Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 - 10:37

17
مهر
علائم «سرماخوردگی طولانی مدت» را بشناسید

علائم «سرماخوردگی طولانی مدت» را بشناسید

محققان دریافتند که افراد پس از عفونت‌های تنفسی که تست منفی کووید-۱۹ داشته اند، علائم طولانی‌مدت یا سرماخوردگی طولانی‌مدت را تجربه می‌کنند.

دانشمندان می‌گویند شواهدی پیدا کرده اند که نشان می‌دهد افراد ممکن است «سرماخوردگی طولانی مدت» را با عفونت‌های حاد تنفسی و علائم طولانی مدت تجربه کنند.

برخی از شایع‌ترین علائم دیگر شامل سرفه، معده درد و اسهال بیش از ۴ هفته پس از ابتلای اولیه ادامه دارد. به نظر می‌رسد شدت یک بیماری عامل اصلی ادامه دار شدن علائم طولانی مدت باشد.

این مطالعه که توسط دانشگاه کوئین مری لندن (QMUL) انجام و در مجله لنست منتشر شده است، بیان می‌کند که علائم بیماری‌های غیرکووید مانند سرماخوردگی، آنفولانزا یا ذات‌الریه که ممکن است زمان زیادی برای بهبود طی کند.

با این حال، محققان هنوز به شواهدی دست نیافته‌اند که نشان دهد این علائم سخت یا درازمدت، مشابه کووید است یا نه.

پروفسور آدریان مارتینو، پروفسور بالینی عفونت تنفسی و ایمنی در QMUL، می‌گوید: «یافته‌های ما ممکن است با تجربه افرادی که پس از ابتلا به عفونت تنفسی باوجود منفی بودن تست کووید ۱۹ به وسیله سواب بینی یا گلو، با علائم طولانی مدت دست و پنجه نرم کرده اند، مطابقت داشته باشد.»

به گفته او «تحقیقات پیوسته در مورد اثرات طولانی مدت کووید-۱۹ و سایر عفونت‌های حاد تنفسی مهم است. زیرا می‌تواند به ما کمک کند تا دریابیم که چرا برخی از افراد علائمی طولانی‌تر از دیگران را تجربه می‌کنند. در نهایت این موضوع می‌تواند به ما در شناسایی مناسب‌ترین شکل درمان و مراقبت از افراد آسیب دیده کمک کند.»

بیشتربخوانید:

ادویه هایی که حکم آنتی بیوتیک دارند

 

 

محققان دریافتند که افراد پس از عفونت‌های تنفسی که تست منفی کووید-۱۹ داشته اند، علائم طولانی‌مدت یا سرماخوردگی طولانی‌مدت را تجربه می‌کنند. یافته‌های آن‌ها نشان می‌دهد که برخی از افراد (البته نه همه) ممکن است از اثرات طولانی مدت سرماخوردگی، آنفولانزا یا ذات‌الریه رنج ببرند.

کارشناسان داده‌های ۱۰ هزار و ۲۰۳ نفر را که در مطالعه Covidence UK در مورد ویروس کرونا شرکت کرده بودند، بررسی کردند. در زمان انجام این تجزیه و تحلیل، ۱۳۴۳ نفر مبتلا به عفونت کووید و ۴۷۲ نفر عفونت تنفسی با تست منفی کووید داشتند.

مارتینو می‌گوید: «نتایج نشان داد که ۲۲ درصد از افراد مبتلا به کووید-۱۹ پس از عفونت دچار علائم طولانی مدت شدند و همچنین ۲۲ درصد از افرادی که عفونتی غیر از کووید داشتند، علائم طولانی مدت را تجربه کردند.»

به گفته او «خطری مشابه علائم طولانی مدت» صرف نظر از اینکه ناشی از عفونت کووید یا غیر کووید باشد وجود دارد.

 بیشتربخوانید:

24 دمنوش گیاهی برای درمان سرماخوردگی و بهبود گلودرد

 

 

 

مارتینو می‌گوید که افراد مبتلا به کووید در این مطالعه، در مقایسه با کسانی که مبتلا به کووید نبودند، بیشتر از مشکلات چشایی، بویایی، سبکی سر یا سرگیجه رنج می‌برند. آن‌ها همچنین دچار تپش قلب، تعریق و ریزش مو شدند.

احتمال ابتلا به سرفه یا صدای خش دار در گروه غیر کووید بیشتر از افراد مبتلا به کووید بود و هر دو گروه دچار تنگی نفس و خستگی بودند.

با این حال، دانشمندان می‌گویند که تحقیقات بیشتری برای فهمیدن اینکه چرا برخی افراد از این علائم رنج می‌برند و برخی دیگر اینگونه نیستند، باید انجام شود.

 بیشتربخوانید:

دمنوش هایی که برای کنترل عفونت در بدن موثرند

 

 

برچسب ها: سرماخوردگی، علائم سرماخوردگی، تب، گلودرد، عفونت تنفسی تعداد بازديد: 106 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز