Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 - 23:21

4
فروردین
نسخه نوروزی برای سلامت وزیبایی پوست شما

نسخه  نوروزی برای سلامت وزیبایی پوست شما

درمان ماساژی سلول‌های مرده انباشته روی پوست شمارا از بین می‌برد. اگر این سلول‌های مرده از بین نروند، منافذ پوست را می‌بندند و موجب به وجود آمدن جوش می‌شوند.

به قلم : دکتر گیتا فقیهی ؛ متخصص پوست لیزر و پیوند موی زنده

 

تحریریه زندگی آنلاین : شما می‌توانید پوست خود را حتی در مدت کوتاهی نظیر یک تا دو ماه بهبود ببخشید.

 

اول با ماساژ کار خود را آغاز کنید

درمان ماساژی سلول‌های مرده انباشته روی پوست شمارا از بین می‌برد. اگر این سلول‌های مرده از بین نروند، منافذ پوست را می‌بندند و موجب به وجود آمدن جوش می‌شوند.

 

مولتی‌ویتامین بخورید

البته باید مراقب باشید که در خوردن ویتامین زیاده‌روی نکنید.

قبل از خواب صورت خود را بشوئید

خوابیدن با صورت نشسته بدترین کاری است که می‌توانید باپوست خود انجام دهید.

اگر سلول‌های مرده موقع خواب روی پوست شما باقی بمانند، موجب بسته شدن منافذ پوست و ایجاد جوش می‌شوند.درست پس از دوش گرفتن، وقتی پوست شما هنوز مرطوب است، از کرم مرطوب‌کننده استفاده کنید، این کار به پوست کمک می‌کند تا رطوبت جذب کرده در هنگام دوش گرفتن را در خود حفظ کند.

بیشتربخوانید:

فواید انواع ماسک ورقه ای برای پوست صورت

 

 

 

به پشت بخوابید

خوابیدن روی صورت باعث کاهش جریان خون در صورت شما شده و این امر موجب پیدایش خطوط و چین‌وچروک روی پوستتان می‌گردد.

 

پاهای خود را نرم کنید

هنگام خواب مقدار زیادی وازلین روی پاهای خود بمالید و جوراب کتان بپوشید، پاهای شما پس از چند شب نرم و لطیف می‌شود.

 

به استخر و شنا بروید

گرما فواید زیادی برای زیبایی دارد که از آن جمله می‌توان به گردش خون و آرامش اشاره کرد. اما بیش از ۱۵ تا ۲۰ دقیقه در سونا نمانید.

 

ویتامین ث استفاده کنید

ویتامین ث برای تولید کلاژن ضروری است. کلاژن موجب استحکام پوست می‌شود. برای اینکه پوست شما از ویتامین ث بهره بیشتری ببرد از غذاهای سرشار از ویتامین ث استفاده نمایید. ازجمله این مواد غذایی می‌توان به پرتقال، کلم بروکلی و فلفل قرمز اشاره کرد. همچنین از کرم حاوی ویتامین ث بر روی پوست خود استفاده نمایید. در رژیم غذایی خود از مواد غذایی با رنگهای قرمز، نارنجی، زرد و سبز مثل توت‌فرنگی، فلفل زرد، سیب‌زمینی استفاده کنید.

 

آرامش داشته باشید

داشتن استرس زیادی دارای اثرات منفی بر روی تمامی اعضای بدن ازجمله پوست می‌گذارد. وقتی استرس داشته باشید، پوستتان زودتر پیر می‌شود. استفاده از فنون «مدیتیشن» در کاهش استرس و کمک به آرامش جسمی و روحی شما مؤثر است.کاری کنید که خونتان گردش و پمپاژ سریع‌تری داشته باشد..وقتی ورزش می‌کنید، گردش خون شما سریع‌تر می‌شود، بنابراین ویتامین‌ها، مواد معدنی و اکسیژن به پوستتان رسیده و آن را شاداب‌تر می‌کند.

بیشتربخوانید:

 

 

به خال‌های صورت توجه کنید

با استفاده از آینه سرتاپای خود را چک کنید، بخصوص به خال‌های جدید خود خوب دقت کنید. زیرا در اکثر موارد، بیماری ملانوم که خطرناک‌ترین شکل سرطان پوست است از خال‌ها ناشی می‌شود.

آب بنوشید

وقتی تشنه هستید پوستتان خشک و تیره به نظر می‌رسد اما توجه کنید که از نوشیدنی‌های ساده به‌جای نوشیدنی‌های گازدار استفاده کنید. میوه‌جات و سبزیجات نیز منابع خوبی برای تأمین آب بدن هستند زیرا بسیاری از آن‌ها شامل بیش از ۷۵ درصد آب هستند.

زود بخوابید

کمبود خواب دارای اثرات منفی روی پوست است؛ صورت شما رنگ طبیعی خود را از دست می‌دهد و چشمانتان گود می‌افتد. همچنین دلیل دیگری نیز برای اثبات فواید خواب بر روی پوست شما وجود دارد. مطالعات نشان می‌دهد که دمای پوست هنگام خواب افزایش می‌یابد و هرچه پوست گرم‌تر باشد، مواد سازنده فعال مواد غذایی را بیشتر جذب می‌کند.

بیشتربخوانید:

اگر به دنبال پوستی شاداب هستید این ویتامین‌ها را بخورید

 

 

 

 

با مصرف بادام جوان‌تر شوید

بادام به دلیل سرشار بودن از ویتامین E، خاصیت ضد پیری داشته و از ایجاد چین‌وچروک پوست جلوگیری می‌کند. ویتامین E موجود در بادام ازجمله ویتامین‌هایی است كه در اكثر لوازم‌آرایشی مرغوب استفاده می‌شود؛ به‌علاوه این میوه حاوی مقادیر زیادی اسید چرب است كه به نرم شدن پوست نیز كمك می‌کند. وجود عنصر سلنیوم در بادام كه به‌نوعی خاصیت آنتی‌اکسیدانی دارد، بانفوذ در لایه‌های پوست از جمع شدن آن خصوصاً در قسمت كناره چشم و لب‌ها جلوگیری كرده و به گونه‌ها ظاهر شفافی می‌بخشد. بااینکه بادام خواص زیبایی و آرایشی فراوانی دارد اما كالری آن‌هم بالاست و ممكن است باعث چاقی خصوصاً در زنان شود، به همین دلیل باید تعادل در مصرف آن رعایت شود.

 

نکات بهداشتی مهم در رابطه با مو

رشد نرمال مو

مرحله رشد مو بین 2 تا 6 ماه طول می‌کشد. 0 1درصد از مو در حالت استراحت قرار دارد که 2 تا 3 ماه طول می‌کشد. در پایان دوره استراحت، مو ریزش پیدا می‌کند. وقتی یک مو می‌ریزد یک مو از همان فولیکول جایگزین آن می‌شود و چرخه رشد دوباره شروع می‌شود. موی سر حدود نیم اینچ (تقریباً 25/1 سانتی‌متر) در ماه رشد می‌کند. همان‌طور که افراد مسن‌تر می‌شوند میزان رشد مو نیز کند می‌شود. افرادی که به‌طور طبیعی بور(بل - و - ن - د) هستند موی بیشتری دارند (مو 000/140) افراد سبزه (000/105 مو ) و مو قرمزها (مو 000/90) . بیشتر ریزش مو درنتیجه سیکل نرمال مو می‌باشد و از دست دادن روزانه 50 الی 100 عدد غدد مو هیچ عامل نگران‌کننده‌ای نیست.

 

نکات بهداشتی مهم در رابطه با ناخن

سلامت انسان در ناخن‌ها پیداست

می‌توان با دقت در ناخن‌های اشخاص به بیماری‌های آنان پی برد. بسیاری از مردم سالیانه پول زیادی برای زیبا ساختن ناخن‌های خود هزینه می‌کنند حال‌آنکه غافل هستند با این كارها تنها بیماری‌های خود را پنهان می‌کنند.ناخن انسان به راحتی می‌تواند نشان دهد آیا شخص مبتلابه بیماری پوستی یا در آستانه ابتلای به این بیماری است یا بیماری خونی دارد. اگر در ناخن‌های خود تغییراتی دیدید در سریع‌ترین وقت ممكن به پزشك مراجعه كنید چراکه ناخن‌ها آیینه تمام نمای اعضای بدن هستند.

 بیشتربخوانید:

کارکردهای اثربخش روغن سبوس برنج در زیبایی

 

 

 

نکات آرایشی مهم در رابطه باپوست

برنزه کردن پوست

قدرت برنزه کردن آفتاب به دلیل وجود اشعه ماوراءبنفش آن می‌باشد. این اشعه که یک درصد کل انرژی خورشید را تشکیل می‌دهد، قابل‌جذب‌ترین اشعه به‌وسیله پروتئین‌های سلول‌های لایه اپیدرم یا روپوست است. بدین لحاظ پس از قرار گرفتن در معرض نور خورشید، ابتدا پروتئین‌های سلولی موادی را آزاد می‌کنند که سبب اتساع عروق کوچک خونی لایه درم یا میان‌پوستی گشته و درنتیجه قرمز می‌شود. این قرمزی پس از چند ساعت تشدید می‌شود و بعد از سه یا چهار روز به‌تدریج کاهش می‌یابد. بنابراین تحت تأثیر اشعه ماورا بنفش، پیگمانتاسیون یا مواد رنگی پوست به‌سرعت ظاهر می‌شوند.

شدت تشکیل این مواد رنگی ، بستگی به مدت‌زمان و چگونگی قرار گرفتن در معرض تابش آفتاب دارد. حمام آفتاب باید از کم شروع‌شده و به‌تدریج افزایش یابد. اگر بین دو حمام آفتاب ، سه روز فاصله افتد و بعد یک‌باره بدن جلوی آفتاب قرار گیرد، خطر آفتاب‌سوختگی وجود دارد. از سوی دیگر، شرایط جوی مانند باد و رطوبت در کیفیت پوست و طیف خورشید ، در تغییر رنگ پوست دخالت دارند.

 

برنزه شدن کنار دریا

چون قدرت سردکنندگی آب دریا، بیشتر از هوا می‌باشد‌؛ به‌عبارت‌دیگر تماس بدن با آب 20 درجه، احساس سرمای صفر درجه را بر پوست ایجاد می‌نماید، بنابراین بعد از حمام آفتاب ، وقتی به داخل آب وارد می‌شویم، احساس خروج از یک محیط 50 درجه و ورود به یک محیط صفر درجه را پیدا می‌نماییم؛ حال اگر پوست بدن چرب باشد، در آب دریا سرمای کمتری احساس می‌شود. در سواحل دریا، برای برنزه شدن و جلوگیری از آفتاب‌زدگی باید از روغن یا کرم ضد آفتاب استفاده شود و تمام بدن به آن آغشته گردد.

 

 

برچسب ها: پوست، زیبایی، استرس، لوازم آرایش، جوش، مراقبت از پوست، منافذ پوست، لایه برداری پوست، وازلین، ویتامین ث تعداد بازديد: 111 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز