Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 8 اردیبهشت 1403 - 05:34

6
فروردین
راهکارهای مناسب برای پوستی شفاف

راهکارهای مناسب برای پوستی شفاف

پوست افراد مختلف دارای تناژهای متفاوتی است که عوامل متعددی ممکن است روی رنگ پوست هر فرد تأثیر داشته باشد. تناژ طبیعی پوست ممکن است تحت تأثیر عوامل مختلفی تیره‌تر شده و ظاهر کدر به خود بگیرد.

به قلم : دکتر رامین مدرسی - متخصص پوست، مو و زیبایی

 

تحریریه زندگی آنلاین : پوست افراد مختلف دارای تناژهای متفاوتی است که عوامل متعددی ممکن است روی رنگ پوست هر فرد تأثیر داشته باشد. تناژ طبیعی پوست ممکن است تحت تأثیر عوامل مختلفی تیره‌تر شده و ظاهر کدر به خود بگیرد. روشن کردن پوست تا جایی که پوست به رنگ طبیعی خود برسد، به روش‌های مختلفی امکان‌پذیر است. روشن شدن رنگ پوست تنها تا درجات خاصی امکان‌پذیر است. در ادامه روش‌های متفاوت روشن شدن پوست را موردبررسی قرار می‌دهیم. ملانین ماده‌ای است که به‌طور طبیعی در پوست تولید می‌شود و به همراه دیگر رنگی زه‌های پوست مانند کاروتن و هموگلوبین رنگ طبیعی پوست را ایجاد می‌کنند. عوامل متعددی مانند ژنتیک و یا شرایط محیطی می‌توانند در تعیین رنگ پوست مؤثر باشند. انگیزه‌های پوست با مقادیر مناسب و تنظیم‌شده در سراسر پوست توزیع می‌شوند و باعث می‌شوند رنگ پوست به‌صورت یکدست و یکنواخت به نظر بیاید. پزشکان متناسب با نوع پوست و نیازهای هر بیمار برای سفید شدن پوست و جوان‌سازی پوست، روش‌های درمانی ویژه‌ای را به هر فرد ارائه می‌نمایند. روش درمانی سفید کردن پوست به معنی سفید شدن پوست ذاتاً تیره نیست، بلکه به این معناست که روش‌های مناسب برای سفید کردن پوست‌های تیره، می‌توانند بافت و رنگ پوست را بهبود داده تا ظاهر فرد جوان‌تر به نظر برسد.

بیشتر بخوانید:

با نسخه های طب سنتی همیشه جوان و زیبا بمانید!

 

 

 

 

درمان‌های موضعی

استفاده از کرم‌ها و لوسیون‌های موضعی متداول‌ترین روشی است که افراد زمانی که برای نخستین بار می‌خواهند وضعیت پوست خود را بهبود بخشند به دنبال آن می‌روند. مواد تشکیل‌دهنده اصلی موجود در کرم‌های موضعی شامل اسید کو جیک، اسید آزالائیک و هیدروکینون می‌باشد. این مواد بر روی لایه‌ی بیرونی پوست اثر می‌گذارند، سلول‌های مرده پوست را از بین برده و پوست روشن‌تر در زیر آن را آشکار می‌کنند. این روش درمان تأثیرات مختلفی را در افراد متفاوت نشان می‌دهد. بااین‌حال، این کرم‌های موضعی باید به‌طور منظم برای دستیابی به نتایج پایدار مورداستفاده قرار گیرند.

 

درم‌ابریژن

درم‌ابریژن یک روش تهاجمی زیبایی است که در طی تنها یک جلسه نتایج چشمگیری دارد. درمان سفید کردن پوست با درم‌ابریژن با استفاده از یک برس سیمی مخصوص انجام می‌شود که پوست آسیب‌دیده را به‌طور کامل حذف می‌کند. این برس به‌سرعت چرخیده و سطح پوست را مسطح می‌کند به‌طوری‌که پوست خود را ترمیم کرده و به یک حالت بسیار بهتر تبدیل می‌شود. این روش نه‌فقط پوست تیره را هدف قرار می‌دهد بلکه موجب کاهش چین‌وچروک و خطوط موجود روی پوست نیز می‌گردد. درم‌ابریژن به‌عنوان راه‌حلی یک مرحله‌ای برای درمان مشکلات پوست مطرح است.

بیشتربخوانید:

روش های ساده پاکسازی پوست بینی

 

 

 

 

 میکرو درم ابری ژن

میکرو درم ابری ژن یکی دیگر از روش‌های متداول برای روشن کردن پوست است. یک وسیله دستی برای اسپری کردن کریستال‌های بسیار ریز بر روی سطح پوست مورداستفاده قرار می‌گیرد که موجب برداشته شدن بالاترین لایه‌ی پوست می‌گردد. سپس پوستی که به حالت پوسته‌پوسته درآمدهاست با کمک یک پمپ مکش برداشته‌شده و در یک مخزن، جمع‌آوری می‌شود. پوست شاداب و جوان در زیر این لایه نمایان می‌شود. به چندین جلسه برای درمان میکرو درم به‌منظور دستیابی به نتایج قابل‌توجه نیاز است. تعداد جلسات بسته به وضعیت هر فرد متفاوت خواهد بود.

 

  لیزر فرکشنال

لیزر فرکشنال آخرین روش پیشنهادی برای سفید کردن پوست می‌باشد. روش کار فرکشنال CO2 بر اساس لایه‌برداری پوست به‌منظور یکنواختی رنگ پوست و روشن‌تر و سالم‌تر کردن آن است. پرتوهای لیزر دی‌اکسید کربن لیزر موجب ایجاد حفره‌هایی در لایه‌ی بیرونی پوست می‌گردند. درنتیجه پوسته‌هایی شکل‌گرفته و پوست آسیب‌دیده باپوستی جدید و سالم جایگزین می‌شود. این امر موجب افزایش تولید کلاژن که نقش کلیدی در جوان‌تر و سالم‌تر شدن پوست بازی می‌کند، می‌گردد. برخی از این درمان‌ها به‌تنهایی موارد استفاده قرار می‌گیرند درحالی‌که سایر آن‌ها به‌صورت ترکیبی همراه با سایر روش‌های درمانی استفاده می‌شوند تا از برآورده شدن تمام نیازهای مراقبتی پوست اطمینان حاصل شود.

 بیشتربخوانید:

7ماسک بی نظیر مخصوص پوست های چرب

 

 

 

کرایوتراپی

این عمل عبارت است از استفاده از نیتروژن مایع برای منجمد کردن ضایعه‌ی پوستی و سپس از بین بردن آن. این عمل سلول‌های پوستی را از بین برده و بدن را تحریک به تولید آن‌ها می‌کند. پس از گذشت 3 تا 4 ماه از انجام عمل، ملانین اضافی که در خال‌ها و لکه‌های صورت وجود دارند به سطح پوست آمده و به‌طور طبیعی دفع می‌شوند و باعث از بین بردن خال گردند.

 

تزریقات سفیدکننده پوست

برای سفید کردن و سم‌زدایی پوست، از ترکیبات ویتامین ث و داروهای گلوتاتیون استفاده می‌شود که آن‌ها را به‌صورت وریدی تزریق می‌کنند. ویتامین ث یک آنتی‌اکسیدان بوده که وجود آن برای تشکیل و ثبات کلاژن و الاستین ضروری است. ویتامین ث همچنین خواص روشن‌کننده‌ی پوست نیز دارد. این مواد تزریقی، به‌عنوان ماده‌ی فعال، گلوتاتیون نیز دارند. گلوتاتیون یک آنتی‌اکسیدان شناخته‌شده است که برای خاصیت سفیدکنندگی پوست معروف می‌باشد. از ترکیب ویتامین ث و گلوتاتیون به‌عنوان روش روشن کردن پوست استفاده می‌شود. با انجام موفقیت‌آمیز این روش، پوست شما روشن‌تر و شفاف‌تر خواهد شد. این تزریقات علاوه بر روشن‌تر کردن رنگ پوست، ضایعه‌های پوستی از قبیل خال‌ها و اسکارها را نیز از بین می‌برند. این مواد پوست را نرم‌تر و مرطوب‌تر کرده و بافت آن را بهبود می‌بخشند. درنهایت، با از بین رفتن خطوط ریز و چین‌وچروک‌ها، ظاهر پوست زیباتر می‌شود. این‌گونه تزریقات، درصورتی‌که تمامی مشکلات پوستی را برطرف نکنند، تعداد زیادی از آن‌ها را از بین خواهند برد.

 بیشتربخوانید:

راهکارهای طب سنتی برای رفع "چین و چروک و تیرگی پوست"

 

 

 

 

مزایای روشن‌سازی پوست

درمان روشن‌سازی پوست علاوه بر روشن و سفید کردن پوست، مزایای دیگری نیز دارد:

 درمان روشن کردن پوست موجب درمان جوش و آکنه، ملاسما (لکه‌های قهوه‌ای)، اختلالات در رنگ پوست و هایپرپیگمانتاسیون (افزایش رنگ‌دانه در پوست) نیز می‌شود.

  روشن و سفید کردن پوست اعتمادبه‌نفس را تقویت می‌کند؛ زیرا باعث ایجاد مزایای احساسی و روانی برای افرادی می‌شود که باور دارند پوستی روشن‌تر موجب زیباتر شدن ظاهر آن‌ها می‌شود.

  دارای مزایای ضد پیری است. روشن شدن پوست موجب از بین بردن لکه‌های پوستی می‌شود و ظاهر فرد را جوان‌تر و بهتر نشان می‌دهد.

 بیشتربخوانید:

باخوردن این غذا‌ها از چین و چروک پوست در امان باشید

ماسک تخم کتان معجزه ای برای رفع چین و چروک پوست

 

 

 

 

عوارض جانبی روشن‌سازی پوست

درمان‌های سفیدکننده پوست، به‌خصوص انواع غیرطبیعی آن‌ها، ممکن است باعث بروز مشکلات زیر شوند:

 تحریک پوست

 واکنش‌های حساسیت

 محصولات سفیدکننده پوستی که حاوی استروئیدها هستند ممکن است مشکلاتی مانند ضعف سیستم ایمنی را برای سلامتی در درازمدت ایجاد کنند.

 نازک شدن پوست، عفونت، تأخیر در بهبود زخم و آکنه

 خطر بالای ابتلا به سرطان پوست در هنگام در معرض قرار گرفتن آفتاب

 

  پیری زودرس پوست

 یکی از بزرگ‌ترین اشکالات استفاده از روش‌های روشن شدن پوست صورت این است که می‌تواند منجر به مسمومیت جیوه به‌ویژه هنگامی‌که توسط خود شخص و با استفاده از محصولات حاوی جیوه انجام می‌شود، گردد.

 

 

برچسب ها: ژنتیک، پوست، زیبایی، مراقبت از پوست، پیری پوست، جوانسازی پوست، چین و چروک پوست، کرایوتراپی، لوسیون، ترمیم پوست، شفافیت پوست، لایه برداری پوست، رنگ پوست، ملانین، میکرودرم، دکتر رامین مدرسی تعداد بازديد: 103 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز