Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 30 فروردین 1403 - 09:53

22
مرداد
واقعیت هایی که بهتر است راجع به هموروئید بدانید

واقعیت هایی که بهتر است راجع به هموروئید بدانید

هموروئید مشکلی شایع است که حتما باید پیگیری شود اما بسیاری از افراد سعی می کنند راجع به آن صحبت نکنند

کمتر کسی دوست دارد با رغبت درباره هموروئید صحبت کند اما چیزی که بسیاری از افراد نمی‌دانند، این است که همه هموروئید دارند.به‌گزارش نشریه آلمانی Stern، با وجود تمام تصورات غلط، هموروئید یک بیماری نیست. منظور از هموروئید سه عدد بالشتک عروقی است که در ناحیه انتهای راست روده و در خروجی مقعد واقع شده‌اند. هموروئیدها مسئول مهار مایعات و گازها هستند. اگر این بالشتک‌های عروقی متورم شوند، منجر به مشکلات فیزیکی خواهند شد.

 

 نشانه ها را بشناسید

علایم معمولی شامل خارش مقعد است. این روند می‌تواند پوست مقعد را ملتهب کند و باعث ایجاد احساس سوزش در هنگام اجابت مزاج شود. زمانی که هموروئید خیلی بزرگ شود، ترشح می‌کند و پاره و دردناک خواهد شد. نتیجه این فرایند، خون ریزی است.

بیشتربخوانید:

هموروئید‌ بواسیر د‌ر بارد‌اری

 

 

 

 درمان به کمک تغییر سبک زندگی

می‌توانید علایم معمولی مانند خارش یا سوزش را با پمادها و شیاف‌های هموروئید درمان کنید. این داروها حاوی مواد گیاهی ضد تحریک و بی‌حس‌کننده‌های موضعی هستند. از سوی‌دیگر، باید از استفاده از دستمال توالت مرطوب اجتناب کنید، زیرا مواد نگه دارنده موجود در آن می‌تواند التهاب پوست را بیشتر کند. نکته دیگر این است که باید مایعات کافی بنوشید و رژیم غذایی سرشار از فیبر داشته باشید. طبق گفته انجمن تغذیه آلمان، یک بزرگ سال باید حداقل ۳۰ گرم فیبر در روز مصرف کند. با‌این‌حال، در واقعیت، ۷۵ درصد از زنان و ۶۸ درصد از مردان کمتر از این دستورالعمل، فیبر دریافت می‌کنند.گنجاندن مقدار کافی میوه، سبزیجات و محصولات غلات کامل در رژیم غذایی از اهمیت زیادی برخوردار است.

بیشتربخوانید:

خواص دارویی تره از درمان بواسیر تا نفخ و قوای جنسی

 

 

 

زمان مناسب برای مراجعه به پزشک 

علایم معمولی هموروئید ناراحت‌کننده  است زیرا کیفیت زندگی را محدود می‌کند. برخی افراد به‌دلیل تورم، احساس فشار خفیفی در مقعد می‌کنند. این موضوع می‌تواند بسیار آزاردهنده باشد.اگر زمان زیادی را در حالت نشسته هستید و علایم جزئی با تغییر سبک زندگی به‌طور کامل از بین نرفت یا اگر به‌طور مداوم تکرار شد، معاینه پزشکی ضروری است. علت درد باید دقیقاً مشخص شود. این موضوع  به‌ویژه در صورتی صادق است که علایم هموروئید شما باعث خون ریزی شود.

بیشتربخوانید:

درمان هموروئید با لیزر

برچسب ها: رژیم غذایی، یبوست، بواسیر، مقعد، هموروئید، درمان هموروئید تعداد بازديد: 144 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز