Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
دوشنبه 17 اردیبهشت 1403 - 19:32

23
دی
پوستی بـدون چروك با تغذیه مناسب (بخش دوم)

پوستی بـدون چروك با تغذیه مناسب (بخش دوم)

با داشتن یك رژیم غذایی متنوع و رنگارنگ كه شامل 5 واحد از میوه‌ها و سبزیجات در روز می‌باشد می‌توان خود را چند سال جوان‌تر از سن واقعی نشان داد.

 

در اینجا منابع غذایی را كه برای پوست و بدن مناسب هستند، ذكر می‌كنیم

سبزیجات: اسفناج، كاهو، هویج، سیب زمینی شیرین، كدو تنبل- همه این سبزیجات حاوی ویتامین‌ A (كاروتنوئید) می‌باشند. گوجه فرنگی و انواع فلفل نیز حاوی ویتامین C هستند.

میوه‌جات: خربزه، انبه، طالبی- حاوی ویتامین Aكاروتنوئید) می‌باشند.پرتقال، گریپ فروت نیز ویتامین C دارند.

مواد غذایی:‌ مواد غذایی سبوسدار غنی شده كه حاوی ویتامین‌های B، D و همچنین روی و سلنیوم هستند. انواع مغزها (گردو، پسته، بادام، فندق و ...) و انواع دانه‌ها (تخم آفتابگردان، تخم‌كدو و ...) حاوی ویتامین E و روی می‌باشند.
ماهی سالمون و ماهی تن كه ویتامین‌های D و E و كلسیم، روغن‌های امگا- 3، سلنیوم و پروتئین دارند. روغن‌های گیاهی كه دارای ویتامین‌های D و E هستند.

شیر كم چرب كه ویتامین A (رتینول)، كلسیم، روی و سلنیوم دارد.

تخم مرغ كه دارای ویتامین‌های A (رتینول)، E، B و همچنین روی می‌باشد.

مصرف انواع بنشن (مانند نخود، لوبیا، عدس) و غلات كه حاوی ویتامین‌های گروه B و روی می‌باشند.
همچنین، مصرف مواد غذایی را كه دارای كربوهیدرات‌های ساده هستند و سریع قند خون را بالا می‌برند، مانند انواع نان‌های سفید و همچنین غذاهای فرآوری شده مانند سوسیس و كالباس و ... و شیرینی‌جات، نوشابه‌های گازدار كه ارزش غذایی آنها صفر بوده و از طرفی دارای مقادیر بسیاری شكر هستند را كاهش دهید تا پوستی سالم داشته باشید و از مواد غذایی دارای كربوهیدرات‌های مركب مانند نان‌های سبوسدار استفاده كرده و مصرف حبوبات و غلات را افزایش دهید.

اگر می‌خواهید پوستی جوان داشته باشید، خوردن آب را فراموش نكنید!

تصور كنید اگر گیاهی به مدت چند روز بدون آب بماند چه اتفاقی برای آن می‌افتد، گیاه پژمرده و سپس خشك می‌شود. با آب دادن به این گیاه پژمرده ممكن است حیات دوباره به آن بدهیم؛ اما، برگ‌های خشك شده آن دیگر تازه نمی‌شوند. عملكرد آب در بدن انسان نیز به همین صورت است، با نوشیدن آب پوست خود را از درون آبرسانی می‌كنیم و به حفظ خاصیت الاستیسیته پوست و انعطاف پذیری آن كمك می‌نماییم و از خشك و شكننده شدن پوست جلوگیری می‌كنیم.

نوشابه‌های الكلی و نوشیدنی‌های كافئین‌دار مانند چای، قهوه و انواع كولاها از نظر ارزش غذایی و آبرسانی به پوست ‌فایده كمتری دارند و از طرفی به علت مدر بودن سبب از بین رفتن ذخیره آب بدن می‌شوند.البته نوشیدن این گونه مایعات در مقدار محدود، فعالیت كلیه‌ها را افزایش داده و برای بدن منافعی دارد، ولی برای تاثیر مثبت بر پوست، نوشیدن آب ساده بهترین است.

ورزش كردن و آب و هوای خشك و غیر مرطوب نیز بر میزان آب بدن تاثیرگذار است. پس، فراموش نكنید نوشیدن چندین لیوان آب در روز به شادابی و سالم ماندن پوست شما كمك بسیاری می‌كند. اگرچه نوشیدن آب فراوان و اصلاح رژیم غذایی نمی‌تواند چین و چروك‌های عمیقی مانند خطوط خنده، خطوط اخم و چین‌های دور چشم را كه از پیش به وجود آمده، از بین  ببرد؛ اما اكنون می‌توان با داشتن رژیم غذایی مناسب، پوست خود را از پیری بیشتر نجات داد!
تحقیقات فراوان نشان می‌دهد.

همان ویتامین‌ها و مواد مغذی كه می‌توانند پوست را محافظت نمایند، برای سلامتی دیگر اندام‌های بدن مانند چشم، دندان، ناخن، استخوان و سیستم گردش خون نیز بسیار مفیدند؛ بنابراین، جوانی تنها داشتن ظاهری جوان نیست، بلكه داشتن اندام‌های سالم نیز می‌باشد كه با خوردن مواد غذایی مناسب و مفید همه این اهداف به دست می‌آید.

با داشتن یك رژیم غذایی متنوع و رنگارنگ كه شامل 5 واحد از میوه‌ها و سبزیجات در روز می‌باشد می‌توان خود را چند سال جوان‌تر از سن واقعی نشان داد. همچنین، اضافه كردن آنتی‌اكسیدان‌ها و مصرف اسیدهای چرب امگا-3 می‌تواند ظاهر شما را جوان‌تر و شاداب‌تر نشان دهد!

 

برچسب ها: تاثير تغذيه مناسب بر پوست، خوردن ويتامين هاي مفيد براي پوست، تاثير نوشيدن آب بر پوست، منابع غذايي مفيد بر پوست، تاثير سبزيجات و ميوه جات بر پوست تعداد بازديد: 677 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد اين مقاله چيست؟

فیلم روز
تصویر روز