Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 15:54

26
بهمن
میانبری برای زندگی نیست!

میانبری برای زندگی نیست!

برای رسیدن به اهداف با ارزش، هیچ میانبری وجود ندارد. هیچ جایگزینی برای تلاش کردن وجود ندارد. همیشه این جمله را با خود تکرار کنید «من همه تلاش خود را می‌کنم».

 به قول انیشتن، «سهم هوش در موفقیت 1 درصد و سهم تلاش 99 درصد است». برای دونده شدن باید بدوید، برای نویسنده شدن باید بنویسید، برای آشپز شدن باید آشپزی کنید، برای بهبود روابط خود با دیگران باید برای آنها وقت بگذارید... اگر بخواهم کلامم را کوتاه کنم، باید بگویم که برای رسیدن به هر چیزی در زندگی باید زحمت کشید. بله درست است که می‌توان با فراگیری مهارت‌های خاصی کارها را ساده تر کرد، اما این به معنای دست کشیدن از تلاش نیست. اگر به این حرف اعتماد ندارید می‌توانید داستان زندگی افراد موفق و مشهور جهان را مطالعه کنید. خیلی زود یک نقطه اشتراک در زندگی همه آنها پیدا خواهید کرد... تلاش! پس اگر شما نیز به دنبال رسیدن به اهداف خود در زندگی هستید، نباید همیشه به دنبال میانبر باشید. میانبرها همیشه هم مفید نیستند.

انتخاب ساده‌ترین راه

روزی به گذشته خود نگاه می‌کنید و متوجه می‌شوید که هر کار مفیدی که در زندگی انجام داده‌اید، در ابتدا بسیار مشکل و چالش برانگیز به نظر می‌رسیده است. کارهای مفید همینگونه هستند. چالش‌های بزرگ افراد را برای موفقیت‌های عظیم آماده می‌کنند. هر سختی نتیجه مشخصی به دنبال دارد؛ تجربه یا درس. سفرهای بزرگ و طولانی هیچ‌گاه ساده نیستند. اگر شما جز افرادی باشید که به دنبال رشد و کمال است، هیچگاه به سختی‌های راه با دید منفی نگاه نمی‌کنید. به یاد داشته باشید که هر تیری که می‌خواهد از تیروکمان رها شود ابتدا به عقب کشیده می‌شود. اگر زندگی شما را به عقب می‌کشد، بدانید که حرکتی عظیم و روبه جلو در انتظار شماست. پس دست از تلاش نکشید و راحت‌طلب نباشید.

واگذار کردن همه چیز به بخت و اقبال 

کارهایی که شما هرازگاهی انجام می‌دهید در زندگی شما تغییر خاصی ایجاد نمی‌کنند. بلکه تغییرات زندگی ناشی از کارهایی هستند که افراد هر روز و به شکل مداوم آنها را انجام می‌دهند. پس از همین امروز برای زندگی خود برنامه‌ریزی کنید. این شما هستید که باید برای زندگی خود تصمیم بگیرید و آن را هدایت کنید. برای فرار از مسئولیت اموری نظیر شانس و بخت و اقبال را در ذهن خود بزرگ جلوه ندهید. اگر هنوز نمی‌دانید از زندگی چه می‌خواهید، فکر کنید. به احساسات، افکار و گذشته خود توجه کنید و برای آینده تصمیم بگیرید. به یاد داشته باشید که مسئولیت اولیه همه اتفاقات زندگی با خود شماست نه عوامل دیگر.

راضی شدن به رویدادهای زندگی

انفعال در مقابل حوادث و راضی شدن به متوسط بودن در طول زمان روح، ‌انگیزه و تلاش را از شما می‌گیرد. اگر شما به هر گزینه‌ای که زندگی در مقابل‌تان قرار می‌دهد راضی شوید و سعی کنید شرایط ایده‌آل خود را فراهم کنید، هیچ‌گاه به ارزش واقعی خود و زندگی پی نمی‌برید. شاید در طول زندگی با چالش‌های گوناگونی مواجه شوید. مهم نیست. شکست خوردن در مبارزه با این چالش‌ها هم اهمیت زیادی ندارد. آنچه مهم است تلاش شما برای رسیدن به اهدافتان است. تلاشی که گاه با موفقیت همراه نمی‌شود. در این صورت است که شما از خودتان احساس رضایت می‌کنید و خودتان را سرزنش نمی‌کنید، زیرا می‌دانید سعی خود را کرده‌اید. گاه رشد به معنای جدا شدن از عادات، روش‌ها و دیدگاه‌های گذشته است. از تغییر نهراسید. زندگی واقعی همین است.

نادیده گرفتن افراد به جای بخشیدن آنها

 

فراموش کردن افرادی که روزی موجب رنجش شما شده‌اند هدیه شما به آنها اما بخشیدن آنها هدیه شما به خودتان است. همیشه افراد را ببخشید، نه به این خاطر که آنها لیاقت بخشیده شدن را دارند، بلکه به این خاطر که شما لیاقت آرامش خاطر را دارید. همه انسان‌ها مانند یک وجود یکپارچه‌اند. به همین دلیل هم زمانی‌که ما دیگران را می‌بخشیم، گویی خودمان را بخشیده‌ایم. هرچند که گاه زندگی ما بدون حضور برخی افراد بهتر خواهد بود، اما به هر حال همه ما باید هنر بخشیدن را فرا بگیریم. بدون بخشش، ظرفیت خوشبختی در زندگی شما کاهش می‌یابد.

پیروی از دیگران

استقلال شخصیت و افکار خود را حفظ کنید حتی اگر همه تلاش می‌کنند شما را شبیه خودشان کنند. به افکار و احساسات درونی خود اعتماد داشته باشید. از متفاوت بودن نهراسید. هیچگاه به دیگران اجازه ندهید آنچه را که از خودشان انتظار دارند به شما دیکته کنند. اهداف خود را با توجه به شرایط زندگی‌تان مشخص کنید و برای رسیدن به آنها تلاش کنید. مخالفت دیگران نیز نباید سرعت یا جهت شما را تغییر دهد. به تعداد انسان‌های موجود بر کره زمین روشی برای زندگی وجود دارد. از روشی که برای زندگی انتخاب کرده‌اید خجالت نکشید. شما این حق را دارید که آنطور که می‌خواهید زندگی کنید و راهی را طی کنید که شما را خوشحال می‌کند. مدام خودتان را با دیگران مقایسه نکنید و از موفقیت‌های آنها نترسید. در عوض به ندای درونی خود توجه کنید و راه خودتان را طی کنید. از دیگران نیز انتظار نداشته باشید شما را درک کنند خصوصا اگر تاکنون در جایگاه شما قرار نگرفته‌اند.

واگذار کردن امور به آینده

با خودتان رو راست باشید. هرگاه کاری را به فردا واگذار کرده‌اید، فردا نیز آن کار را به روز به بعد موکول مي‌كنيد. کارهایی که به آینده واگذار می‌شوند عموما انجام نمی‌شوند. وقت آن است که در زندگی خود تغییری ایجاد کنید. همه ما از کارهایی که روزها، ماه‌ها و سالهاست در پی انجام آنهاییم اما هیچگاه به ظاهر فرصت نمی‌کنیم با خبریم. یکی از آن کارها را انتخاب کنید و همین امروز آن را انجام دهید یا حداقل شروع به انجام آن کنید. از سختی‌های کار نیز واهمه نداشته باشید. راحتی خود را کمی به خطر بیاندازید. مطمئن باشید با انجام آن کار حالتان چندین برابر بهتر می‌شود. همه ما با کارهایی که انجام می‌دهیم ارزیابی می‌شویم نه به حرف‌هایی که می‌زنیم. هر روز صبح با هدفی مشخص از تخت بیرون بیایید تا شب با آرامش خاطر و رضایت به رختخواب بروید. همیشه این جمله پابلو پیکاسو را به یاد داشته باشید: «تنها اموری را به فردا واگذار کن که مردن پیش از انجام آن برایت اهمیتی نداشته باشد»

برچسب ها: خوشبختی، گذشته، فرار از مسئولیت، آینده، شرایط ایده‌آل، چالش‌ زندگی، ستقلال شخصیت تعداد بازديد: 718 تعداد نظرات: 0

ارسال نظر

فیلم روز
تصویر روز