Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 - 00:29

13
خرداد
از خواص چای سفید غافل نشوید!

از خواص چای سفید غافل نشوید!

چای سفید نیز از گیاه Camellia sinensis تهیه می‌شود. برگ‌ها و جوانه‌های آن درست قبل از باز شدن کامل، زمانی که با کرک‌های سفید ریز، پوشیده شده‌اند، چیده می‌شوند.

الهام عطار : دکتری تخصصی بیوتکنولوژی مواد غذایی

 

تحریریه زندگی آنلاین : چای سفید نیز از گیاه Camellia sinensis تهیه می‌شود. برگ‌ها و جوانه‌های آن درست قبل از باز شدن کامل، زمانی که با کرک‌های سفید ریز، پوشیده شده‌اند، چیده می‌شوند.

چای سفید نسبت به چای سیاه و سبز، کمتر فرآوری شده (پخته نشده و تخمیر نشده)، به همین دلیل مقدار زیادی آنتی‌اکسیدان را حفظ می‌کند. یک مطالعه علمی نشان داد که چای سفید در مقایسه با چای‌های فرآوری شده، قوی‌ترین خواص ضد سرطانی را دارد. همچنین ترکیبات موجود در چای سفید، مانند پلی‌فنول EGCG، ممکن است خطر ابتلا به پارکینسون و بیماری آلزایمر را کاهش دهد.

 بیشتربخوانید:

چای سفید و فواید آن برای سلامتی

 

 

 

کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی

در تجزیه و تحلیل انجام شده طی پنج مطالعه، دانشمندان دریافتند افرادی که سه فنجان یا بیشتر چای در روز می‌نوشند، 21 درصد کمتر در معرض خطر بیماری‌های قلبی قرار می‌گیرند. در حالی که این نتایج نشان می‌دهد که چای سفید ممکن است به کاهش خطر بیماری قلبی کمک کند، مسلم است که ایجاد تغییراتی در شیوه زندگی مانند خوردن میوه و سبزیجات بیشتر، ورزش منظم و استراحت زیاد برای داشتن قلبی سالم مهم می‌باشد.

 

کاهش وزن

وقتی که به نوشیدنی‌هایی که سبب کاهش وزن می‌شوند، فکر می‌کنید چای سبز اغلب اولین چایی است که به ذهن‌تان خطور می‌کند. با این حال، چای سفید ممکن است در مورد چربی سوزی به همان اندازه موثر باشد. هر دو چای دارای سطوح مشابهی از کافئین و کاتچین مانند اپی‌گالوکاتچین گالات (EGCG) هستند؛ این ترکیب موجود در چای سبز با چربی سوزی مرتبط است. به نظر می‌رسد که این ترکیبات با هم یک اثر هم‌افزایی دارند. به عنوان مثال، یک مطالعه علمی نشان داد که عصاره چای سفید می‌تواند تجزیه چربی را تحریک کرده و از تشکیل سلول‌های چربی جدید جلوگیری کند. این تا حد زیادی به دلیل وجود EGCG در چای سفید می‌باشد. بررسی مطالعات همچنین نشان می‌دهد که چای سفید ممکن است به افزایش متابولیسم شما (4 تا 5 درصد بیشتر) کمک کند. این ممکن است برابر با سوزاندن 70 تا 100 کالری اضافی در روز باشد.

بیشتربخوانید:

چای سیاه ، سبز و این بار سفید

 

 

 

 محافظت از دندان‌ها در برابر باکتری‌ها

چای سفید یک منبع عالی از فلوراید، کاتچین و تانن است. این ترکیب از مولکول‌ها، می‌تواند از طریق مبارزه با باکتری‌ها و قندها (شیرینی‌جات) به تقویت دندان‌ها کمک کند. فلوراید می‌تواند با مقاوم‌تر کردن سطح دندان‌ها در برابر حملات اسیدی توسط باکتری‌ها، در ترکیب با شکر، از ایجاد حفره‌های دندانی جلوگیری کند. کاتچین‌ها آنتی‌اکسیدان‌های گیاهی هستند که در چای سفید به وفور یافت می‌شوند و نشان داده شده است که رشد باکتری‌های پلاک را مهار می‌کنند. تانن‌ها نوع دیگری از پلی‌فنول موجود در چای سفید هستند. مطالعات نشان می‌دهد که ترکیب تانن‌ها و فلوراید می‌تواند از رشد باکتری‌های ایجاد کننده پلاک جلوگیری کند.

امروزه شاید به دلیل اینکه چای سفید چندان محبوب نیست، هیچ تحقیقی در مورد اثرات نوشیدن چای سفید و کاهش وزن طولانی مدت انجام نشده است، بنابراین تحقیقات بیشتری در این زمینه مورد نیاز است.

 

محافظت در برابر پوکی استخوان

پوکی استخوان یک وضعیت سلامتی است که در آن استخوان‌ها پوک و متخلخل می‌شوند. این بیماری ممکن است منجر به شکستگی و کیفیت زندگی پایین‌تر شود. مطالعات نشان داده است که رادیکال‌های آزاد و التهاب مزمن، می‌توانند پوکی استخوان را تسریع کنند. این دو عامل ممکن است سلول‌هایی را که به رشد استخوان کمک می‌کنند سرکوب کرده و سلول‌هایی را که استخوان‌ها را تجزیه می‌کنند، تقویت کنند. یافته‌ها نشان می‌دهند که کاتچین‌های موجود در چای سفید میتوانند با این عوامل خطر مبارزه ‌کنند. تصور می‌شود که آن‌ها، سلول‌هایی را که استخوان‌ها را تجزیه می‌کنند، سرکوب می‌کنند.

 

کاهش خطر مقاومت به انسولین

انسولین یک هورمون فوق‌العاده مهم است. به انتقال مواد مغذی از جریان خون به سلول‌ها کمک می‌کند تا بعدا استفاده یا ذخیره شوند. با این حال، در نتیجه مصرف زیاد قند، برخی از افراد به انسولین پاسخ نمی‌دهند. این مقاومت به انسولین نامیده می‌شود. متاسفانه، مقاومت به انسولین بسیار رایج است و با بسیاری از بیماری‌های مزمن از جمله دیابت نوع 2، بیماری قلبی و سندرم متابولیک مرتبط است. جالب توجه است، مطالعات نشان داده‌اند که پلی‌فنول‌هایی مانند آنهایی که در چای سفید وجود دارد ممکن است خطر مقاومت به انسولین را کاهش دهد. این کاتچین‌ها در چای سفید در مقایسه با سایر انواع چای به وفور یافت می‌شوند.

 بیشتربخوانید:

خواص چای سفید

 

 

 

 

مبارزه با پیری پوست

با بزرگ‌تر شدن افراد، طبیعی است که پوست آنها چروک و شل شود. پیری پوست به دو روش اصلی رخ می‌دهد: پیری داخلی و پیری خارجی. پیری خارجی زمانی اتفاق می‌افتد که عوامل محیطی به پوست آسیب می‌رسانند و باعث پیری می‌شوند. به عنوان مثال، اشعه ماوراء بنفش خورشید می‌تواند به مرور زمان از طریق التهاب به پوست آسیب برساند. پیری درونی به پیری طبیعی نیز معروف است. این آسیب ناشی از عوامل مختلفی در داخل بدن شما است، مانند رادیکال‌های آزاد و آنزیم‌های خاص.

آنزیم‌هایی به نام الاستاز و کلاژناز ممکن است به شبکه فیبری پوست آسیب برسانند. شبکه‌های فیبری، به طور معمول به سفت و محکم ماندن پوست کمک می‌کنند. ترکیبات موجود در چای سفید ممکن است به محافظت از پوست شما در برابر اثرات پیری داخلی و خارجی کمک کند. در یک مطالعه، دانشمندان کشف کردند که استفاده از عصاره چای سفید روی پوست، به محافظت در برابر اثرات مضر اشعه ماوراء بنفش خورشید کمک می‌کند. بسیاری از مطالعات نشان داده‌اند که پلی‌فنول‌های موجود در چای سفید، می‌توانند چندین جزء سلولی را که ممکن است به شبکه‌های فیبری پوست شما آسیب بزنند را سرکوب کنند.

 

برچسب ها: چای سبز، چای، کاهش وزن، پوکی استخوان، بیماری قلبی، چای سفید، خواص چای سفید، چربی سوزی تعداد بازديد: 179 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز