Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 13:42

15
آبان
افزایش کلاژن پوست با این چهار ماده غذایی

افزایش کلاژن پوست با این چهار ماده غذایی

«کلاژن‌سازی» از اصطلاحات رایجی است که به دفعات از متخصصان زیبایی و بهداشت و حتی دوستانتان شنیده‌اید. بسیاری از افراد به امید معکوس کردن علائم پیری به منابع مختلف کلاژن روی می‌آورند؛ از مرطوب‌کننده‌ها و لوازم آرایشی گرفته تا مکمل‌ها.

به گزارش خبرآنلاین، کلاژن به عنوان فراوان‌ترین پروتئین موجود در بدن شناخته می‌شود که در ماهیچه‌ها، استخوان‌ها، دستگاه گوارش، پوست، رگ‌های خونی و تاندون‌ها یافت می شود. در واقع سلول‌های مختلف، به‌ویژه سلول‌های بافت همبند، روزانه کلاژن تولید می‌کنند.

همانطور که مکمل‌ها و انتخاب‌های درست غذایی باعث افزایش تولید کلاژن می‌شوند، موارد خاصی نیز وجود دارد که می‌تواند منجر به کاهش کلاژن‌سازی در بدن شود؛ عادات ناسالم و سبک زندگی نادرست، مانند سیگار کشیدن، رژیم‌های غذایی با قند بالا و قرارگرفتن بیش از حد در معرض آفتاب روند کلان‌سازی را با اختلال مواجه می‌کنند.

 اگر می خواهید کلاژن را به‌طور طبیعی در بدن خود افزایش دهید، در این مطلب چند غذای محرک تولید کلاژن به شما معرفی شده که می‌توانید آن‌ها در رژیم غذایی خود بگنجانید.

 بیشتربخوانید:

طرز تهیه ماسک خانگی برای پوست‌های چرب و خشک

 

 

1.سیر

این ماده غذایی حاوی تائورین و لیپوئیک اسید است که هر دو در بازسازی کلاژن مؤثرند. سیر منبع غنی گوگرد است (گوگرد یک ماده معدنی در بدن است و در تولید کلاژن نقش مهمی دارد).

 

2.قارچ

قارچ حاوی موادی مانند زینک، ویتامین B، پتاسیم، منیزیم و فیبر است که همه این مواد به تولید کلاژن کمک می‌کنند. زینک و مس، هر دو از مواد معدنی هستند که باعث تقویت عملکرد آنتی‌اکسیدان‌ها می‌شوند که این فرآیند در افزایش تولید کلاژن اثرگذار است.

 بیشتربخوانید:

8ماسک بی نظیر با آلوئه ورا برای انواع پوست

 

 

3.فلفل دلمه‌ای

زینک، ویتامین C و خاصیت ضدالتهابی این فلفل‌ها تأثیر بسزایی در تولید کلاژن دارد. همه این مواد مغذی با آثار منفی پیری زودرس پوست مبارزه می‌کنند. گنجاندن فلفل دلمه‌ای در رژیم غذایی بسیار مفید است و با قابل ترکیب خوشمزه‌ای را با انواع غذاها می‌سازد.

 

4.بادام هندی

بادام هندی منبع خوبی از زینک و مس است که هر دو باعث تولید کلاژن در بدن می‌شوند. علاوه بر این، بادام هندی پر از چربی و پروتئین سالم است و گزینه مناسبی برای کسانی است که قصد لاغر شدن دارند.

برچسب ها: پوست، تغذیه، کلاژن سازی تعداد بازديد: 202 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز