Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 9 فروردین 1403 - 17:16

2
اسفند
پیشگیری از پیری پوست

پیشگیری از پیری پوست

استعمال دخانیات فرآیند پیری پوست را تسریع می‌کند، خاصیت ارتجاعی پوست را کاهش می‌دهد و باعث تیره و بدرنگ شدن پوست می‌شود.

تحریریه زندگی آنلاین :  ترک سیگار

استعمال دخانیات فرآیند پیری پوست را تسریع می‌کند، خاصیت ارتجاعی پوست را کاهش می‌دهد و باعث تیره و بدرنگ شدن پوست می‌شود.

 

تغذیه

تغذیه سالم و سرشار از میوه‌ها و سبزی‌ها تضمین می‌کند که آنتی‌اکسیدان‌های کافی را برای محدود کردن اثرات آسیب‌زننده رادیکال‌های آزاد دریافت می‌کنید. باید سعی کنید رژیم غذایی‌تان حتی‌الامکان متنوع باشد؛ اما لازم است بدانید که بعضی خوراکی‌ها غنی از آنتی‌اکسیدان هستند و حتی می‌توانند از پوست محافظت کنند ازجمله این خوراکی‌های مفید می‌توان به‌مانند هویج، زردآلو و بقیه میوه‌ها و سبزی‌ها زردرنگ و نارنجی‌رنگ، بلوبری، سبزی‌ها سبز برگ، فلفل دلمه، گوجه‌فرنگی، لوبیا و بقیه حبوبات، ماهی (به‌ویژه سالمون) و آجیل اشاره کرد. درعین‌حال باید بدانید که بعضی غذاها مضر هستند و باید از مصرف آن‌ها اجتناب کنید. رژیم غذایی سرشار از چربی و کربوهیدرات روند پیری پوست را تسریع می‌کند.

 بیشتر بخوانید:

تیرگی دور چشم را با این روش های ساده از بین ببرید

 

 

 

 

استفاده از مرطوب‌کننده

پوست همگام با بالا رفتن سن نازک‌تر می‌شود و درنتیجه چروک‌های روی آن بیشتر جلب‌توجه می‌کند. به همین دلیل مرطوب‌کننده که پوست را نرم‌تر و منعطف‌تر می‌کند، یکی از مؤثرترین فرآورده‌های ضد پیری موجود به شمار می‌آید. هرروز از مرطوب‌کننده استفاده کنید و صبور باشید.

 

استفاده از ضد آفتاب

آسیب ناشی از اشعه‌های قدرتمند UV علت اصلی پیر شدن پوست است. هرروز از ضد آفتاب استفاده کنید و وقتی در فضای باز هستید، ضد آفتاب را هرچند ساعت یک‌بار تجدید کنید. حالت ایده آل این است که از کرم ضد آفتاب با SPF 30 یا بالاتر که دارای خاصیت ضدآبی و دارای طیف گسترده است، استفاده کنید.

 

مصرف آنتی‌اکسیدان

کلاژن پروتئینی با خاصیت ارتجاعی است که باعث جوان به نظر رسیدن و محکم و پر شدن پوست می‌شود. فرآیند طبیعی پیری و تماس با نور خورشید به‌مرورزمان موجب کاهش کلاژن پوست می‌شود. پیشگیری از کاهش کلاژن ممکن نیست؛ اما مصرف آنتی‌اکسیدان‌هایی مانند ایدبنون می‌تواند تولید کلاژن را افزایش دهد و خشکی پوست و چین‌وچروک‌ها را کاهش دهد. به‌علاوه ازآنجایی‌که آنتی‌اکسیدان‌ها در کنار یکدیگر بهتر عمل می‌کنند، بهتر است مصرف آنتی‌اکسیدان‌های قوی دیگری مانند ویتامین E و C، رزوراترول و رتینول را نیز در برنامه مراقبت از پوست بگنجانید.

 یشتربخوانید:

جوانسازی پوست صورت با ماسک شیر خشک

 

 

 

 

پاک‌سازی و لایه‌برداری

گردوغبار و سلول‌های مرده پوست باعث ایجاد لکه روی پوست می‌شود و پوست را خشک، زبر و بدرنگ می‌کند. پاک‌سازی پوست و لایه‌برداری این شانس را به سلول‌های سالم پوست می‌دهد که پس از کنار رفتن سلول‌های مرده دوباره بدرخشند. از یک پاک‌کننده ملایم استفاده کنید، به‌خصوص اگر پوست حساسی دارید و برای تمیز کردن پوست به‌هیچ‌وجه آن را با خشونت نمالید و نسابید.

 

بهداشت خواب

وضعیت بدن هنگام خواب نقش مهمی در خستگی پوست دارد. خوابیدن به پهلو علی‌رغم راحت بودنش به پوست آسیب می‌زند، چون گونه در این وضعیت باید وزن کل سر را نگه دارد و این فشار می‌تواند باعث ایجاد چین‌وچروک یا خطوط ریز بشود. سعی کنید وضعیت بدن را هنگام خوابیدن هرچند وقت یک‌بار تغییر بدهید تا آسیب کمتری به یک سمت صورت وارد شود. کم‌خوابی نیز باعث پیری زودرس پوست و سریع‌تر ایجاد شدن چین‌وچروک می‌شود. بی‌خوابی مشکلات پوستی دیگری مانند بدرنگ شدن پوست و پف کردن چشم‌ها را به دنبال دارد.

بیشتر بخوانید:

آشنایی با بیماری های پوستی زنانه

 

 

برچسب ها: پوست، تغذیه، رژیم غذایی، مراقبت از پوست، پیری پوست، ضد آفتاب، پاکسازی پوست، ویتامین E، پیری زودرس، خشکی پوست، میوه، چین و چروک پوست، حبوبات، لایه برداری پوست، کرم مرطوب کننده تعداد بازديد: 174 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز