Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 30 فروردین 1403 - 07:58

12
دی
مصرف تخم مرغ باعث افزایش کلسترول خون نمی‌شود

مصرف تخم مرغ باعث افزایش کلسترول خون نمی‌شود

آرزو کاوه‌ای رئیس گروه بهبود تغذیه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، به مصرف روزانه تخم مرغ به صورت آب پز توصیه کرد

تحریریه زندگی آنلاین : آرزو کاوه‌ای رئیس گروه بهبود تغذیه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، به مصرف روزانه تخم مرغ به صورت آب پز توصیه کرد و گفت: تخم مرغ در رژیم غذایی ایرانیان وجود داشته و بهترین نحوه مصرف آن، آب پز است.

کودکان از هشت ماهگی به بعد مجاز به مصرف تخم مرغ هستند و از سه سالگی به بعد بهتر است روزانه یک عدد تخم مرغ مصرف شود. تخم مرغ بهترین منبع برای تأمین انواع ویتامین‌ها و املاح برای کودکان است. هر یک عدد تخم مرغ برابر ۳۰ گرم انواع گوشت است، در حالی که کیفیت پروتئین تخم مرغ از گوشت‌ها بالاتر است. در تخم مرغ انواع ویتامین B1, B2, B3, B6, B12 وجود دارد. در تخم مرغ منیزیم، آهن، سلنیوم، پتاسیم، سدیم و فسفر نیز وجود دارد. همچنین وجود کولین در تخم مرغ برای خانم‌های باردار و شیرده بسیار مفید است. کلسترول موجود در تخم مرغ باعث افزایش کلسترول نمی‌شود، البته به شرط اینکه تخم مرغ به صوت آبپز مصرف شود، چرا که در صورت طبخ تخم مرغ به صورت نیمرو، به علت روغن مصرفی برای تهیه نیمرو، موجب افزایش کلسترول خون می‌شود.

 بیشتربخوانید:

ازخواص پودر سفیده تخم مرغ و نحوه مصرف آن چه می دانید؟

خواص و فواید سفیده تخم مرغ

زرده تخم مرغ مصرف کنیم یا نه؟

دانستنی های جالب درباره مصرف تخم‌مرغ

 این علائم نشان میدهد کلسترول خون‌تان بالاست

 

برچسب ها: تخم مرغ، کلسترول، زرده تخم مرغ، چربی خون تعداد بازديد: 225 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز