Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
یکشنبه 30 اردیبهشت 1403 - 13:09

27
اردیبهشت
محبوبیت اتفاقی‌ نیست (1)

محبوبیت اتفاقی‌ نیست (1)

تمیز و مرتب باشید. هماهنگی و پاکیزگی، ناخودآگاه شما را جذاب می‌کند. البته بعضی افراد برای جذاب شدن به زحمت زیادی می‌افتند و خود را به شکل‌های عجیب و غریبی درست می‌کنند.

زینب قائم‌پناه؛ دانشجوی کارشناسی ارشد روانشناسی عمومی دانشگاه تربیت مدرس

 

 

 

محبوب شدن و مورد علاقه واقع شدن از خصوصیات هر انسانی است و می‌توان به جرات گفت كه پاره‌ای از فعالیت‌های هر فرد در زندگی با هدف دسترسی به این وجه از شخصیت خود است. بنابراین افراد سعی می‌كنند به كار‌هایی دست بزنند كه مورد تشویق و توجه قرار گیرند.

 در امور دیگران دخالت نکنید

آیا تا به حال برایتان پیش آمده که با شخصی دیگر یا تلفن همراه صحبت كنید و پس از پایان صحبت، یک نفر دیگر بیاید و بپرسد «چی شده؟» اگر این طور بوده، حتماً این قضیه کمی‌باعث دلخوری شما شده است. امور دیگران به ما ربطی ندارد؛ زیرا اگر ربط داشت، با ما در میان گذاشته می‎‏شد. دخالت در امور دیگران موجب دلخوری شده و آنها از آن شخص دلزده و دور می‌شوند؛ زیرا هیچ‌كس دوست ندارد با افراد فضول معاشرت كند و حتی در حضور آنها حرف بزند.

شوخ‌طبع باشید، ولی بسیار کم شوخی کنید

شوخی هرقدر هم کوچک می‏تواند باعث رنجش شود؛ مگر اینکه با فکر قبلی و بررسی بیان شده و یا انجام شود. مثلا شوخی‏هایی که به شخصیت افراد مربوط است، باعث قتل شخصیت می‏شود. شوخی اگر در حد یک لبخند کوچک و ملیح باشد، بسیار شیرین است و نه بیشتر.

شوخی زیاد انرژی ذهنی را کاسته و جذابیت را از بین می‌برد؛ چراکه پرده‌های حرمت را پاره کرده و موجب بی‌احترامی ‌می‌شود. بی‌احترامی ‌به خود، به دیگران و بی‌احترامی‌ و بی‌ادبی در کلام و رفتار همگی از جذابیت شما می‌کاهد.

شما باید هم در ظاهر آراسته باشید و هم در باطن وارسته‌. در عین حال، تبسم جذابیتی عمیق به چهره می‌بخشد. در تبسم سنگینی و متانت موج می‌زند، ولی در خنده و شوخی بیش از حد، سبکی و کاهش جذابیت نهفته است.

ظاهری آراسته داشته باشید

تمیز و مرتب باشید. هماهنگی و پاکیزگی، ناخودآگاه شما را جذاب می‌کند. البته بعضی افراد برای جذاب شدن به زحمت زیادی می‌افتند و خود را به شکل‌های عجیب و غریبی درست می‌کنند؛ در حالی كه مهم‌ترین مسأله این است که مرتب و هماهنگ و در عین حال ساده باشید.

نامرتب بودن حتی حرف‌های قشنگ‌، مثبت و تأثیرگذار شما را ضایع می‌کند. فرزندی که همیشه پدر و مادر خود را آراسته و با ظاهری مرتب می‌بیند، ظاهر آراسته افراد غریبه او را نمی‌فریبد؛ چون ممکن است آنها جذب ظاهر آراسته کسی شوند که تأثیر منفی او از اثرات مثبتش به مراتب بیشتر باشد.

قاطعیت داشته باشید

کسانی که شخصیت قاطع و اهداف و ارزش‌های معینی دارند، بی‌استثنا  افراد جذابی هستند؛ زیرا بسیار مصمم بوده و اعتماد به نفس دارند. داشتن اهداف مشخص، اعتماد به نفس به ارمغان می‌آورد و جذابیت در وجود چنین شخصی موج می‌زند.

مراقب امیال و غرایز شخصی خود باشید

افرادی  كه بر غرایز و امیال خود تسلط بیشتری دارند و بر میل جنسی، میل غذا خوردن یا عواطف و هیجانات خود مسلط هستند، جذابیت معنوی و به طور كلی تاثیر روانی مثبتی دارند و انرژی مثبت از وجودشان فوران می‌کند. اما کسانی که به دنبال غرایز و هوی و هوس و مدام در پی پاسخ به امیال خود هستند و نمی‌توانند خود را کنترل كنند و خصوصا به زبان و نگاه خود مسلط نیستند، هیچ جذابیتی ندارند.

همانی باشید كه هستید

از بیان حرف‌های بیهوده و دروغ و بزرگ کردن خود بپرهیزید. همانی باشید که هستید؛ به این معنا که خود را بزرگ‌تر از آنچه هستید جلوه ندهید و سعی نکنید خود را به زور در دل مردم جای دهید.

ثابت‌قدم باشید

کلید اصلی برای دستیابی به شخصیتی والا، صبور بودن است. مطمئناً با گذشت زمان و کشف حقایق، به هدف خود می‌رسید. شاید در ابتدا با تمسخر و تحقیر اطرافیان خود که افرادی معمولی هستند، روبه‌رو شوید، اما مهم خود شما هستید که به عمق خواسته خود پی ببرید. هرچقدر در رسیدن به هدف خود مصمم‌تر باشید، موفق‌ترید.

بر اعصاب خود مسلط باشید و با سیاستی زیرکانه، تحقیر‌های آنها را تحمل کرده و تنها به هدف خود فکر کنید. اگر تحت تأثیر افراد کوته‌فکر قرار گیرید، ناخودآگاه هدفتان برای خودتان هم بی‌معنا می‌شود...

 

 

 

برای خواندن بخش دوم- محبوبیت اتفاقی‌ نیست- اینجا کلیک کنید.

 

برچسب ها: محبوب شدن، دخالت در امور دیگران، شوخ طبع بودن، ظاهری آراسته داشتن، قاطعیت داشته باشید، امیال و غرایز شخصی، ثابت قدم بودن تعداد بازديد: 600 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز