Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 - 22:24

4
شهریور
خمیازه کشیدن می‌تواند نشان دهد که شما یک روان آزار هستید یا نه؟

خمیازه کشیدن می‌تواند نشان دهد که شما یک روان آزار هستید یا نه؟

براساس تحقیقاتی که در سال ۲۰۱۵ منتشر شد، ممکن است بین روان‌آزاری و خمیازه کشیدن، به ویژه نحوه خمیازه کشیدن، ارتباط وجود داشته باشد.

روان‌آزاری یا سایکوپاتی (به انگلیسی: Psychopathy) نوعی اختلال شخصیت است. مهمترین شاخصه آن عدم حس همدردی\دلسوزی و عدم حس پشیمانی (فقدان عذاب وجدان) پس از انجام کار ناشایست است. این افراد بدون حس ترحم، قادر به آزار دادن دیگران هستند.

برخی از علایم رایج روان‌آزاری عبارتند از: خودشیفتگی، رفتار‌های دستکاری، بزرگ‌نمایی، خود محوری، دروغ‌گویی بیمارگونه، نداشتن شرم و پشیمانی، تفکر خودمحور، جذابیت سطحی، احساسات سطحی، به راحتی خسته شدن و نیاز به تحریک مداوم و ناتوانی، دوست نداشتن و اهمیت ندادن به دیگران.

در حال حاضر، این‌ها ویژگی‌های بارز افراد روان‌آزار محسوب می‌شوند. یا شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد آن، یک تست آنلاین روان‌شناسی را انتخاب کنید. اما اگر به شما بگویم که می‌توانید یک روان‌آزاری را با مشاهده خمیازه‌های او بشناسید، چه؟ بله، درست شنیدی! با نگاه کردن به نحوه خمیازه کشیدن افراد، می‌توان روان‌آزاری را در افراد تشخیص داد. بنابراین، آیا شما یک روان‌آزار هستید؟

 بیشتربخوانید:

دلیل مسری بودن خمیازه را می دانید؟

 

 

 

سایکوپاتی و خمیازه

براساس تحقیقاتی که در سال ۲۰۱۵ در ژورنال شخصیت و تفاوت‌های فردی منتشر شد، ممکن است بین روان‌آزاری و خمیازه کشیدن، به ویژه نحوه خمیازه کشیدن، ارتباط وجود داشته باشد. دانشگاه بیلور ۱۳۵ شرکت‌کننده را استخدام کرد و آزمایش یا تست خمیازه روان‌آزاری را انجام داد، جایی که آن‌ها را در معرض محیطی قرار دادند که کنترل خمیازه‌شان را برایشان سخت‌تر می‌کرد.

محققان به این نتیجه رسیدند که افرادی که خمیازه مسری نشان می‌دهند هیچ تمایل روان‌آزاری نشان نمی‌دهند، بلکه خمیازه آن‌ها دلیلی بر همدلی آنهاست. با این حال، سایکوپات‌ها کاملاً از این تست خمیازه مصون بودند و عدم همدلی آن‌ها به طور گسترده‌ای شناخته شده است؛ بنابراین وقتی نوبت به این سوال می‌رسد که "آیا سایکوپت‌ها وقتی شخص دیگری خمیازه می‌کشد؟ آن‌ها نیز خمیازه می‌کشند "، پاسخ منفی است.

 

بیشتربخوانید:

چه غذاهایی بخوریم تا خواب از سرمان بپرد

 

 

 

برچسب ها: بی خوابی، خواب، افسردگی، خمیازه تعداد بازديد: 204 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز