Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 17:20

13
فروردین
در سال جدید مراقب كلامتان باشید

در سال جدید مراقب كلامتان باشید

این دستورالعمل اعجاز می‌كند. چون حوادث و رویدادهای هم ارتعاش با كلامتان را (كه دیگر مثبت و برحق شده)، به سمت شما جذب می‌كند. حتی باعث می‌شود افراد موفق و مثبت به سمتتان جذب شوند، نه هر كسی.

رکسانا خوشابی؛ کارشناس ارشد مشاوره

 

اگر صد سال زنده باشم و صد سال مقاله بنویسم، حتی در سال صدم درباره پالایش كلام خواهم نوشت. چرا كه پالایش كلام، كلید رسیدن به قدرت عظیم كلام و جذابیت درونی همه ما است.      

در سال جدید بیشتر مراقب كلام خود باشید.

فقط و فقط كلماتی را بر زبان بیاورید كه از ته دل به آنها ایمان دارید و از ته دل آنها را می‌خواهید!

شاید در نگاه اول كار ساده‌ای به نظر برسد، اما اگر دقت كنیم كه در شبانه روز چه می‌گوییم، متوجه می‌شویم كه  بسیاری از كلمات ما تعارف، حرف‌‌های روزمره بی حاصل، كلمات بی‌معنا و یاوه‌گویی و حتی دروغ‌‌های ناخواسته است، اما بر مبنای این رژیم، ما دیگر نمی‌توانیم از كلماتی كه به آنها اعتقاد قلبی نداریم استفاده كنیم.

مثلا اگر كسی به نظرمان فرد بد نیتی است، نمی‌توانیم به او بگوییم خوش نیت! یا اگر از كسی بدمان می‌آید، نمی‌توانیم به او بگوییم دوستت دارم! اگر چیزی را می‌خواهیم، نمی‌توانیم عكس یا مشابه آن را بیان كنیم؛ مثلا اگر گرسنه‌ایم نمی‌توانیم بگوییم سیرم! یا... البته در مواردی كه امكان راست‌گویی نیست و این خطر وجود دارد كه كسی برنجد یا موقعیت‌مان به خطر بیفتد، می‌توانیم سكوت كنیم، اما در هیچ شرایطی حق نداریم دروغ بگوییم.

انجام این دستورالعمل ارتعاش عمومی فرد را به تدریج در راستای حقیقت و درستی (كه روح هر انسانی خواهان همان است) منظم می‌كند.

حتما به  هر حرفی كه از دهانتان خارج می‌شود عمل كنید.

دقت كنید این دستورالعمل، هم شامل قول و هم شامل هر حرف دیگری است كه بیان می‌كنید. البته شما می‌توانید قول ندهید یا هر حرفی را نزنید، اما اگر این كار را انجام دادید حتی اگر سرتان برود باید به حرفتان عمل كنید. بدین ترتیب ارتعاش عملتان با ارتعاش كلامتان همسو و یگانه می‌شود و اعتبار ارتعاشی شما بالا می‌رود.

تا جایی كه می‌توانید از كلمات مثبت، برمبنای حقیقت و زیبا استفاده كنید.

این دستورالعمل شامل نگفتن كلمات زشت و ناسزا و كلمات  نابحق (یعنی هر كلمه‌ای كه حق دیگران را پایمال كند) یا كلمات آلوده و منفی نیز می‌شود. لازم است برای انجام این دستورالعمل فهرستی از همه كلمات منفی و نابحق و زشت كه تاكنون به گفتن آنها عادت داشته‌اید تهیه كنید و آنها را با كلمات مثبت و مناسب جایگزین نمایید.

این دستورالعمل اعجاز می‌كند. چون حوادث و رویدادهای هم ارتعاش با كلامتان را (كه دیگر مثبت و برحق شده)، به سمت شما جذب می‌كند. حتی باعث می‌شود افراد موفق و مثبت به سمتتان جذب شوند، نه هر كسی. همیشه به پالایش كلام و پاكسازی آن از آلودگی‌‌ها توجه داشته باشید.

 

برچسب ها: روانشناسی، سلامت روان، پالایش كلام، مواظبت از کلام، بیهوده گویی، راست گویی، كلمات مثبت، كلمات زشت تعداد بازديد: 1243 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز