Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 04:21

22
اردیبهشت
روش‌های علمی مقابله با پیری پوست

روش‌های علمی مقابله با پیری پوست

به‌عنوان یک قانون برای درمان خط اخم‌های عمیق اول بوتاکس تزریق می‌شود. مقدار بوتاکس تزریق شده باید بیشتر از خط اخم معمولی باشد. مثلاً مقدار تزریق برای خط اخم معمولی پانزده واحد بوتاکس است.

د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کتر محمد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ شیزرپور - متخصص پوست و مو

 

تحریریه زندگی آنلاین : ترکیب روش‌های مختلف جوان‌سازی نتیجه بهتر می‌دهد. مثلاً برای درمان خط اخم ترکیب بوتاکس و تزریق فیلر (پرکننده) هم نتیجه بهتری می‌دهد و هم نتیجه درمان طولانی و ماندگارتر می‌شود. این کار بخصوص در خط اخم‌های شدید و عمیق کاربرد دارد.

 

درمان ترکیبی برای خط اخم عمیق:

به‌عنوان یک قانون برای درمان خط اخم‌های عمیق اول بوتاکس تزریق می‌شود. مقدار بوتاکس تزریق شده باید بیشتر از خط اخم معمولی باشد. مثلاً مقدار تزریق برای خط اخم معمولی پانزده واحد بوتاکس است. اما در خط اخم عمیق یک فرد مذکر تا صد واحد بوتاکس می‌توان تزریق کرد (تا سیصد واحد دیسپورت). یعنی یک آمپول کامل بوتاکس برای درمان خط اخم می‌توان تزریق کرد.

اکثر خط اخم‌های عمیق با تنظیم و افزایش دوز بوتاکس قابل درمان است. بعد از تزریق تا دو هفته صبر می‌کنیم. اگر خط اخم برطرف نشده بود، می‌توان به‌عنوان درمان کمکی از تزریق فیلر یا همان ژل هیالورونیک اسید استفاده کرد. به خاطر وجود رگهای خونی متعدد و رگهای خونی چشم، تزریق این ناحیه پرخطر است. این تزریق حتماً توسط پزشک متخصص پوست انجام شود. به‌عنوان یک قانون تزریق در این ناحیه باید درحجم‌های کم و جلسات مکرر و فقط داخل پوست باشد. و حتماً از فیلر هیالورونیک اسید باشد.

 بیشتربخوانید:

اهمییت پیشگیری ازپیری پـوست د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ر میـانسالی

 

درمان ترکیبی برای چروک‌های عرضی بالای پیشانی:

بهترین راه درمان چروک‌های عرضی پیشانی بوتاکس است. اما در کسانی که پوست پیشانی شل و افتاده است. و همچنین بیشتر چروک‌ها در پایین پیشانی تشکیل شده، نیاز به ترکیب بوتاکس با فیلر خواهد بود. در چنین مواردی افتادگی پیشانی مانع دید می‌شود. فرد مبتلا برای دید بهتر مکرر پیشانی را بالا می‌اندازد. و این مسئله چروک‌ها را بیشتر و عمیق‌تر می‌کند. تزریق بوتاکس در چروک‌های نزدیک بالای چشم باعث افتادگی بیشتر پوست پیشانی و افتادگی ابروها می‌شود. در چنین مواردی بوتاکس با تکنیکی متفاوت از تزریق معمول انجام می‌شود. ده تا چهارده روز بعد از تزریق برای چروک‌های قسمت تحتانی پیشانی می‌توان از تزریق فیلر یا ژل هیالورونیک اسید کمک گرفت.

 

درمان افتادگی ابرو و بالا بردن ابروها:

بهترین روش در درمان افتادگی ابروها روش‌های ترکیبی است. برای این منظور ترکیب هایفو بوتاکس و فیلر بهترین نتیجه را خواهد داد. روش الترناتیو برای بالا بردن پیشانی عمل جراحی کشیدن پوست پیشانی است. در روش جراحی تغییرات سریع و قابل توجه است. اما خطرات عمل جراحی و یک اسکار دائمی در وسط سر از گوش سمت چپ تا گوش سمت راست خواهد بود. در روش ترکیبی هایفو بوتاکس و فیلر تغییرات تدریجی اما طبیعی است. ریسک عمل وجود ندارد. هیچ‌گونه اسکار بر جا نمی‌گذارد. اول هایفو انجام می‌شود. یک هفته بعد تزریق بوتاکس و ده روز بعد کمی فیلر در صورت ضرورت به کنار ابروها یا گیجگاه تزریق می‌شود.

بیشتر بخوانید:

از بین بردن پف زیر چشم با چند راهکار ساده

 

 

برچسب ها: پیری پوست، جوانسازی پوست، چین و چروک پوست، بوتاکس، تزریق ژل تعداد بازديد: 213 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز