Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 8 اردیبهشت 1403 - 16:34

14
اسفند
اما و اگرهای جراحی زیبایی بینی‌های گوشتی

اما و اگرهای  جراحی زیبایی بینی‌های گوشتی

گوشتی بودن بینی یکی از عوامل تأثیرگذار در نتیجه عمل رینوپلاستی است. زمانی که بینی با پوست ضخیم و غضروف‌های نازک همراه باشد گوشتی تقسیم بندی می‌شود. در این شرایط جراحی بسیار تکنیکی بوده

به قلم : دکتر بهنام خرمی - متخصص جراحی فک و صورت و زیبایی

 

تحریریه زندگی آنلاین : گوشتی بودن بینی یکی از عوامل تأثیرگذار در نتیجه عمل رینوپلاستی است. زمانی که بینی با پوست ضخیم و غضروف‌های نازک همراه باشد گوشتی تقسیم بندی می‌شود. در این شرایط جراحی بسیار تکنیکی بوده و در عین حال نتایج در حد موارد غیر گوشتی نخواهد بود. اینکه بینی گوشتی را می‌شود عمل کرد یا نه بستگی به انتظار بیمار از جراحی دارد.

اگر بیمار تقاضای بهتر شدن نما و نزدیک شدن به معیارهای ایده آل را داشته باشد به نتایج رضایت بخشی خواهد رسید. ولی اگر فردی با وجود ساختار گوشتی نتیجه‌ای کاملاً ایده آل طلب می‌کند، انجام جراحی به آن فرد توصیه نمی‌شود. در جراحی بینی‌های گوشتی جهت کاهش حجم نسبت به انواع غیر گوشتی محدودیت وجود دارد.

بیشتر بخوانید:

کربوکسی تراپی چیست؟

 

 

 

تفاوت ساختار بینی گوشتی و غیر گوشتی در چیست؟

ساختمان بینی به طور کلی از سه قسمت تشکیل‌شده است. قسمت اول اسکلت غضروفی و استخوانی که در بالا استخوان و در پایین غضروفی است. دوم پوست بینی است که همراه با لایه عضلات، روی اسکلت مذکور را می‌پوشاند. تفاوت اصلی بینی‌های گوشتی در ضخیم بودن پوست بخصوص در ناحیه نوک بینی و پره‌هاست. در عین حال ساختمان غضروفی نازک و ضعیف است.

 

در جراحی رینوپلاستی چه اقدامی انجام می‌شود؟

عمده اقدامات در جراحی رینوپلاستی ایجاد تغییرات در اسکلت غضروفی، استخوانی است. تنها قسمتی از پوست که برداشته می‌شود مربوط به پره‌های بینی است. انتظار جراح تبعیت پوست از ساختمان فرم داده شده زیر آن و در نتیجه ایجاد نمایی مطلوب است. طبیعی است هر چه پوست دارای انعطاف و قابلیت تطابق بهتری باشد، نتایج بهتر و هر چه پوست ضخیم‌تر باشد و فرم خود را حفظ نماید، نتایج ضعیف‌تر خواهد بود. به عبارت دیگر هر چه اشکالات به اسکلت استخوانی، غضروفی مربوط باشد نتایج بهتر و هر چه به اشکالات پوستی مربوط باشد نتایج ضعیف‌تر خواهد بود.

 بیشتر بخوانید:

همه چیز درباره میکرو نیدلینگ صورت

سوهان کشیدن بینی یا رسپینگ چیست ؟

 

 

 

آیا امکان اصلاح غضروف ضعیف و پوست ضخیم وجود دارد؟

در مورد غضروف ضعیف خوشبختانه تکنیک‌های مؤثر و با ارزشی وجود دارد. از غضروف‌هایی که در طول عمل از جمله نواحی از تیغه بینی برداشته می‌شود، جهت تقویت نواحی دیگر استفاده می‌شود. جهت نازک کردن پوست اقداماتی هم در حین جراحی و هم پس از آن انجام می‌شود. هنگام جراحی پوست از طریق برداشت لایه‌های زیرین در حدی که به خون‌رسانی آسیب وارد نشود نازک شده، پس از جراحی مصرف داروهای ضدالتهاب به‌صورت خوراکی و تزریقی توصیه می‌شود. با همه این اوصاف بینی هرگز به حالت غیر گوشتی تبدیل نخواهد شد.

 

آیا زمان بهبودی در بینی گوشتی متفاوت است؟

پس از جراحی طی مدت زمانی طولانی تورم بینی برطرف شده و نمایی نهایی پدیدار می‌شود. این زمان در مورد بینی‌های گوشتی بسیار طولانی‌تر بوده و تا حد 18 ماه و در بعضی موارد 24 ماه طول می‌کشد.

 

از بین‌بینی‌های گوشتی کدام موارد ضعیف‌ترین نتایج را خواهد داشت؟

قطعاً هرچه پوست ضخیم‌تر باشد به همان نسبت نتیجه جراحی افت خواهد کرد. بدترین حالت زمانی است که ضخامت پره‌های بینی زیاد باشد متأسفانه تکنیک خوبی برای کاهش ضخامت پره‌ها وجود ندارد. زمانی که ضخامت پره‌ها زیاد باشد طبیعتاً جراح در کاهش عرض بینی در ناحیه پره‌ها محدود می‌شود.

 بیشتربخوانید:

آشنایی با روش تزریق آنزیم بینی برای اصلاح فرم صورت

 

 

 

اصول تناسب و زیبایی در بینی

بینی یکی از اعضاء صورت است و از این لحاظ باید ارتباط و تناسب صحیح با سایر اعضاء صورت داشته باشد. در عین حال نواحی مختلف در بینی هر فرد تناسب تعریف شده‌ای باهم دارند. در صورت برقراری این موارد علاوه بر آنکه نمای بینی فرد به تنهایی زیبا دیده می‌شود بلکه زیبایی سایر اعضاء صورت را هم نمایان می‌کند. در نمای ایده آل فاصله بین پره‌های بینی با فاصله بین گوشه‌های داخلی چشم برابر است و درعین حال با اندازه عرض یک چشم برابر است.

 

از طرف دیگر Projection برابر 67/0 طول بینی است.

جهت نمای نیمرخ، از بالای بینی تا نوک آن (Nasul dorsum) وجود قوسی بسیار ملایم در مورد خانم‌ها و در آقایان عدم وجود قوس پیشنهاد می‌شود. در نمای نیمرخ زاویه‌ای که رأس آن در بالای بینی و خطوط زاویه از پره بینی و نوک بینی رد می‌شوند 36 درجه است که این زاویه در مورد آقایان کمی بالاتر و در مورد خانم‌ها کمتر قابل قبول است. در نمای تمام رخ عرض بینی از بالا به پایین با شیبی ملایم در ناحیه پره‌ها افزایش می‌یابد. هدف از جراحی رینوپلاستی نزدیک کردن نما به اصول و تناسب ایده آل است و به دست آوردن این اصول در بسیاری موارد به‌طور 100% امکان‌پذیر نیست. این مورد نه تنها به تکنیک جراحی بلکه به شرایط ساختمان بینی هم وابسته است.

 بیشتربخوانید:

جوان‌سازی پوست با مزوتراپی

 

 

 

 

در نمای روبرو نوک بینی نمای مشخص و مجزا از سایر نواحی بینی دارد.

در نمای نیمرخ Columella (قسمتی از بینی که بین سوراخ‌های بینی قرار گرفته) 2 میلی‌متر پایین‌تر از پره‌های بینی دیده می‌شود. زاویه Columella و لب در خانم‌ها بین 100 تا 110 درجه و در آقایان 90 تا 100 درجه است و این زاویه در افراد قد بلند کمتر در نظر گرفته می‌شود (در افراد قد بلند کمتر سر بینی بالا برده می‌شود).

محل اتصال بینی و پیشانی (Nasio) کمی فرو رفته است. در حدی که این دو ناحیه صرفاً از هم جدا شوند. فرورفتگی بیش از حد یا عدم آن نمای نا زیبایی را ایجاد می‌کنند. در نمای نیمرخ اگر خطی از نقطه اتصال لب و بینی (Subnasal) به زمین عمود شود این خط باید فاصله بین پره بینی تا نوک بینی (Projection) را به دو ناحیه تقریباً مساوی تقسیم نماید. در عین حال Projection در حالت ایده آل با فاصله بین پره‌های بینی برابر است.

 

 

برچسب ها: جراحی بینی، جراحی زیبایی، جراحی پلاستیک، خونریزی بینی، افتادگی نوک بینی، بینی، رینوپلاستی، دکتر بهنام خرمی تعداد بازديد: 157 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز