Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 - 00:22

8
مرداد
نرخ‌ جدید سود بانکی چقدر شد؟

نرخ‌ جدید سود بانکی چقدر شد؟

نرخ سود بین بانکی در هفته نخست مردادماه با افزایش نسبت به هفته قبل از آن به ۲۳.۵۵ درصد رسید.

تسنیم نوشت: نرخ سود بین بانکی در هفته نخست مردادماه با افزایش نسبت به هفته قبل از آن به ۲۳.۵۵ درصد رسید.

تازه‌ترین آمار منتشر شده از سوی بانک مرکزی در خصوص نرخ سود بین بانکی نشان میدهد که این نرخ برای چهارمین هفته متوالی روند صعودی داشته و در چهارشنبه هفته گذشته (۴ مرداد ماه) با افزایش به ۲۳.۵۵ درصد رسیده است.نرخ سود بین بانکی در هفته پایانی تیرماه، پس از ۶ هفته درجا زدن در کانال ۲۳.۴ درصدی، وارد کانالی جدید ۲۳.۵ درصدی شده است.

عدم مداخله بانک مرکزی در بازار بین بانکی را می‌توان به عنوان یکی از مهم‌ترین دلایل حرکت رو به بالای نرخ بهره بین بانکی یاد کرد.

 

نرخ سود بانکی|سود بانکی , بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران , بازار سرمایه ,

روند صعودی نرخ بهره بین‌بانکی از بهمن ماه سال گذشته آغاز شده بود؛ از هفته منتهی به ۳۰ آذرماه، نرخ سود بین‌بانکی وارد کانال ۲۱درصدی شده و تا هفته منتهی به ۱۹ بهمن ماه در همین کانال در نوسان بود ولی از ۲۶ بهمن ماه این نرخ رکورد جدیدی در کانال ۲۲درصدی به ثبت رساند و حالا این نرخ در کانال ۲۳درصدی در نوسان است.

نرخ سود بین‌بانکی چیست؟

ممکن است بانک‌ها در دوره‌های مالی کوتاه‌مدت روزانه یا هفتگی با کسری یا مازاد نقدینگی روبه‌رو شوند. اگر بانکی دچار کسری نقدینگی شود، باید از طریق وام گرفتن آن را جبران کند تا به حالت تعادل برسد، برای اینکه بانک‌ها برای حل این مشکل به بانک مرکزی نیاز نداشته باشند، بازاری را به‌نام بازار بین‌بانکی تشکیل داده‌اند که در آن به یکدیگر وام دهند. اکثر وام‌های بین‌بانکی سررسید کوتاه‌مدت یک‌هفته‌ای یا کمتر دارند. وام‌دهی بانک‌ها به یکدیگر بر مبنای یک نرخ سودی است که به آن نرخ سود بین‌بانکی گفته می‌شود.

برچسب ها: بانک مرکزی، سود بانکی، نرخ سود بانکی تعداد بازديد: 106 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز