Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 09:18

5
آبان
دمنوش به لیمو و 4 خاصیت فوق العاده آن برای زمستان

دمنوش به لیمو و 4 خاصیت فوق العاده آن برای زمستان

به لیمو یکی از گیاهانی است که دمنوش آن برای دوران سرماخوردگی مورد مصرف بسیاری از افراد قرار می گیرد و خواص فراوانی دارد که در این مطلب به آن ها اشاره می کنیم

به‌لیمو، گیاهی بومی آمریکای جنوبی است که کشت آن، به‌تدریج در دیگر مناطق دنیا رواج یافت. این گیاه برگ‌های زبری دارد که رایحه شبیه به لیمو ایجاد می‌کند. به‌لیمو جزء گیاهان دارویی موثر شناخته شده است و در بهبود بسیاری از مشکلات جسمی مانند بیماری‌های گوارشی، اختلالات خواب، سرماخوردگی، تب، التهابات و... موثر است. 


این گیاه را می‌توان به‌عنوان دمنوش تهیه کرد تا علاوه بر طعم خوشایندش، از فواید آن بهره‌مند شویم. در ادامه همین مطلب، به 4 مورد از فواید عادت به مصرف دمنوش به ­لیمو خواهیم پرداخت.

بیشتربخوانید:

3 نوشیدنی عالی که چربی‌های بدن را مثل کوره آب می‌کنند

 
 
 
 

1. مقابله با چاقی

گرچه نیاز به بررسی‌های بیشتری است اما در حال‌حاضر بعضی از مطالعات نشان می‌دهند که به‌لیمو به کنترل چاقی کمک می‌کند. این تاثیر به‌دلیل وجود پلی‌فنول‌های فعال و توانایی در بهبود اختلالات متابولیک زمینه‌ساز چاقی مربوط می‌شود. پلی فنول‌ها گروهی از ترکیبات آنتی‌اکسیدانی هستند که باعث کاهش تجمع تری‌گلیسرید، استرس اکسایشی و التهابات می‌شود.

براساس مطالعه‌ای در این زمینه، مصرف مکمل به‌لیمو باعث افزایش احساس سیری و کاهش گرسنگی و تمایل به ریزه‌خوری می‌شود. همچنین در این مطالعه فشار خون افراد نیز کنترل شده است. 

2. ترمیم عضلات با به لیمو

نتایج پژوهشی که در نشریه European Journal of Physiology منتشر شد، نشان می‌دهد مصرف متعادل مکمل‌ آنتی‌اکسیدان‌ها به شکل عصاره به‌‌لیمو تاثیرات مثبتی بر سیتوکین‌های التهابی و آسیب‌های عضلانی دارد. عصاره به‌لیمو به‌دلیل وجود آنتی‌اکسیدان‌های فراوان در محافظت از نوعی گلبول‌های سفید به‌نام نوتروفیل‌ها در برابر استرس های اکسیداتیو موثر است. عصاره این گیاه همچنین در کاهش علائم آسیب‌های عضلانی مزمن حین دویدن نیز نقش دارد.

بیشتر بخوانید:

دمنوش چای سبز؛ معجزه ای برای سلامتی

 

 

 

3. به لیمو برای کاهش التهاب بدن

در کل، التهاب منشا بروز بسیاری از بیماری‌ها از جمله ام‌اس است. نتایج مطالعه‌ای در مورد بیماری نشان می‌دهد که مصرف مکمل‌های به‌لیمو سطح پروتئین واکنشی C را در غلظت خون این بیماران کاهش می‌دهد. پروتئین واکنشیC ترکیبی است که در کبد تولید می‌‌شود و نشانگر خونی التهابات بدن است. 

 

4. حفظ سلامت مفاصل

پژوهش‌ها نشان می‌دهد که مصرف به‌لیمو می‌تواند سلامت مفاصل را حفظ کند. در مطالعه‌ای که در این زمینه انجام شده، تاثیر مکمل‌های آنتی‌اکسیدانی موجود در به‌لیمو و اسیدهای چرب امگا3 روغن ماهی به‌عنوان درمان جایگزین بیماری‌های مفصل بررسی شده است. طی سه ماه، 45 نفر از افرادی که دچار درد و بیماری مفصلی بودند از این مکمل‌ها یا دارونما استفاده کردند.

پس از این مدت، گروهی که مکمل مصرف کرده ‌بودند به‌طور قابل‌توجهی با کاهش درد و خشکی مفاصل همچنین بهبود عملکرد مفاصل مواجه بودند. البته این تاثیرها پس از 3 تا 4 هفته ظاهر شده بودند. 

 بیشتربخوانید:

خواص لیموترش را بشناسید

 

 

 

 

برچسب ها: چاقی، زمستان، فشار خون، سرماخوردگی، دمنوش گیاهی، دمنوش، دمنوش به لیمو تعداد بازديد: 160 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز