Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 9 فروردین 1403 - 23:54

19
مهر
چه غذاهایی منجر به تپش قلب می‌شود؟

چه غذاهایی منجر به تپش قلب می‌شود؟

مصرف برخی غذاها یا نوشیدنی‌ها، به خصوص بیش از حد، ممکن است باعث شود که قلب شما تپش کند.

ایسنا نوشت: مصرف برخی غذاها یا نوشیدنی‌ها، به خصوص بیش از حد، ممکن است باعث شود که قلب شما تپش کند.

به نقل از هلث، اغلب اوقات احتمالا به ضربان قلب خود توجهی ندارید اما مطمئنا می‌دانید که قلب دائما خون را در سراسر بدن پمپاژ می‌کند. اگرچه علل تپش قلب متفاوت است اما در برخی موارد زمان صرف غذا یا مصرف برخی غذاها و نوشیدنی‌ها می‌تواند باعث بروز تپش قلب شود.

تپش قلب می‌تواند برای افراد مختلف معانی متفاوتی داشته باشد.

دکتر جی سنگوپتا، الکتروفیزیولوژیست قلب از موسسه قلب آلینا سلامت مینیاپولیس در ایالات متحده، اظهار کرد: به‌ طور کلی تپش قلب معمولا به آگاهی از ضربان قلب فرد اشاره می‌کند و می‌تواند به این معنا باشد که ضربان قلب او در حال پرش است یا تند.

نتایج بررسی‌ها نشان داده تپش‌ها ممکن است توسط کسانی که آن را تجربه می‌کنند، به‌ عنوان ضربان شدید یا غیر طبیعی قلب توصیف شود. گاهی اوقات ممکن است پس از خوردن غذا تپش قلب رخ دهد.

 بیشتر بخوانید:

تپش قلب در بارداری

تپش قلب را جدی بگیرید

 

 

 

دکتر آلیسون زیلینسکی، متخصص قلب، در همین خصوص می‌گوید: وقتی غذا می‌خورید، بدن جریان خون به سیستم گوارشی را افزایش می‌دهد که این موضوع می‌تواند منجر به افزایش ضربان قلب شود. البته به خاطر داشته باشید تپش قلب ممکن است بعد از ورزش نیز رخ دهد اما چه زمانی باید نگران تپش قلب بود؟

کارشناسان اظهار کردند: اگر تپش قلب به‌ طور منظم و چندین‌ بار در هفته و یا بعد از هر بار که غذا می‌خورید، اتفاق بیفتد، این موضوع اندکی نگران‌کننده است. اگر تپش قلب ادامه یابد یا تعداد دفعات آن افزایش پیدا کند، ممکن است نشانه یک مشکل پزشکی جدی‌تر مانند آریتمی باشد و از همین رو باید تحت مراقبت پزشکی قرار گیرید.

محققان اظهار کردند: علائمی که می‌تواند نشانه‌ای از موضوعات نگران‌کننده‌تر باشند شامل تپش ناگهانی و طولانی‌مدت قلب در حالت استراحت، ضربان قلب نامنظم یا تپش قلب همراه با سرگیجه، درد قفسه سینه یا تنگی نفس است.

در حالی که بسیاری از علائم تپش قلب خوش‌خیم است، نگرانی در صورتی افزایش می‌یابد که بیمار دارای علائم هشداردهنده، مشکلات قلبی، سن بالاتر یا سایر شرایط پزشکی باشد. این موضوع ممکن است خطر آریتمی‌های خطرناک‌تر را افزایش دهد. به‌ عنوان مثال بیماری عروق کرونر، بیماری تیروئید و آپنه انسدادی خواب ممکن است خطر آریتمی قلبی را افزایش دهد. همچنین برای زنان باردار تپش قلب می‌تواند نگرانی‌های بیشتری ایجاد کند.

برخی غذاها و نوشیدنی‌ها مانند غذاهای تند، غذاهای پرچرب و قند بالاتر محرک‌های رایج برای تپش قلب در بیمارانی است که به تپش قلب مبتلا هستند و باید از آن اجتناب و یا حداقل مصرف‌شان را محدود کرد؛ محرک‌های رایج شامل کافئین بیش از حد، قند، الکل و غذاهای غنی از خانواده کربوهیدرات‌هاست.

 بیشتربخوانید:

با این سه روش می‌توانید تپش قلبتان را کنترل کنید

 

 

 

برچسب ها: تغذیه، رژیم غذایی، قلب، بیماری قلبی، تپش قلب تعداد بازديد: 117 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز