Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
چهارشنبه 29 فروردین 1403 - 00:08

19
شهریور
طرز تهیه ماسک خانگی برای پوست‌های چرب و خشک

طرز تهیه ماسک خانگی برای پوست‌های چرب و خشک

استفاده از انواع ماسک برای پاک سازی و تقویت پوست بسیار مفید است، تهیه ماسک در خانه یکی از ساده‌ترین و کم هزینه‌ترین روش‌ها برای جوان سازی و رفع چین و چروک پوست است.

به گزارش تبیان، همانطور که می‌دانید نوع پوست در هر فردی متفاوت است برخی افراد دارای پوستی چرب و برخی دیگر دارای پوست خشک هستند و به همین دلیل برای استفاده از ماسک باید در مرحله اول نوع پوست خود را تشخیص دهید.
 

ماسک گلابی

برای تهیه این ماست در ابتدا یک عدد گلابی را شسته و پوست بگیرید سپس آن را داخل مخلوط کن ریخته و به آن یک قاشق غذاخوری عسل و اضافه کنید، بعد از اینکه آن‌ها را با هم خوب مخلوط کردید روی پوست صورت بمالید و به مدت ۲۰ دقیقه صبر کنید تا خشک شود، سپس صورتتان را با آب خنک بشویید.

استفاده از انواع ماسک برای پاک سازی و تقویت پوست بسیار مفید است، تهیه ماسک در خانه یکی از ساده‌ترین و کم هزینه‌ترین روش‌ها برای جوان سازی و رفع چین و چروک پوست است.

 

بیشتربخوانید:

7ماسک بی نظیر مخصوص پوست های چرب

 

ماسک موز

یک عدد موز را به همراه نصف پوست موز داخل مخلوط کن بریزید و یک قاشق غذاخوری عسل به آن اضافه کنید. مخلوط بدست آمده را روی سطح پوست بمالید و به مدت ۲۰ دقیقه صبر کنید و بعد صورتتان را بشویید.

ماسک آلوی خشک

یک فنجان آلوی خشک را داخل آب گرم خیس کنید، بعد از چند ساعت که از زمان خیس خوردن آلو‌ها گذشت آب آن را با یک قاشق غذاخوری عسل مخلوط کرده و روی صورت بمالید اجازه دهید خشک شود بعد از ۲۰ دقیقه صورتتان را با آب خنک بشویید.

ماسک برگه زردآلو
یک فنجان برگه زردآلو را در آب گرم خیس کنید سپس آن را داخل مخلوط کن بریزید و یک قاشق غذاخوری عسل اضافه کنید و خوب مخلوط کنید. به مدت ۲۰ دقیقه روی سطح پوست پهن کنید و اجازه دهید تا خشک شود و بعد صورت خود را با آب خنک بشویید.

 

بیشتربخوانید:

ماسک های زمستانی برای مراقبت از پوست های چرب و خشک

 

 

ماسک هلو

یک فنجان برگه هلو را در آب گرم خیس کنید و بعد از اینکه کاملا خیس خورد آن‌ها را داخل مخلوط کن بریزید و روی آن یک قاشق غذاخوری شیر کم چرب و یک قاشق غذاخوری عسل اضافه کنید، اجازه دهید تا در مخلوط کن کاملا ترکیب شوند. مواد به دست آمده را روی سطح پوست پهن کنید و بعد از ۲۰ دقیقه پوستتان را با آب خنک بشویید.

 

دستور تهیه چند نوع ماسک برای پوست‌های چرب

ماسک سیب

دو عدد سیب را بشویید و با پوست دهید قسمت‌های اضافه آن را جدا کنید و به همراه یک قاشق غذاخوری آب لیموی تازه داخل مخلوط کن بریزید. بعد از مخلوط کردن مواد را روی پوست صورت قرار داده و اجازه دهید تا خشک شود بعد از ۲۰ دقیقه پوستتان را بشویید.

 

ماسک توت فرنگی

توت فرنگی خاصیت اسیدی ملایمی دارد و حاوی ویتامین سی است و باعث تمیز شدن و براقی پوست می‌شود. نصف فنجان توت فرنگی را با یک قاشق غذاخوری آب لیموی تازه و دو قاشق غذاخوری ماست داخل مخلوط کن بریزید، بعد از اینکه مواد کاملا با هم ترکیب شد آن را روی سطح پوست بمالید اجازه دهید تا ماسک روی پوستتان خشک شود و بعد از ۲۰ دقیقه صورت را بشویید.

 

بیشتربخوانید:

ماسک هایی برای از بین بردن منافذ باز پوست

 

 

ماسک گوجه فرنگی

یک عدد گوجه فرنگی را شسته و رنده کنید تا کاملا له شود و آن را به مدت ۲۰ دقیقه روی صورت خود بگذارید وقتی که خشک شد صورتتان را با آب خنک بشویید.

 

ماسک خیار

برای تهیه این ماسک در مرحله اول یک خیار را شسته و پوست بگیرید و با یک قاشق غذاخوری ماست داخل مخلوط کن بریزید. بعد از اینکه مواد کاملا مخلوط شد آن را به مدت ۲۰ دقیقه روی سطح پوست پهن کنید و بعد صورت خود را بشویید.

 

ماسک زرده تخم مرغ

دو عدد زرده تخم مرغ را مخلوط کرده و خوب هم بزنید سپس دو قاشق غذاخوری عسل و سه قطره روغن بادام به همراه کمی آب با هم مخلوط کرده و مواد را به مدت ۲۰ دقیقه روی صورت بمالید و بعد آن را با آب ولرم بشویید.

 

ماسک بادام

دو قاشق غذاخوری بادام خرد کرده را داخل مخلوط کن بریزید و به آن دو قاشق غذاخوری شیر و عسل اضافه کرده و مخلوط کنید. مواد به دست آمده را به مدت ۲۰ دقیقه روی صورت بگذارید و بعد از خشک شدن صورت خود را با آب ولرم بشویید.

 

ماسک تخم مرغ

یک عدد تخم مرغ کامل (سفیده و زرده) را داخل یک کاسه بشکنید و خوب هم بزنید، سپس یک قاشق غذاخوری سرکه (بهتر است از سرکه سیب استفاده کنید) به آن اضافه کنید و به مدت ۲۰ دقیقه روی سطح پوست قرار دهید و بعد آن را با آب خنک بشویید.

برچسب ها: پوست خشک، جوانسازی پوست، چین و چروک پوست، ماسک گیاهی، ماسک، پوست چرب، ماسک خیار، ماسک موز، ماسک گوجه فرنگی تعداد بازديد: 511 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز