Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 - 09:02

11
خرداد
محیط کاری که مفاصل شمارا نشانه گرفته است

محیط کاری که مفاصل شمارا نشانه گرفته است

برخی محیط‌های کاری می‌توانند خطر ابتلا به آرتریت روماتوئید (روماتیسم مفصلی) را افزایش دهند. به گزارش هلث، آلاینده‌های موجود در هوا می‌توانند تحریک‌کننده و مضر باشند در حال حاضر نتایج تحقیقات نشان داده است

تحریریه زندگی آنلاین : برخی محیط‌های کاری می‌توانند خطر ابتلا به آرتریت روماتوئید (روماتیسم مفصلی) را افزایش دهند. به گزارش هلث، آلاینده‌های موجود در هوا می‌توانند تحریک‌کننده و مضر باشند در حال حاضر نتایج تحقیقات نشان داده است که قرار گرفتن در معرض هوای معمول قابل استنشاق ممکن است خطر ابتلا به آرتریت روماتوئید (RA) را افزایش دهد. درحالی‌که نتایج تحقیقات پیشین نشان داده است که آلاینده‌های موجود در محیط با خطر ابتلا به آرتریت روماتوئید مرتبط هستند، این مطالعه جدید بیشتر چگونگی ترکیب قرار گرفتن در معرض محیط کار، سیگار کشیدن و ژنتیک برای افزایش خطر را کشف کرده است.به گفته کلینیک مایو ایالات‌متحده، آرتریت روماتوئید یک اختلال خود ایمنی است که نه‌تنها مفاصل شمارا ملتهب می‌کند بلکه می‌تواند به سایر قسمت‌های بدن مانند چشم‌ها، ریه‌ها، پوست، رگ‌های خونی و قلب آسیب برساند.آرتریت روماتوئید باعث تورم دردناک مفاصل می‌شود که درنهایت می‌تواند باعث فرسایش استخوان و تغییر شکل مفاصل شود. علائم آن شامل مفاصل حساس و گرم، سفتی مفصل که معمولاً در  بیدار شدن از خواب بدتر می‌شود، از دست دادن اشتها، تب و خستگی است. ممکن است قبل از پیشرفت به مفاصل دیگر مانند مچ پا، آرنج، زانو و لگن از بندانگشتان شما نیز شروع شود. در ایالات‌متحده، ۱.۵ میلیون آمریکایی با آرتریت روماتوئید زندگی می‌کنند و ۷۱ نفر از هر ۱۰۰هزار نفر هرسال به آن مبتلا می‌شوند و تشخیص معمولاً بین ۳۰ تا ۶۰ سالگی اتفاق می‌افتد.محققان سوئدی دریافتند که وقتی افراد در معرض آلاینده‌های محل کار مانند آزبست، دود گازوئیل، قارچ‌کش‌ها، بخارات بنزین و مونوکسید کربن قرار می‌گیرند، احتمال ابتلای افراد به نوع خاص و شدید آرتریت روماتوئید ۲۵ درصد بیشتر است. این به دلیل وجود آنتی‌بادی‌های پروتئین ضد سیترولینه (ACPA) بود.به نظر می‌رسد این خطر با توجه به تعداد عواملی که در معرض آن‌ها قرار می‌گیرید، سیگار کشیدن و هرگونه خطر ژنتیکی افزایش می‌یابد. افرادی که سیگار می‌کشند و ازنظر ژنتیکی مستعد ابتلا هستند، ۶۸ برابر بیشتر در معرض خطر ابتلا به آرتریت روماتوئید در مواجهه با حشره‌کش‌ها هستند. آنان ۴۵ برابر بیشتر در معرض خطر دود اگزوز موتورهای بنزینی و ۳۲ برابر بیشتر در معرض خطر قرار گرفتن در معرض گردوغبار کوارتز هستند.به‌طورمعمول، زنان دو تا سه برابر بیشتر در معرض ابتلا به آرتریت روماتوئید هستند بااین‌حال، مشخص شد که مردان این تحقیق در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به آرتریت روماتوئید هستند زیرا آنان برای مدت‌زمان طولانی‌تری در معرض این موارد قرارگرفته بودند.

بیشتربخوانید:

تاثیر چهار زانو نشستن بر سلامت

چراپشت میزنشینی زیاد سلامتی خانم‌ها را تهدید می‌کند؟

نشستن زیاد و افزایش ابتلا به سرطان!

 

 

برچسب ها: کمردرد، زیاد نشستن، آرتریت، دردهای مفصلی، روماتوئید، سیاتیک، بیماری خود ایمنی تعداد بازديد: 86 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز