Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
سه شنبه 4 اردیبهشت 1403 - 18:09

26
اسفند
منشور پیشگیری و کنترل کرونا - بخش اول

منشور پیشگیری و کنترل کرونا - بخش اول

نمای کلی ویروس سازمان بهداشت جهانی از این ویروس به عنوان nCoV-2019 یاد کرده است، که در آن n به معنی جدید و Cov به معنی ویروس تاجی است.

 آشنایی با التهاب ریوی ناشی از ابتلاء به کوئید ۱۹ در یک دقیقه

تحریریه زندگی آنلاین : نمای کلی ویروس سازمان بهداشت جهانی از این ویروس به عنوان nCoV-2019 یاد کرده است، که در آن n به معنی جدید و Cov به معنی ویروس تاجی است. به طور کلی این ویروس نیز شبیه سندروم حاد تنفسی که سارس (SARS) نامیده می‌شود است، اما به هیچ وجه یکسان نیستند.

 

منشأ آلودگی

 منشأ و منبع آلودگی که تاکنون مشاهده شده است، عمدتاً بیماران مبتلا به ویروس کوئید ۱۹ هستند. اما لازم است بدانید که فرد ناقل بدون علامت بیماری نیز می‌تواند منبع عفونت باشد.

 

راه‌های انتقال

این ویروس می‌تواند از شخصی به شخص دیگر منتقل شود، شیوع از طریق ترشحات مجرای تنفس و تماس با سطوح و یا فرد با فرد از مهم‌ترین عوامل انتقال ویروس‌اند. همچنین انتقال از راه ذرات هوا نیز یکی دیگر از راه‌های انتقال این ویروس است.

 

افراد مستعد

این ویروس به طور کلی در تجمعات به راحتی منتقل می‌شود. عوارض ابتلا به بیماری در افراد مسن و مبتلایان به بیماری‌های مزمن شدیدتر است. کودکان و نوزادان نیز در خطر ابتلا هستند.

 

دوره نهفتگی

از ۱ تا ۱۴ روز می‌باشد، ولی بیشتر ۳ تا ۷ روز است.

 

علائم بیماری

 این بیماری عمدتاً با تب، خستگی و سرفه خشک بروز می‌یابد. تعداد کمی از بیماران نیز علائمی مانند گرفتگی بینی، آبریزش بینی و اسهال دارند. همچنین در برخی از بیماران فقط تب و خستگی خفیف بروز پیدا می‌کند. بیمارانی که این بیماری در آنها شدت می‌یابد، پس از گذشت یک هفته دچار مشکل تنفسی می‌شوند.

 

درمان

 داروهای مؤثر در حال تولید هستند، ولی تاکنون روش موثری برای مقابله با ویروس تأیید نشده است.

 

پیش آگهی

 پیش آگهی شمار زیادی از بیماران خوب است و شرایط تعداد کمی از ایشان بحرانی می‌شود. به طور کلی پیش آگهی این بیماری برای افراد مسن و افرادی که پیش زمینه بیماری دارند خوب نیست. در کودکان نیز علایم این بیماری کمتر است.

 

 بیشتر بخوانید:

چرا مرد‌ها بیشتر از زن‌ها کرونا می‌گیرند؟

عمر ویروس‌های کشنده در جهان؛ کرونا چقدر می‌ماند؟!

بهترین روش تسکین علائم کرونا

برچسب ها: مشکلات تنفسی، زندگی آنلاین، کرونا ویروس، ویروس کرونا، علائم کرونا، کووید19، التهابات ریوی تعداد بازديد: 579 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز