Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 7 اردیبهشت 1403 - 01:44

7
دی
از ریزش مو تا تحلیل عضلات؛ توصیه‌های تغذیه‌ای برای عوارض کرونا

از ریزش مو تا تحلیل عضلات؛ توصیه‌های تغذیه‌ای برای عوارض کرونا

در ابتدای شیوع کرونا مصرف مکمل‌ها بسیار مورد توجه قرار گرفت؛ اما متاسفانه بسیاری از تبلیغات در خصوص استفاده از مکمل‌ها نادرست است.

تحریریه زندگی آنلاین : دکتر مجید محمدشاهی؛ متخصص تغذیه و رژیم درمانی و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در گفتگو با ایسنا اظهار کرد: در ابتدای شیوع کرونا مصرف مکمل‌ها بسیار مورد توجه قرار گرفت؛ اما متاسفانه بسیاری از تبلیغات در خصوص استفاده از مکمل‌ها نادرست است.

 اگر برنامه غذایی مناسب و کافی داشته باشیم، به هیچ عنوان نیازی به مصرف مکمل‌ها وجود ندارد. ممکن است به دلیل استرس، مصرف کمتر غذا در دوران بیماری و همچنین ماهیت بیماری، بخش زیادی از عضلات تحلیل برود؛ برای برگرداندن عضلات، خواب کافی در شب، ورزش و همچنین مصرف انواع مواد غذایی حاوی پروتئین نیاز است. در این مدت مصرف انواع گوشت‌ها، حبوبات و سفیده تخم مرغ توصیه می‌شود. در این بازه زمانی گاهی حتی تجویز مکمل‌های پروتئینی را نیز در دستور کار قرار می‌دهیم. اگر رنگین کمانی از انواع میوه و سبزیجات مصرف شود، تقریباً خیال‌مان راحت است که همه ویتامین‌های لازم این گروه غذایی دریافت خواهد شد. هنوز علت دقیق ریزش مو در این افراد مشخص نیست، اما استفاده از جوانه‌ها و سبوس‌ها می‌تواند در بهبود این حالت کمک کند، بنابراین باید عدس و ماش جوانه‌زده در برنامه غذایی گنجانده شود. سبوس‌های آماده برنج، گندم و جوی دو سر نیز در این خصوص تاثیرگذار است.

 بیشتربخوانید:

بهبودیافتگان کرونا مراقب ریزش شدید مو باشند

کچلی بعد از کرونا موقتی است، نترسید

 

برچسب ها: ریزش مو، کرونا، عوارض کرونا، اومیکرون تعداد بازديد: 306 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز