Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 9 فروردین 1403 - 21:30

21
آبان
بالش ها هم تاریخ انقضاء دارند!

بالش ها هم تاریخ انقضاء دارند!

بعد از یک روز سخت و پراسترس در محل کار، هیچ‌چیز جذاب‌تر نیست از یک رخت‌خواب نو با ملحفه‌های گرم و یک بالش درست و حسابی که کمک می‌کند در آرامش بخوابید.

 هرچند، اگر بالش شما دیگر به راحتی قبل نیست، احتمالا می‌خواهد چیزی به شما بگوید. واقعیت این است که بالش‌ها طول عمر محدودی دارند، بنابراین باید بدانید زمان تعویض بالش‌تان کی است تا از اختلال در خواب‌ به دلیل بالش نامناسب پیشگیری کنید.

یک بالش‌ نرم، گرم و فنری کلید خواب راحت شبانه است. اگر به اندازه‌ی کافی استراحت نمی‌کنید، زمان آن فرارسیده که بالش‌تان را عوض کنید، به خصوص اگر یکی از حالت‌های زیر را دارید:

۱. اگر به دلیل عصب تحت فشار درد گردن دارید.

۲. بالش‌تان مسطح و زردرنگ شده است.

۳. شکل‌اش به حالت اولیه برنمی‌گردد.

شما همچین می‌توایند یک آزمایش ساده انجام دهید تا ببینید که آیا واقعا لازم است بهترین دوست شب‌های‌تان را عوض کنید یا نه. فقط باید آن را از وسط تا کنید، و اجازه دهید که هوای آن خارج شود. اگر بالش‌تان دوباره به شکل اولیه برنگشت، شما به یک بالش‌ نو نیاز دارید.

یادتان باشد که درد ساده‌ی ناشی از بالش‌ قدیمی را نادیده نگیرید. شاید عصب تحت فشار چیز نگران‌کننده‌ای نباشد، اما اگر درمان نشود ممکن است به بی‌حسی، مورمور شدن، التهاب ریشه‌ی عصبی، و حتی از دست دادن قوای جسمی منجر شود.

مهم است که خواب خوب شبانه‌تان را با یک بالش‌ راحت تکمیل کنید زیرا چندین مزیت دارد از جمله:

-بهبود حافظه

-بهبود خلق‌وخو

-عملکرد بهتر

-بهبود شرایط سلامتی بدن

-پوست جذاب‌تر و جوان‌تر

کمبود خواب می‌تواند باعث جوش، پوست کدر، و کاهش توانایی مغز برای انجام عملکردهای شناختی شود. به همین دلیل است که نباید عادات خود و کیفیت خواب‌تان را نادیده بگیرید. اما خریدن یک بالش‌ جدید تنها کاری نیست که باید انجام بدهید. شما باید حالت خواب مورد علاقه‌تان را بدانید و بالش‌تان را مطابق با آن تهیه کنید تا راحت‌ترین خواب را داشته باشید.

چطور باید بهترین بالش‌ را انتخاب کرد:

شما می‌توانید بهترین بالش‌ را بر اساس عادات خواب خود انتخاب کنید. اگر به پشت می‌خوابید باید بالشی را انتخاب کنید که انحنای طبیعی ستون فقرات‌تان به راحتی حفظ شود. با این انتخاب سر و گردن‌تان حالت خوبی خواهند داشت. یک بالش‌ سفت برای کسانی که به پهلو می‌خوابند بهترین گزینه است، زیرا سطح صافی برای خواب ایجاد می‌کند. در عین حال کسانی که روی شکم می‌خوابند باید بالشی نرم و تپل انتخاب کنند که سر و گردن‌شان پوشیده شود و به راحتی بخوابند.

 

برچسب ها: آرامش، ستون فقرات، خواب راحت، بالش، تعویض بالش، گردن، مشکلات مهره گردن، خواب راحت شبانه تعداد بازديد: 623 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مطلب چیست؟

فیلم روز
تصویر روز