Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 7 اردیبهشت 1403 - 14:36

3
اسفند
کارکردهای اثربخش روغن سبوس برنج در زیبایی

کارکردهای اثربخش روغن سبوس برنج در زیبایی

روغن سبوس برنج از پوسته داخلی برنج گرفته می‌شود که خاصیت نفوذپذیری عمقی به پوست و مو دارد و می‌تواند ساقه مو و پوست شمارا هیدراته نموده و تغذیه کند. روغن سبوس برنج ( به انگلیسی : Rice bran oil ) روغن استخراج‌شده

تحریریه زندگی آنلاین : روغن سبوس برنج از پوسته داخلی برنج گرفته می‌شود که خاصیت نفوذپذیری عمقی به پوست و مو دارد و می‌تواند ساقه مو و پوست شمارا هیدراته نموده و تغذیه کند. روغن سبوس برنج ( به انگلیسی : Rice bran oil ) روغن استخراج‌شده از پوسته داخلی برنج است که هم برای آشپزی و هم برای سلامت پوست و مو بسیار مفید است و خاصیت مرطوب‌کنندگی و جوان‌سازی دارد.

 

خواص روغن سبوس برنج برای پوست و مو

روغن سبوس برنج خاصیت نرم‌کنندگی پوست فوق‌العاده‌ای دارد و سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها ، ویتامین ب ، ویتامین آ و ویتامین ای است.  روغن سبوس برنج پوست را هیدراته کرده و از پوست محافظت می‌کند و یکی از بهترین گزینه‌ها برای درمان پوست خشک و آسیب‌دیده است.  ارزیانول موجود در این روغن خاصیت آنتی‌اکسیدانی قوی‌تر از ویتامین E دارد که با اثرات مخرب رادیکال‌های آزاد روی پوست و مو مقابله می‌کند.

 بیشتربخوانید:

مصرف این مواد غذایی چهره‌تان را زیباتر می‌کند

 

 

 

 

روغن سبوس برنج سرشار از ویتامین E

ویتامین E طبیعی موجود در روغن سبوس برنج یک آنتی‌اکسیدان قوی است. روغن سبوس برنج حاوی 2 فرم از ویتامین E به نام توکوفرول و توکوترینولز است که باعث می‌شود در مقابله با اثرات تخریبی رادیکال‌های آزاد قوی‌تر باشد.

این روغن علاوه بر ویتامین E دارای ویتامین A و B است و ترکیب این سه ویتامین در روتین مراقبت روزانه پوست باعث کاهش چین‌وچروک پوستی می‌شود و پوستی صاف و یکدست را برای شما به ارمغان می‌آورد و مانند یک سد دفاعی از پوست شما در مقابل آب‌وهوای سرد زمستان محافظت می‌کند و باعث می‌شود که پوست بتواند رطوبت طبیعی خود را حفظ کرده و مانع از التهاب و خارش پوست در مقابل آب‌وهوای سرد می‌شود.

 

 مقدار اسکالان بالا در روغن سبوس برنج

اسکالان ماده‌ای است که 12 درصد چربی بدن انسان را تشکیل می‌دهد که در سبوم طبیعی پوست قرار دارد و از رطوبت طبیعی پوست محافظت می‌کند و محافظ بدن در مقابل عفونت‌ها است. اسکالان در کبد تولید می‌شود ولی بعد از 30 سالگی تولید آن به‌طور قابل‌توجهی کاهش پیدا می‌کند و به همین دلیل پوست شروع به خشک شدن می‌کند. اسکالان موجود در سبوس برنج به حفظ رطوبت طبیعی پوست کمک کرده و باعث کاهش لک‌های تیره مرتبط با افزایش سن می‌شود.

 

آنتی اکسیدان های قوی در روغن سبوس برنج

روغن سبوس برنج حاوی توکوفرول ، تکتوریول و ارزیانول است که 3 اکسیدان بسیار قدرتمند هستند و از پوست در مقابل آسیب‌های رادیکال‌های آزاد و پیری زودرس محافظت می‌کنند و پوست خسته و بی‌حال شمارا شفاف و درخشان می‌کنند.

 بیشتربخوانید:

بهترین مواد غذایی برای سلامت و زیبایی زنان

 

 

 

کو آنزیم Q10 در روغن سبوس برنج

کو آنزیم Q10 به‌طور طبیعی در بدن تولید می‌شود ولی بعد از 30 سالگی یا در اثر استرس تولید آن کاهش پیدا می‌کنند. کو آنزیم کیو تن برای تولید انرژی درون‌سلولی بسیار مهم است و نقش آنتی‌اکسیدانی دارد.

کاهش این کو آنزیم در بدن باعث می‌شود که توانایی بازسازی و تحمل سلولی در مقابله با تنش‌های زیست‌محیطی کاهش پیدا کند که با فرایند پیری ارتباط مستقیم دارد.  وجود کو آنزیم کیو تن در روغن سبوس برنج باعث بهبود تولید کلاژن و الاستین طبیعی در بدن می‌شود و از پوست در مقابل رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کند. ازآنجاکه این کو آنزیم ازنظر مولکولی بسیار کوچک است به‌راحتی می‌تواند به پوست و سلول‌های پوست نفوذ کند بنابراین استفاده موضعی از آن تأثیر بسیار خوبی در بهبود کیفیت پوست دارد.

 

خاصیت ضدالتهابی روغن سبوس برنج

روغن سبوس برنج برای پوست خاصیت ضدالتهابی دارد و پوست را تسکین داده باعث کاهش قرمزی پوست و کاهش پف می‌شود.

بیشتربخوانید:

خوراکی هایی که پوست را شاداب می‌کنند

 

 

 

روغن سبوس برنج برای پاک‌سازی آرایش صورت

لانولین روغنی موم مانند است که از پشم گوسفند گرفته می‌شود و خاصیت مرطوب‌کنندگی بسیار قوی دارد و زبری و خشکی پوست را از بین می‌برد و از ترک خوردن پوست پیشگیری می‌کند و ترک‌خوردگی نوک سینه یا پاشنه پا را درمان می‌کند ولی افرادی که پوست حساس دارند نمی‌توانند از این روغن استفاده کنند و دچار واکنش آلرژیک می‌شوند. خواص روغن سبوس برنج شباهت زیادی به لانولین دارد ولی به دلیل رقیق و سبک بودن هیچ‌گونه واکنش آلرژیکی ایجاد نمی‌کند و بهترین انتخاب برای پوست حساس است.

بیشتربخوانید:

چرا مردم ژاپن با خوردن هر روز برنج چاق نمی‌شوند و جوان می‌مانند؟

 

 

 

برچسب ها: پوست، سبوس برنج، سبوس، پوست و مو، خواص سبوس برنج، ویتامین E، پیری زودرس، خشکی پوست، التهاب پوستی، روغن سبوس برنج، ویتامین آ، ویتامین ب تعداد بازديد: 470 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز