Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 09:47

12
اردیبهشت
آیا واکسن کرونا عوارض نگران کننده‌ای دارد؟

آیا واکسن کرونا عوارض نگران کننده‌ای دارد؟

واکسن کرونا ممکن است عوارضی مانند تب،بدن درد و...به همراه داشته باشد که می تواند طبیعی و نشانه پاسخ سیستم ایمنی بدن باشد

به گزارش خراسان : روزانه میلیون‌ها نفر در سراسر جهان در برابر کرونا واکسینه می شوند و در این بین بعضی  از تب و احساس سرما بعد از تزریق واکسن گله‌مند هستند اما به گفته پزشکان این عوارض جانبی می تواند نشانه ای از سلامت و پاسخ سیستم ایمنی شما باشد.


به گفته یک پزشک:چیزهایی که ما می بینیم، قرمزی بازو، درد بدن، گاهی اوقات خستگی و حتی گاهی اوقات تب درجه کم است و افراد پس از دریافت دومین دوز از واکسن فایزر/بایون تک برای چند ساعت احساس سرما می کنند.

عوارض احتمالی واکسن 

 از دیگر عوارض جانبی تزریق واکسن کرونا درد، قرمزی و تورم در ناحیه تزریق و احتمالاً سردرد یا دل پیچه است. نکته دیگر این‌که امکان ابتلا به کووید-۱۹ با تزریق واکسن وجود ندارد زیرا هیچ واکسنی در واقع حاوی ویروس کرونا نیست. در کل حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد از کسانی که واکسن کرونا را تزریق کرده اند عوارض جانبی قابل احساسی دارند. معمولا عوارض تزریق واکسن  تا 30 دقیقه بعد از تزریق خودش را نشان می‌دهد. به همین دلیل است که در مراکز تزریق واکسن، افراد را بین ۱۵ تا ۳۰ دقیقه پس از تزریق نگه می دارند.

کسانی که به واکسن های غیرکرونایی حساسیت یا سابقه حساسیت آنافیلاکسی دارند بهتر است تا 30  دقیقه پس از تزریق واکسن کرونا تحت نظر باشند اما بقیه افراد می توانند پس از ۱۵ دقیقه، در صورتی که عوارضی مشاهده نکردند محل را ترک کنند.

 کدام واکسن واکنش قوی‌تری دارد؟

واکسن های mRNA فایزر و مدرنا واکسن هایی هستند که واکنش زا توصیف می شوند، یعنی این‌که عوارض جانبی بیشتری دارند.  این عوارض جانبی جدی نیست بلکه می تواند یکی دو روز ادامه داشته باشد.  نکته دیگر این‌که واکنش ها نسبت به دوز دوم واکسن قوی تر و شدیدتر از دوز  اول است اما این موضوع هم نشان دهنده موثر بودن واکسن است.

برچسب ها: ویروس کرونا، واکسن کرونا، عوارض واکسن کرونا تعداد بازديد: 214 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز