Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 1 اردیبهشت 1403 - 12:26

14
مرداد
ارتباط بین روغن ماهی و کافئین با فشار خون

ارتباط بین روغن ماهی و کافئین با فشار خون

گزارشات متناقضی در مورد اثر روغن ماهی بر پرفشاری خون وجود دارد. روغن ماهی بطور جزئی فشار خون را در بیماران کاهش می‌دهد، اما مطالعات اخیر اثر اسیدهای چرب امگا - ۳ را روی فشار خون ثابت نکردند.

تحریریه زندگی آنلاین : گزارشات متناقضی در مورد اثر روغن ماهی بر پرفشاری خون وجود دارد. روغن ماهی بطور جزئی فشار خون را در بیماران کاهش می‌دهد، اما مطالعات اخیر اثر اسیدهای چرب امگا - ۳ را روی فشار خون ثابت نکردند. به نظر نمی‌رسد که اسیدهای چرب امگا ۳ از افزایش فشار خون در افراد سالم پیشگیری کنند. به احتمال زیاد اسیدهای چرب امگا -۳ با کاهش سطح کلسترول خون اثرات محافظتی روی قلب دارند.

 

 آیا مصرف کافئین فرد را مستعد ابتلا به پرفشاری خون می‌کند؟

مدت‌های طولانی نوشیدن قهوه به عنوان یکی از عوامل خطر جهت ابتلا به پرفشاری خون مورد تردید است. مشخص شده است که نوشیدن قهوه فشار خون سیستولیک و دیاستولیک را به ترتیب 2/1 الی 4/2 درجه افزایش می‌دهد. شیوع پرفشاری خون نیز بین مصرف‌کنندگان قهوه بیشتر از افرادی است که قهوه مصرف نمی‌کنند اما دلیل این ارتباط مشخص نشده است.

 

بیشتر بخوانید:

فشار خون در بیماران سالمند چگونه باید کنترل شود؟

آیا اقدامات تغذیه‌ای می‌تواند از ابتلا به فشار خون جلوگیری کند؟

خاصیت‌ شگفت‌انگیز سیر خام برای سلامتی

برچسب ها: روغن ماهی، کافئین، فشار خون، فشار خون بالا، امگا3، پایین اوردن فشار خون تعداد بازديد: 629 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز