پنج بار در هفته و به مدت 12 هفته، علائم افسردگی را تا میزان 47 درصد كاهش می‌دهد.

- پیاده‌روی موجب كاهش علائم افسردگی می‌شود. پژوهش‌ها نشان داده است پیاده‌روی به مدت 30 دقیقه، سه تا پنج بار در هفته و به مدت 12 هفته، علائم افسردگی را تا میزان 47 درصد كاهش می‌دهد.

- پیاده‌روی خطر ابتلا به سرطان‌های سینه و روده را كاهش می‌دهد. در یك بررسی زنانی كه در هفته به مدت یك ساعت و 15 دقیقه تا دو ساعت و نیم پیاده‌روی تند داشتند خطر ابتلا به سرطان سینه در آنان تا 18 درصد كاهش یافت. 

- پژوهش‌های بسیاری نشان داده است كه ورزش كردن می‌تواند از ابتلا به سرطان روده پیشگیری كند و حتی در بیماران مبتلا به این سرطان مانع مرگ زودهنگام شود. 

- پیاده‌روی موجب سلامت اندام‌های بدن می‌گردد. سه روز پیاده‌روی در هفته و هر هفته به مدت 30 دقیقه، می‌تواند به طور چشمگیری سلامت اندام‌های تنفسی و قلبی را افزایش دهد. 

- پیاده‌روی حتی در مدت زمان‌های كوتاه موجب تناسب اندام می‌شود. با تحقیقی كه بر روی زنان غیرفعال انجام شد، دریافتند آن گروه از زنان غیرفعالی كه مدت زمان‌های كوتاه پیاده‌روی تند می‌كردند (به طور مثال: روزی 3 بار و هر بار 10 دقیقه پیاده‌روی می‌كردند) از سلامت بیشتری برخوردار بودند و از طرفی سبب كاهش میزان توده چربی بدنی خود شده بودند. 

- پیاده‌روی به بهبود عملكرد جسمی بدن كمك می‌كند. پژوهش‌‌ها نشان می‌دهد پیاده‌روی موجب بهبود و پیشرفت سلامت و عملكردهای جسمی بدن شده و از ناتوانی‌های حركتی در میانسالی پیشگیری می‌كند. 

چند پیشنهاد ساده برای انجام پیاده‌روی روزانه

- قبل از رسیدن به مقصد از تاكسی و یا اتوبوس پیاده شده و بقیه مسیر را پیاده طی كنید. 

- ماشین خود را دورتر از مركز خرید یا محل كار پارك نمایید تا مجبور شوید این فاصله را پیاده‌روی كنید. 

- به جای اینكه تلفنی سفارش غذا بدهید، طول مسیر تا رستوران را پیاده‌ طی كنید. 

- مسافت‌های كوتاه را به جای استفاده از ماشین، پیاده‌روی كنید. 

- برای كوتاه كردن چمن‌ها، به جای استفاده از ماشین چمن‌زنی، خودتان آنها را كوتاه كنید. 

- كفش‌های مخصوص پیاده‌روی (كفش ورزشی) را دم دست داشته باشید تا بتوانید در هر فرصتی كه فراهم می‌شود 10 دقیقه پیاده‌روی كنید. 

- اگر تا به حال پیاده‌روی نكرده‌اید، بهتر است برای شروع، از 10 دقیقه آغاز نمایید (5 دقیقه یك مسیر را بروید و سپس 5 دقیقه همان مسیر را برگردید). سعی كنید طی یك هفته به تدریج زمان پیاده‌روی خود را افزایش دهید و هر روز چندین دقیقه به زمان پیاده‌روی خود اضافه كنید. 

پیاده‌روی برای كاهش وزن 

پیاده‌روی نیز، مانند هر ورزش ایروبیك دیگر، باعث سوزانیدن كالری می‌شود و به كاهش وزن كمك می‌كند. البته برای كم كردن وزن، باید میزان كالری كه می‌سوزانید از مقدار كالری كه به بدن می‌رسد، بیشتر باشد. بنابراین سعی كنید مقدار كالری را كه به بدن می‌رسانید، كاهش دهید. ورزش كردن برای ثابت نگه داشتن وزن و جلوگیری از افزایش آن مهم است تحقیقات نشان داده افرادی كه پس از كاهش وزن به ورزش كردن ادامه می‌دهند، احتمال ثابت ماندن وزن‌شان بسیار بیشتر از كسانی است كه كاهش وزن داشته‌اند، اما دیگر ورزش نمی‌كنند.
 

برچسب ها: پیاده روی، ورزش پیاده روی، فواید پیاده روی، تاثیر پیاده روی بر بدن، پیاده روی روزانه تعداد بازديد: 546 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز