Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 8 اردیبهشت 1403 - 20:47

11
آذر
۶ نوشیدنی مفید برای کاهش کلسترول بد

۶ نوشیدنی مفید برای کاهش کلسترول بد

کلسترول یک ماده چرب است که نقش مهمی در عملکردهای جسمانی مختلف ایفا می‌کند، اما سطوح بالای این ماده، به ویژه کلسترول بد (LDL)، می تواند با تشکیل پلاک شریانی به بیماری قلبی کمک کند.

همشهری آنلاین نوشت:  اگر کلسترول بالایی دارید، نوشیدنی‌های خاصی وجود دارند که می‌توانند به کاهش شدید آن کمک کنند. این نوشیدنی‌ها با استفاده از مواد اولیه تهیه می‌شوند و می‌توان آن‌ها را با معده خالی و حتی به صورت ناشتا نیز صرف کرد. در این بخش از این مطلب به فهرستی از این نوشیدنی‌ها اشاره می‌کنیم که بد نیست آن‌ها را امتحان کنید.

زنجبیل و آب لیمو

نوشیدن یک لیوان آب ولرم مخلوط شده با آب لیمو به همراه یک قاشق آب زنجبیل در صبح ناشتا سطح کلسترول بدن را تحت کنترل نگه می‌دارد. خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی موجود در زنجبیل به حفظ سطح کلسترول کمک می‌کند.

شیر زردچوبه

نوشیدن یک لیوان شیر گرم مخلوط شده با پودر زردچوبه در صبح با معده خالی(ناشتا)، کلسترول را تحت کنترل نگه می دارد.

بیشتربخوانید:

کدام خوراکی ها کلسترول خون را پایین می‌آورند؟

 

 

 

عسل و آب سیر

مخلوط کردن سه حبه رنده شده یا پودر شده سیر و یک قاشق عسل در یک لیوان آب ولرم و نوشیدن آن در صبح با معده خالی کلسترول بالا را کاهش می‌دهد.

آب انگور

آب انگور سرشار از ویتامین C و آنتی اکسیدان است و نوشیدن آن در صبح با معده خالی نه تنها به کاهش کلسترول کمک می‌کند بلکه قلب را نیز سالم نگه می دارد.

آب گوجه فرنگی

آب گوجه فرنگی سرشار از فیبر، نیاسین و لیکوپن است که به کنترل میزان کلسترول در بدن کمک می‌کند. بنابراین، آن را حتما بنوشید.

چای سبز

چای سبز حاوی آنتی اکسیدان‌ها و کاتچین‌ها است و به کنترل میزان کلسترول در بدن کمک می‌کند. چای سبز همچنین وزن را کاهش می‌دهد. بنابراین، اعتیاد به چای معمولی را کنار بگذارید و چای سبز را بخشی از زندگی خود قرار دهید (کاتچین متعلق به گروه پلی فنل‌ها و آکسی توسین‌ها است. کاتچین در واقع یک فنل دارای خواص آنتی اکسیدانی است و نه تنها باعث کاهش کلسترول بد می شود بلکه باعث افزایش سطح کلسترول خوب (HDL) در بدن نیز می‌شود).

بیشتربخوانید:

این مواد غذایی از لخته شدن خون جلوگیری می‌کنند!

مصرف تخم مرغ باعث افزایش کلسترول خون نمی‌شود

 

 

برچسب ها: چای سبز، زنجبیل، دمنوش گیاهی، کلسترول بد، شیر زردچوبه تعداد بازديد: 97 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز