Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 9 فروردین 1403 - 16:53

14
مرداد
۸ معجزه چای ترش برای سلامتی

۸ معجزه چای ترش برای سلامتی

مطالعات نشان داده‌اند که نوشیدن چند فنجان چای ترش می‌تواند به کاهش کلسترول بد و افزایش کلسترول خوب در بدن کمک کند.

به گزارش  خبرنامه ، طرفداران چای یادداشت‌برداری کنید. شاید بهتر باشد چای ترش متفاوت و خوش‌طعم را جایگزین چای روزمره‌تان کنید!

چای ترش چیست؟

برای تهیه این چای باید کاسبرگ‌های گیاه چای ترش یا گیاه مکه را دم بگذارید. نتیجه، دمنوشی خوش‌طعم است که فواید زیادی هم برای سلامتی دارد!

۱. چای ترش سرشار از آنتی‌اکسیدان است

چای ترشی منبع بی‌نظیر آنتی‌اکسیدان است که هم با رادیکال‌های آزاد مبارزه می‌کند و هم آسیب اکسیداتیو را در بدن کاهش می‌دهد

۲. برای قلب مفید است

نوشیدن چای ترش اثرات مثبتی روی قلب دارد. گفته می‌شود که این چای کلسترول را پایین نگه می‌دارد و به سلامت سیستم قلبی-عروقی کمک می‌کند. البته کسانی دچار فشار خون بالا هستند باید قبل از مصرف چای ترش با داکترشان مشورت کنند.

 

بیشتر بخوانید:

خواص بی نظیر چای ترش برای زیبایی و سلامتی

 

 

۳. کلسترول خوب را افزایش می‌دهد

مطالعات نشان داده‌اند که نوشیدن چند فنجان چای ترش می‌تواند به کاهش کلسترول بد و افزایش کلسترول خوب در بدن کمک کند. هرچند مطالعات بیشتری در این زمینه مورد نیاز است.

۴. چای ترش به کاهش وزن کمک می‌کند

البته که این چای جای رژیم غذایی خوب و ورزش را نمی‌گیرد. اما مطالعات نشان می‌دهند که مصرف مدام آن با کاهش وزن، کاهش چربی شکمی و پایین آمدن شاخص توده بدنی مرتبط است.

۵. فرایند هضم را بهبود می‌دهد

هر ماده خوراکی که ادرارآور باشد به حذف مواد زائد و نمک از بدن کمک می‌کند. این چای بدون کافئین و قند به حذف سموم و بهبود عملکرد سیستم گوارش کمک می‌کند.

۶. چای ترش سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند

چای ترش ویتامین C دارد، آنتی‌اکسیدانی که سیستم ایمنی را تقویت کرده و بیماری‌ها را از شما دور نگه می‌دارد. این چای آهن هم دارد که به تعادل سیستم ایمنی و حفظ گلبول‌های قرمز کمک می‌کند.

 

بیشتر بخوانید:

یک جرعه چای ترش، صد جرعه زندگی شیرین

 

 

۷. عملکرد کلیه‌ها را بهبود می‌دهد

مطالعات انجام‌شده روی موش‌ها نشان می‌دهد که مصرف چای ترش از تبدیل کلسیم اگزالات به سنگ کلیه پیشگیری می‌کند. البته مطالعات بیشتری در این زمینه مورد نیاز است.

۸. چای ترش برای کبد عالی است

چای ترش به سم‌زدایی کبد کمک می‌کند. مطالعات کاهش شاص‌های آسیب کبدی و افزایش سطح آنزیم سم‌زدایی را با مصرف چای ترش نشان داده‌اند.

 

بیشتر بخوانید:

چای ترش؛ سرشار از آهن

برچسب ها: چای ترش، خواص چای ترش، کاهش کلسترول خون، سم زدایی کبد، تقویت سیستم ایمنی بدن تعداد بازديد: 649 تعداد نظرات: 1

نظرات

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز