Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 31 فروردین 1403 - 10:52

2
فروردین
منشور پیشگیری و کنترل کرونا - بخش ششم

منشور پیشگیری و کنترل کرونا - بخش ششم

در حال حاضر، وجود اسید نوکلئید ویروس در مدفوع فرد مبتلا به کوئید ۱۹ مثبت اعلام شده، اما این امر برابر با انتقال از طریق مدفوع نیست. موشکافی بیش از حد این مسئله مفید نبوده و باعث ترس عمومی است.

 آیا کوئید ۱۹ می‌تواند از طریق مدفوع منتقل شود؟

تحریریه زندگی آنلاین :  در حال حاضر، وجود اسید نوکلئید ویروس در مدفوع فرد مبتلا به کوئید ۱۹ مثبت اعلام شده، اما این امر برابر با انتقال از طریق مدفوع نیست. موشکافی بیش از حد این مسئله مفید نبوده و باعث ترس عمومی است، در حال حاضر انتقال از ذرات معلق در هوا و سیستم گوارش و غیره واضح‌تر است. بهتر است برای احتیاط بیشتر طبق دستور عمل زیر عمل شود:

 قبل از خوردن غذا و پس از اجابت مزاج، به صورت استاندارد دست‌هایتان را بشویید.

 پس از ورود به دستشویی و قبل از کشیدن سیفون، در آن را ببندید.

 

آداب سرفه

 در هنگام سرفه یا عطسه، با آرنج یا دستمال جلو بینی و دهان خود را بپوشانید. هرگز با دست جلوی دهان و بینی خود را نگیرید.

سرفه و عطسه می‌تواند ویروس‌های زیادی را آزاد کند. در صورتی که سریعاً دست‌ها شسته نشود، باعث آلودگی مکان‌هایی مانند دستگیره درها، دکمه‌های آسانسور، نرده و صندلی‌ها و اشیا دیگر خواهد شد.

در این زمان، اگر کسی این قسمت‌های آلوده را لمس کرده و دستان خود را نشوید، با تماس دست آلوده با دهان، چشم‌ها و بینی و ...، ویروس از طریق دست‌ها پخش خواهد شد.

 اما با پوشاندن صورت و بینی با استفاده از آرنج، ویروس روی سطح لباس پاشیده می‌شود و سطح اعضای بدن را آلوده نمی‌کند. در نتیجه اکیداً پیشنهاد می‌شود به آداب سرفه کردن توجه شود. در عین حال، تا قبل از شستن دست نباید سایر اعضای بدن خود را لمس کنید، به ویژه دهان، چشم، بینی و دیگر عضوهای دارای مخاط.

 

   هنگام سوار آسانسور شدن لازم است ماسک بزنیم؟ زدن دکمه آسانسور خطرناک است؟

 جریان هوا در آسانسورهای کابین دار بسیار کم است، پیشنهاد می‌شود که هنگام سوار شدن به آسانسور ماسک زده شود. ممکن است دکمه‌های آسانسور به ویروس آلوده باشد، با لمس آن احتمال ابتلا به ویروس وجود دارد؛ هنگام لمس دکمه آسانسور بهتر است که مستقیماً از انگشت دست استفاده نشود. اگر با انگشت دکمه آسانسور را لمس کردید، از لمس دیگر اعضای بدن خودداری کرده و به محض پیاده شدن از آسانسور دست‌هایتان را بشویید.

 دفعات استفاده از آسانسور را کاهش داده، برای تردد بین طبقات تا حد ممکن از پله استفاده شود، اما در مناطقی که بیماری شیوع زیادی ندارد و خطر ابتلا پایین است نباید آنچنان مضطرب بود، باید ماسک زد و فوری دستها را شست.

 

تهویه هوا را روشن کنیم یا نه؟

با روشن کردن تهویه هوای مرکزی، احتمال انتقال بیماری وجود دارد، در نتیجه در زمان شیوع، نباید از تهویه مرکزی استفاده کرد باید استفاده از آن را کاهش داد، هنگامی که می‌خواهید از تهویه هوا استفاده کنید باید به موارد زیر توجه کنید: همزمان از پنکه و فن تهویه استفاده شود. لازم است تهویه هوا ضدعفونی شود، باید تک تک اجزا ضدعفونی شوند. در بازه زمانی معین پنجره را باز کنید تا هوای داخل اتاق جریان داشته باشد.

 

بیشتر بخوانید:

منشور پیشگیری و کنترل کرونا - بخش اول

منشور پیشگیری و کنترل کرونا - بخش دوم

منشور پیشگیری و کنترل کرونا - بخش سوم

منشور پیشگیری و کنترل کرونا - بخش چهارم

منشور پیشگیری و کنترل کرونا - بخش پنجم

برچسب ها: سرفه کردن، ماسک، زندگی آنلاین، ضدعفونی کردن، کرونا ویروس، کرونا، کووید19 تعداد بازديد: 513 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز