Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
سه شنبه 29 اسفند 1402 - 05:43

8
آبان
ادویه‌هایی که حکم آنتی بیوتیک دارند

ادویه‌هایی که حکم آنتی بیوتیک دارند

داروهای خانگی بی‌شماری در خانواده‌ها برای سرماخوردگی وجود دارد؛ انواع دمنوش گرم یا سوپ‌های سبزیجاتی که به مدیریت علائم سرماخوردگی و آنفلوانزا مانند گلودرد یا نفس تنگی کمک می‌کند بعضا توجه دانشمندان را هم به خود جلب کرده است.

عسل، زردچوبه و زنجبیل؛ این موقع از سال فصل سرفه‌های غیرقابل کنترل و شهرت این خوردنی‌هاست. گرفتگی بینی، سرفه و حالت‌های سرماخوردگی که بعد از پشت سر گذاشتن دوران سخت کرونا و افزایش انواع بیماری‌های تنفسی به سراغ ما آمده، کار را پیچیده کرده است.

بهترین اقدام احتیاطی در برابر عفونت آنفلوانزا، واکسن زدن است، زیرا زمانی که بیمار می‌شوید، کاری جز مدیریت علائم خود نمی‌توانید انجام دهید. آنفلوانزا، سرماخوردگی و سایر بیماری‌های دستگاه تنفسی فوقانی توسط ویروس‌ها ایجاد می‌شوند، بنابراین شما نمی‌توانید آن‌ها را با آنتی‌بیوتیک‌هایی که برای درمان عفونت‌های باکتریایی استفاده می‌شود، درمان کنید.

دارو‌های ضد ویروسی آنفلوانزا، مانند تامیفلو هم معمولا برای افرادی که در معرض خطر ابتلا به عوارض شدید هستند، مانند افراد باردار، مسن یا دارای نقص ایمنی، در نظر گرفته می‌شود. در شرایط عادی، پزشکان توصیه به استراحت و کنترل علائم می‌کنند. دکتر آویوا روم، پزشک متخصص در طب یکپارچه، گفت: «ضرب المثلی هست که می‌گوید اگر سرماخوردگی را درمان کنید، در عرض هفت روز از بین می‌رود، اگر آن را به حال خود رها کنید، در عرض یک هفته از بین می‌رود.»

در خانواده‌ها، دارو‌های خانگی بی‌شماری برای سرماخوردگی وجود دارد؛ انواع دمنوش گرم یا سوپ‌های سبزیجاتی که به مدیریت علائم سرماخوردگی و آنفلوانزا، مانند گلودرد یا احتقان کمک می‌کنند؛ این روش‌ها بعضا توجه دانشمندان را هم به خود جلب کرده است.

متخصصان اذعان می‌کنند که اتخاذ روش‌هایی که ممکن است باعث شود هنگام بیماری احساس بهتری داشته باشید، ضرری ندارد. البته اگر علائم شما شدید است، اگر مشکل تنفسی دارید، یا اگر بعد از بیش از یک هفته هیچ بهبودی مشاهده نکردید، باید به پزشک متخصص مراجعه کنید.

بیشتربخوانید:

عسل بهترین آنتی‌بیوتیک طبیعی است

 

 

دکتر روم گفت: «گاهی ما شواهدی برای اثرگذاری بسیاری از شیوه‌های سنتی رایج نداریم، زیرا مطالعه آن‌ها ارزش اقتصادی ندارد، اما هزاران سال داده‌های مردمی و شواهد کافی برای اثبات بی‌خطر بودن آن‌ها در دست است.» این پزشک متخصص درباره برخی از محبوب‌ترین درمان‌های خانگی توضیح داد:

 

مصرف مایعات و تسکین گلودرد

گلودرد اغلب نتیجه طبیعی التهاب است. وقتی سیستم ایمنی بدن شما در حال مبارزه با ویروسی است که در مجاری تنفسی فوقانی جا خوش کرده، تورم و درد می‌تواند بلع غذا و هیدراته ماندن را دشوارتر کند. این خشکی سرفه را تشدید می‌کند. هیدراته ماندن با نوشیدن آب ساده، چای و دمنوش یا سوپ می‌تواند به شما کمک کند احساس راحتی بیشتری داشته باشید.

در بسیاری از فرهنگ‌ها، زنجبیل یکی از اولین چیز‌هایی است که مردم هنگام مواجهه با گلودرد آن را مصرف می‌کنند؛ چه به عنوان دمنوش و چه به عنوان ادویه در سوپ. شماری از مطالعات نشان داده که زنجبیل ممکن است دارای خواص ضد التهابی باشد که می‌تواند به کاهش تورم کمک کند.

ریشه زردچوبه، که هم خانواده زنجبیل و بومی آسیا است و برای مدتی طولانی در هند مورد استفاده درمانی قرار می‌گرفت، هم می‌تواند التهاب را کاهش دهد. اما اثبات اثرات آن چالش برانگیز است، زیرا ترکیب اصلی موجود در آن، به راحتی در بدن جذب نمی‌شود. خوردن زردچوبه با یک ماده چرب، مانند روغن پخت و پز یا شیر گرم، ممکن است به شما در جذب بیشتر فواید کورکومین (جزو فعال ادویه زردچوبه است و خواص ضد التهابی دارد. کورکومین یک آنتی‌اکسیدان قوی است.) کمک کند. دکتر روم گفت افزودن فلفل سیاه نیز می‌تواند به جذب آن کمک کند.

دکتر روم گفت: «زنجبیل و زردچوبه با هم واقعا ترکیب بسیار خوبی است.»

بیشتربخوانید:

چرک خشک کن های طبیعی را می شناسید؟

 

 

 

کنترل سرفه با آب نمک و عسل

اگر گلودرد شما همراه با سرفه باشد، غرغره کردن آب نمک مفید است. حدود نصف قاشق چایخوری نمک را در یک لیوان پر آب گرم مخلوط کنید و قبل از تف کردن، چند ثانیه آن را در اطراف دهان و پشت گلو بچرخانید. هر نوع نمکی که در خانه داشته باشید می‌تواند موثر باشد. این کار به بهبود سلامت کلی دهان هم کمک می‌کند.

این کار به شل شدن مخاط غلیظ کمک می‌کند و می‌تواند محرک‌هایی مانند باکتری‌ها، ویروس‌ها و آلرژن‌ها را از گلو شما پاک کند. دکتر اچ کیپ تالبوت، دانشیار پزشکی در مرکز پزشکی دانشگاه واندربیلت، گفت: استفاده از محلول نمک مزایایی از کشیدن مایع اضافی از بافت‌های ملتهب و پوشاندن آن‌ها با آب گرم را نیز به همراه دارد.

افزودن عسل به محلول غرغره یا هر چای یا نوشیدنی گرم نیز بسیار آرام‌بخش است. عسل به عنوان یک نرم کننده عمل می‌کند، به این معنی که با پوشاندن بافت‌های تحریک شده، آن‌ها را آرام می‌کند. بسیاری از فرهنگ‌ها تنوع خاصی از نوشیدنی عسل دارند. برخی تحقیقات نشان می‌دهد که این نوشیدنی در کاهش دفعات سرفه شبانه و بهبود کیفیت خواب مؤثر است.

 بیشتربخوانید:

آشنایی با هفت آنتی‌بیوتیک طبیعی و موثر

 

 

 

 

برچسب ها: عسل، ادویه، سرماخوردگی، زنجبیل، تب، درمان سرماخوردگی، آنفلوانزا، گلودرد، زردچوبه، سیستم ایمنی بدن، سرفه، دمنوش سرماخوردگی تعداد بازديد: 356 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز