Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 8 اردیبهشت 1403 - 13:43

12
مهر
مصرف ویتامین D برای سلامت قلب مفید است؟

مصرف ویتامین D برای سلامت قلب مفید است؟

تاثیر ویتامین D بر جنبه های مختلف سلامت و مکانیسم های زیربنای آن، کانون تحقیقات بسیاری است. مطالعات قبلی این ماده مغذی را با بهبود سلامت قلب و عروق مرتبط دانسته اند.

مهر به نقل از مدیکال نیوز نوشت: تاثیر ویتامین D بر جنبه های مختلف سلامت و مکانیسم های زیربنای آن، کانون تحقیقات بسیاری است. مطالعات قبلی این ماده مغذی را با بهبود سلامت قلب و عروق مرتبط دانسته اند.

محققان بنیاد تغذیه و سلامت سوئیس به بررسی ارتباط بین مصرف مکمل ویتامین D و کاهش خطر ابتلاء به حوادث قلبی عروقی پرداخته اند. ویتامین D یکی از مواد مغذی ضروری بدن برای حفظ سلامتی است. نه تنها به اطمینان از قوی ماندن استخوان‌ها کمک می‌کند، بلکه از سیستم ایمنی بدن نیز حمایت می‌کند و به تنظیم عملکردهای سلولی در سراسر بدن، از جمله عملکرد سلول‌های مغزی کمک می‌کند.

در چند سال گذشته، تعدادی از مطالعات انجام شده است که ویتامین D را با سایر مزایای سلامتی، از جمله بهبود سلامت قلب و عروق، مرتبط می‌کند. با این حال، در مطالعه جدید، هیچ ارتباطی بین داشتن سطوح طبیعی ویتامین D و کاهش بیماری قلبی عروقی یا خطر کلی مرگ یافت نشد.

بیشتربخوانید:

ضروری ترین ویتامین ها برای زنان

 

 

به گفته محققان، «نقش ویتامین D در بیماری‌های قلبی عروقی هنوز مورد بحث است و شواهد قوی مبنی بر اینکه مکمل ویتامین D می‌تواند سلامت قلب را بهبود بخشد وجود ندارد. به همین ترتیب، اینکه آیا مکمل برای بیمارانی که در معرض خطر بالای بیماری قلبی عروقی قرار دارند و با کمبود ویتامین D مواجه هستند، با توجه به پیامدهای بیماری قلبی عروقی مفید است یا خیر، مستحق بررسی بیشتر است.»

بیماری‌های قلبی عروقی همچنان یکی از علل اصلی مرگ و میر در سراسر جهان است و علیرغم پیشرفت در رویکردهای درمانی، استراتژی‌های پیشگیری کارآمدی مورد نیاز است که رژیم غذایی قطعاً یک جزء مهم در آن است.

بیشتربخوانید:

زنان بخوانند ؛ کمبود ویتامین D چه خطراتی دارد؟

10راهکار برای افزایش ویتامین D در بدن

 

برچسب ها: ویتامین D، سلامت قلب، کمبود ویتامین D تعداد بازديد: 101 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز