Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
یکشنبه 16 اردیبهشت 1403 - 10:03

6
بهمن
نشستن زیاد و افزایش ابتلا به سرطان!

نشستن زیاد و افزایش ابتلا به سرطان!

زیاد نشستن می‌تواند عامل بسیاری بیماری‌ها از جمله دیابت نوع 2 و بیماری عروقی گردد ولی اكنون مطرح می‌گردد که دانشمندان یافته اند ، زیاد نشستن در بانوان می‌تواند عامل سرطان نیز باشد.

زیاد نشستن می‌تواند عامل بسیاری بیماری‌ها از جمله دیابت نوع 2 و بیماری عروقی گردد ولی اكنون مطرح می‌گردد که دانشمندان یافته اند ، زیاد نشستن در بانوان می‌تواند عامل سرطان نیز باشد. زنانی که در طول روز 6 ساعت یا بیشتر می‌نشینند، بیشتر در معرض ابتلا به سرطان ، در مقایسه با زنانی که سه ساعت در طول روز بی‌تحرک هستند، قرارمی گیرند.

در تحقیقی که در طول سال‌های 2009-1992 انجام شده، 000/70 مرد و 000/77 زن مورد بررسی قرار گرفتند که برطبق تحقیقات انجمن سرطان‌شناسی آمریکا، 000/12 زن و 000/18 مرد مشکوک به سرطان بودند و عامل کم‌تحرکی و توده حجمی بالای بدن (BMI) در آنها شناخته شد.

هرچند در مردان چاق کم‌تحرک کمتر سرطان دیده شده، اما آنچه محققین اعتقاد دارند افراد کم‌تحرک 11 درصد بیش از افراد فعال در معرض سرطان می‌باشند. زیرا سیستم متابولیک بدن را تحت تاثیر قرار داده و بیماری‌های مختلفی را باعث می‌شود. از آن جمله تری‌گلیسیرید بالا، تجمع چربی در پروتئین بدن، افزایش کلسترول بد، بالا بودن قند ناشتا، فشار خون، که همه اینها می‌تواند در افراد چاق و کم‌تحرک دیده شود.

بنا به گزارشات، افرادی که بیش از حد به تماشای تلویزیون عادت کرده و یا به صورت افراطی با کامپیوتر کار می‌کنند در معرض این بیماری‌های کم‌تحرکی قرار دارند. لطفا فعال باشید و ورزش و فعالیت را در برنامه خود قرار دهید.

 

برچسب ها: جلوگیری از سرطان، عوارض زیاد نشستن، ابتلا به سرطان، زیاد نشستن، خطرات زیاد نشستن تعداد بازديد: 547 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز