Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 9 فروردین 1403 - 23:36

26
تیر
چگونه PH بدن را متعادل بسازیم؟

چگونه PH بدن را متعادل بسازیم؟

یک رژیم غذایی مناسب، رژیمی است که از مواد غذایی قلیایی تشکیل شده باشد. این نوع غذاها به ایجاد و حفظ تعادل PH (غلظت یون های هیدروژن در خون) بدن کمک می‌کند.

به گزارش روزنامه خراسان ،بیشتر بیماری‌ها شرایط اسیدی را دوست دارند و اگر سطح pH در بدن قلیایی باشد، بسیاری از این بیماری‌ها وجود نخواهد داشت. همچنین نشان داده شده است که وجود اسید بیش از اندازه در مایعات بدن می‌تواند عامل سکته مغزی، دیابت، بیماری قلبی، پوکی استخوان، آرتریت، MS و سرطان باشد. تعادل نداشتن PH یکی از مهم‌ترین دلایل بروز التهاب در بدن است.

 

برخی مطالعات نشان می‌دهد دردهای عضلانی، تنگی نفس و خستگی مزمن از مهم‌ترین نشانه‌های اسیدی بودن بیش از اندازه بدن است. مقیاس pH از صفر تا 14 تغییر می‌کند. pH صفر بسیار اسیدی و 14 بسیار قلیایی است.

 بیشتربخوانید:

آیا مصرف مواد ترش باعث لاغری می‌شود یا چاقی؟

 

 

تعادل pH سالم

محدوده pH مناسب در انسان 30/7 تا 45/7 و بنابراین کمی اسیدی است. با این حال، یک مشکل وجود دارد و آن این است که معده ما برای تجزیه مواد غذایی به اسید نیاز دارد اما این اسید به تولید مثل باکتری‌ها، قارچ‌ها و ویروس‌ها کمک می‌کند. بدن بسیاری از ما آن‌طور که باید قلیایی نیست.

 

با این حال، این شرایط به راحتی اصلاح می‌شود. داشتن یک رژیم قلیایی مناسب باعث داشتن خواب بهتر می‌شود، انرژی قابل مصرف بیشتری برای بدن فراهم می‌کند و به علاوه دنبال کردن چنین رژیمی بسیار آسان است. انواع مختلف پروتئین‌ها مثل گوشت، ماهی، مرغ، صدف، تخم مرغ، انواع پنیر، کره بادام زمینی، بادام زمینی، انواع چربی‌ها مثل کره، گردو، تخمه کدو، کنجد، تخمه آفتابگردان و انواع کربوهیدرات‌ها مثل انواع نان، جو دوسر، ماکارونی، برنج، چاودار، گندم و شکر سفید از جمله مواد غذایی اسیدی هستند و انواع مختلف میوه‌ها، مغزها، حبوبات و سبزیجات در گروه مواد غذایی قلیایی قرار می‌گیرند.

 بیشتربخوانید:

تاثیر مواد غذایی بر PH بدن

 

 

روش هایی برای ایجاد تعادل در pH بدن

فقط مواد غذایی ارگانیک و غیر GMO یا غیرتراریخته مصرف کنید. با این کار می‌توانید از سموم دفع آفات، مواد شیمیایی و دیگر آلاینده‌های تولید کننده اسید دور بمانید.مصرف مواد غذایی تولید کننده قلیا را افزایش دهید.از آردها، قندها و گوشت‌های تصفیه شده کمتر استفاده کنید.

 

شما فقط باید 40 تا50 گرم پروتئین در روز مصرف کنید زیرا پروتئین‌ها مواد غذایی اسیدسازی هستند که همگی باعث برهم خوردن تعادل سالم PH بدن می‌شوند.در تهیه وعده‌های غذایی هوشمندانه عمل کنید. غذاهای اسیدی را با غذاهای قلیایی ترکیب کنید تا یک وعده غذایی با تعادل کامل داشته باشید. صبح ها آب گرم و لیمو بنوشید.

 

برای تهیه این نوشیدنی، نصف لیمو را آب بگیرید و آن را به یک فنجان آب گرم اضافه کنید. نوشیدن این ترکیب به صورت ناشتا بدن را از شر اسیدهای اضافی خلاص می کند و باعث ایجاد حالت قلیایی می‌شود. توجه داشته باشید که آب باید گرم باشد تا کمترین میزان استرس را به روده وارد کند. مواد غذایی سرشار از پتاسیم مصرف کنید. از جمله این غذاها می‌توان به لیمو، عسل، موز، سیب زمینی شیرین و ماست طبیعی و خام اشاره کرد. روزانه آب زیادی بنوشید. این بهترین راه برای روغن‌کاری بدن است. نوشیدن آب به شما کمک می کند تا مواد زاید را از بدن دفع کنید.

 

روزانه باید هفت تا هشت لیوان آب بنوشید.مکمل‌های آنزیمی گوارشی مصرف کنید. این مکمل‌ها کمک می‌کند تا سطح pH بدن متعادل شود و بدن بر حالت اسیدوز غلبه کند. پانکراس اندامی است که بیشتر مسئول تولید آنزیم‌های گوارشی است، بنابراین اگر اندام به درستی کار نکند، سطح طبیعی آنزیم‌های گوارشی در بدن شما به میزان لازم نخواهد بود.

 

فعالیت فیزیکی داشته باشید. ورزش می‌تواند به حذف مواد زاید اسیدی که به طور طبیعی در بدن ایجاد می‌شود، کمک و محیط قلیایی مطلوب‌تری ایجاد کند. حتی یک پیاده‌روی کوتاه 5 دقیقه‌ای هم می‌تواند تفاوت بزرگی ایجاد کند، بنابراین تصور نکنید که باید حتما یک ساعت ورزش کنید تا از مزایای آن بهره مند شوید.مغزها و از جمله بادام را به صورت خام و به عنوان میان‌وعده مصرف کنید. این مغزها مملو از مواد معدنی قلیایی طبیعی مانند کلسیم و منیزیم هستند که به تعادل اسیدیته بدن و در عین حال تعادل قند خون کمک می‌کنند.

 

برچسب ها: رژیم غذایی، پوکی استخوان، خون تعداد بازديد: 217 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز