Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 03:00

1
مرداد
بیماران کرونایی چه بخورند و چه نخورند؟

بیماران کرونایی چه بخورند و چه نخورند؟

رییس مرکز بهداشت شهرستان قم گفت: بیماران کرونایی برای بهبودی کامل و بازگشت به سلامتی، باید از مواد غذایی سالم خانگی استفاده کنند و از خوردن فست‌فودها امتناع کنند.

فارس نوشت: رییس مرکز بهداشت شهرستان قم گفت: بیماران کرونایی برای بهبودی کامل و بازگشت به سلامتی، باید از مواد غذایی سالم خانگی استفاده کنند و از خوردن فست‌فودها امتناع کنند.

 محمدجواد باقریان، رئیس مرکز بهداشت شهرستان قم این توصیه ها را برای بیماران کرونایی دارد:

- بیماران کرونایی برای بهبودی کامل و بازگشت به سلامتی، باید از مواد غذایی سالم خانگی استفاده کنند.

- خوردن غذاهای فست فود، سرخ‌کردنی، نوشابه‌های گازدار، ‌کافیین، قهوه و غذاهای تهیه‌شده با روغن جامد و حیوانی مناسب بیماران مبتلا به کرونا نیست.

 

بیشتر بخوانید:

بایدها و نبایدهای تغذیه‌ای در بحران کرونا

ویتامین هایی که با ویروس کرونا مقابله می کنند!

تغذیه صحیح جهت جلوگیری از چاقی و افسردگی در خانه‌نشینی کرونا

- باید از منابع غذایی دارای ویتامین آ از جمله هویج، کدو حلوایی و فلفل و سبزی‌های دارای برگ سبز تیره مثل اسفناج و کاهو و آب فراوان استفاده کرد.

- منابع ویتامین سی مثل گوجه‌فرنگی، فلفل و مرکبات، مکمل‌های ویتامین دی، منابع پروتیین از جمله گوشت قرمز، تخم‌مرغ، ماهی و حبوبات برای بیماران مبتلا به ویروس کرونا بیشتر مورد تاکید است.

- مغزهای بادام، گردو و پسته و خشکبار و مصرف مقدار کمی زنجبیل، آویشن برای کنترل سرفه و خلط و زردچوبه برای کم کردن التهاب در بیماران کرونایی مفید است.

برچسب ها: تغذیه، سبزیجات، تقویت سیستم ایمنی بدن، کرونا، ویروس کرونا، مواد غذایی مفید برای کرونا تعداد بازديد: 358 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز