Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 9 فروردین 1403 - 12:11

8
آبان
اقداماتی لازم در رابطه با سرماخوردگی

اقداماتی لازم در رابطه با سرماخوردگی

در فصل سرما بهتر است مصرف خوراکی هایی با طبع سرد را کم کنیم و بیشتر میوه هایی مانند انار،خرمالو و... بخوریم

به گزارش فارس : ابوعلی سینا می‌گوید۲۳ نوع سرماخوردگی داریم که طب امروز به سه نوع آن دست یافته و بوعلی سیناهم اشاره جزئی به مابقی انواع آن نداشته است.


آنفولانزا یک بیماری عفونی است که درگیری آن با ریه به خاطر این است که این عفونت دارای پروتئین است و برای بقا به جای سرد بدن نیاز دارد و بهترین مکان برای خودش را در ریه پیدا می‌کند.

همه ما بالقوه دارای سرماخوردگی هستیم و این بیماری به صورت طبیعی در بدن ما وجود دارد. وقتی ویروس آنفولانزا به بدن ما می‌رسد به سرماخوردگی می رسد و تحریک می‌شود و با علائمی مثل تب، لرز، کوفتگی، گلودرد و سردرد خودش را به ما نشان می‌دهد و می فهمیم مشکل داریم و بیمار شده‌ایم.


 هنگام سرماخوردگی یا آنفولانزا تلاش برای پایین آوردن تب اشتباه است؛ ویروس در سرد ترین شرایط وارد بدن می‌شود، وقتی تب اتفاق می افتد بدن دارد خود را برای مبارزه آماده می‌کند و نباید تب را پایین بیاوریم تا با آن حرارت شرایط را برای زندگی ویروس ها نامساعد کند و بعد از رسیدن به شرایط نرمال دوباره تب پایین می آید.

بیشتربخوانید:

8خاصیت طلایی شلغم



 تب در بزرگسالان منجر به اتفاقاتی مثل تشنج نمی‌شود. این به این معنا نیست که وقتی مریض می‌شویم هیچ کاری نکنیم اما نباید به سرعت سراغ داروهای شیمیایی برویم.

 از وقتی تست کرونا می دهیم تا وقتی جواب بگیریم پر از استرسیم این استرس باعث می‌شود آدرنالین توسط مغز در بدن ترشح شود، ریه جمع شود و پذیرای هرنوع ویروس و میکروبی باشد. وقتی تست مثبت می‌شود یعنی ایمنی بدن پایین بوده است که باید ایمنی را بالا ببریم.


 توصیه من این است که از اول پاییز شروع کنیم به استفاده از دمنوش‌های گرم مثل دارچین، زنجبیل، بادرنجبویه، آویشن و پونه که واکسینه می‌کند و آنتی اکسیدان بالایی دارد. چند ماه چای را کنار بگذاریم و این دمنوش‌ها را استفاده کنیم. ماست، دوغ، دلستر و نوشابه را از سبد غذایی حذف کنیم، برنج کمتر بخوریم و یا سبوس برنج در آن بریزیم.

مصرف کاهو، خیار و گوجه فرنگی را که طبع سرد دارند کمتر کنیم. سه نقطه سرد در بدن وجود دارد که مغز، ریه و کف پاست؛ باید مراقب باشیم با سردی‌های بیشتر، این سه نقطه بیش از حد تحت تاثیر قرار نگیرند.

 پیشینیان ما روی غذاها در فصول مختلف دقت داشته اند؛ از قدیم رسم بوده برای صبحانه در فصول سرد سال ارده شیره می‌خوردند و ما هم باید به این خوراکی و یا حلواارده اهتمام داشته باشیم.

 شب‌ها با لباس گرم بخوابیم؛ ما شب‌ها دمای خانه را بالا می‌بریم و با لباس تابستان می‌خوابیم و این خیلی بد است که باعث می شود بدن باد زمستان و پاییز را بخورد و بیماری‌هایی به وجود آید. در زمستان شب ها زودتر بخوابیم و صبح ها زودتر بیدار شویم.

بیشتر بخوانید:

کاهش علائم سرماخوردگی در کودکان



 ایمن نگه داشتن بدن با آنتی بیوتیک‌ها و غذاهایی که دارای آنتی اکسیدان هستند مثل میوه جات می تواند در پاییز و زمستان مفید باشد.


 خرمالو میوه بسیار مفیدی برای این فصل است؛ انار بخوریم چون باعث تصفیه خون در بدن می‌شود، خون را رقیق می کند که ایمنی بدن را بالا می برد.

 بحث اقلیمی در این موارد مذکور تاثیری ندارد و باید این موارد را رعایت کند. ایرانیان به سیر بی اهمیت هستند، کسی که ۴۰ روز سیر بخورد برای بدنش هیچ اتفاقی نمی‌افتد. در این فصل ها با روغن بنفشه یا زیتون پیشانی و پشت گوش هایمان را چرب کنیم.

برچسب ها: سرماخوردگی، آنفولانزا، ویروس کرونا تعداد بازديد: 218 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز