Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 9 فروردین 1403 - 20:48

15
اردیبهشت
نگرانی‌ها درباره واکسن کرونای آسترازنکا

نگرانی‌ها درباره واکسن کرونای آسترازنکا

دانشگاه آکسفورد اعلام یک کارآزمایی کوچک برای آزمایش واکسن کرونای آسترازنکا در کودکان و نوجوانان را متوقف می‌کند تا مسئله رابطه تزریق این واکسن در بزرگسالان و یک عارضه نادر لخته شدن خون روشن شود.

تحریریه زندگی آنلاین : دانشگاه آکسفورد اعلام یک کارآزمایی کوچک برای آزمایش واکسن کرونای آسترازنکا در کودکان و نوجوانان را متوقف می‌کند تا مسئله رابطه تزریق این واکسن در بزرگسالان و یک عارضه نادر لخته شدن خون روشن شود. به گزارش الجزیره دانشگاه آکسفورد که در ایجاد واکسن کرونای آسترازنکا  همکاری داشت، در بیانیه‌ای اعلام کرد که در این کارآزمایی «هیچ نگرانی درباره بی‌خطر بودن واکسن» ایجاد نشده است، اما به رابطه بالقوه این واکسن و لخته شدن خون اشاره کرد و گفت در انتظار داده‌های اضافی از «سازمان نظارت بر داروهای و فراورده‌های مراقبتی بهداشتی» انگلیس (MHRA) دراین‌باره است. این آخرین ضربه به اعتبار واکسن کرونای شرکت انگلیسی- سوئدی آسترازنکا است که به خاطر مشکل در عمل به وعده‌اش برای تحویل واکسن به اتحادیه اروپا، میزان اثربخشی واکسن و عوارض احتمالی آن دستخوش بحث‌های فراوان بوده است. MHRA یکی از سازمان‌های بهداشتی متعدد در سراسر جهان است که داده‌های جهان واقعی درباره عرضه واکسن آسترازنکا را تجزیه‌وتحلیل می‌کند تا معلوم شود پس از گزارش یک عارضه لخته شدن خون در مغز (ترمبوز سینوس‌های وریدی مغز (CVST در دریافت‌کنندگان این واکسن در نروژ و چند کشور اروپایی دیگر، آیا رابطه‌ای میان این واکسن و این عارضه نادر بالقوه مرگبار وجود دارد یا نه. MHRA اخیراً گزارش کرد که در میان ۱۸ میلیون نفر دریافت‌کننده واکسن آسترازنکا در انگلیس ۳۰ مورد این عارضه نادر لخته شدن خون و هفت مورد مرگ ناشی از آن رخ داده است.

بیشتربخوانید:

آیا واکسن کرونا عوارض نگران کننده‌ای دارد؟

پس از دریافت واکسن کرونا چه بخوریم و چه نخوریم؟

 

برچسب ها: واکسیناسیون، واکسن، ویروس کرونا تعداد بازديد: 270 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز