Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403 - 06:08

13
مرداد
فشار خون در بیماران سالمند چگونه باید کنترل شود؟

فشار خون در بیماران سالمند چگونه باید کنترل شود؟

فشار خون سیستولیک با سن افزایش می‌یابد. غیر طبیعی بودن فشار خون دیاستولیک در سالمندان همانند جوانان است.

تحریریه زندگی آنلاین : فشار خون سیستولیک با سن افزایش می‌یابد. غیر طبیعی بودن فشار خون دیاستولیک در سالمندان همانند جوانان است. هرچند که در سنین بالای ۷۰ سال مقدار طبیعی فشار خون سیستولیک نسبت به افراد جوان تا حدودی بالاتر است، اما به هر حال افزایش فشار خون سیستولیک خطرناک است. پرفشاری خون مشکل عمده جمعیت سالمندان است بطوری که تقریباً بیش از نیمی از سالمندان به این عارضه مبتلا هستند. نحوه کنترل فشار خون در سالمندان مشابه افراد جوان‌تر است، یعنی به عبارتی کاهش وزن محدودیت مصرف سدیم، کاهش مصرف الکل و ورزش عوامل مهم کنترل فشار خون در سالمندان می‌باشند. بویژه ورزش عامل مهمی است، زیرا اغلب سالمندان برنامه ورزشی منظم و ثابتی ندارند. نتایج حاصل از مطالعه‌ای که اخیراً انجام شده است نشان می‌دهد که میزان مرگ و میر در سالمندانی که بیش از ۲ مایل در روز پیاده‌روی آرام دارند نصف سالمندانی است که کمتر از یک مایل در روز پیاده‌روی می‌کنند، البته برای حفظ سلامتی لازم است که از سن ۷۰ سالگی انجام روزانه دو مایل پیاده‌روی شروع شود.

 

بیشتر بخوانید:

نکته‌های باریک‌تر از مو در مورد فشار خون

معجزه داروی فشار خون در درمان کرونا

آیا لبنیات برای دیابت و فشار خون بالا مفید است؟

محدودیت سدیم تا چه مقدار برای درمان فشار خون بالا مطلوب است؟

بیش از ۶۰ مطالعه اثر مطلوب کاهش مصرف سدیم را در بیماران مبتلا به پرفشاری خون نشان داده‌اند. محدودیت متوسط نمک معادل مصرف ۶ گرم نمک در روز است. مطالعه نشان داد که استفاده توأم از رژیم DASH و محدودیت سدیم (۶-۳ گرم نمک در روز) در کنترل فشار خون بسیار مؤثر است و در مراحل اولیه درمان پرفشاری خون می‌تواند جایگزین دارو درمانی شود.

برچسب ها: فشار خون، فشار خون بالا، درمان فشار خون بالا، کاهش فشار خون تعداد بازديد: 310 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز