Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
سه شنبه 11 اردیبهشت 1403 - 21:07

23
خرداد
بدی ها و خوبی های محصولات آرايشی معدنی

بدی ها و خوبی های محصولات آرايشی معدنی

هميشه استفاده از مواد معدني در لوازم آرايشي به اين معني نيست كه اين ...

بدی ها و خوبی های محصولات آرايشی معدنی

 

 

همیشه استفاده از مواد معدنی در لوازم آرایشی به این معنی نیست كه این محصولات طبیعی و سالم هستند. این روزها كارخانه‌های بسیاری، این نوع محصولات را تولید می‌كنند، اما اگر می‌خواهید یكی از مصرف‌كنندگان محصولات آرایشی معدنی باشید، بهتر است به یك نكته توجه دقیق كنید اینكه حتماً به برچسب این محصولات توجه كنید و مواد تشكیل‌دهنده آنها را چك كنید. وقتی كه روی برچسب یك محصول قید می‌شود، معدنی، به این معنی نیست كه آن محصول هیچ‌ نوع ماده مضر و خطرناك ندارد. برای آنكه نسبت به چیزی كه مصرف می‌كنید، اطمینان حاصل كنید بهتر است به این موارد توجه كنید: - برچسب محصول را پیدا كنید و آن را بخوانید. با آنكه این حرف بسیار تكرار است اما اهمیت زیادی دارد. قبل از خرید یك محصول به محتویات داخل آن توجه كنید. مطمئناً شناخت تمام تركیبات یك محصول برای افراد معمولی غیرممكن است چرا كه اغلب مردم با آنها آشنایی ندارند. اما اگر چند بار به برچسب محصولات توجه كنید كم‌كم با آنها آشنا می‌شوید و مواد مضر را از مواد غیرمضر تشخیص می‌دهید.

 

نكات مثبت

  میكا (Mica)؛ این سنگ نازك و تیز باعث ایجاد درخشندگی در پودرها می‌شود. میكا باعث انعكاس نور می‌شود و از این طریق چین و چروك‌های پوستی كمتر به نظر می‌رسند به همین دلیل پودرهای آرایشی معدنی پوشش‌دهی بالایی دارند و پوست را درخشان‌تر به نظر می‌رسانند.

  اكسید زینك: اكسید زینك یك نوع ضدآفتاب طبیعی است و در ضمن می‌تواند باكتری‌ها را از بین ببرد و خاصیت ضدالتهابی نیز دارد. اكسید زینك در محصولات آرایشی معدنی جوش‌ها را از بین می‌برد.

  پودر ابریشم: پیله‌های له شده ابریشم باعث سبك‌تر شدن این محصولات می‌شوند و بعد از مصرف احساس سنگینی كمتری روی پوست دارید.

  لیزین لورویال: این آمینواسید از نارگیل به دست می‌آید و در محصولات آرایشی معدنی مورد استفاده قرار می‌گیرد و به آن درخشندگی و جلا می‌دهد.

  روغن‌‌های گیاهی:  این مواد طبیعی جایگزین پلیمرهای قدیمی در محصولات آرایشی شده‌اند و باعث می‌شوند كه با پوست مطابقت رنگی پیدا كنند، در ضمن باعث می‌شوند كه رنگدانه‌های موجود در ریمل به مژه‌ها بچسبند.

مثلاً روغن بادام شیرین و روغن آفتابگردان به لب‌ها مواد مغذی را می‌رسانند و بدون آنكه عوارض جانبی داشته باشند، باعث مرطوب شدن آنها می‌شوند.

  موم‌های طبیعی: موم‌های موجود در محصولات آرایشی معدنی از زنبور عسل و گیاهان گرفته شده است و همانند روغن‌های گیاهی عمل می‌كنند. این موم‌ها به حفظ مواد آرایشی برای مدت زمان طولانی كمك می‌كنند.

 

نكات منفی

  رنگ‌های D&C و FD&C

- تحقیقات نشان می‌دهند كه برخی از رنگ‌ها به سیستم عصبی آسیب می‌رسانند و باعث تغییرات سلولی می‌شوند به همین دلیل ما باید از این نوع مواد آسیب‌رسان و سرطان‌زا در محصولات آرایشی مطلع باشیم.

  فتالات‌ها

فتالات‌ها كه معمولاً در محصولات آرایشی به كار می‌روند باعث افزایش چین و چروك‌های پوست می‌شوند. لذا اگر در برچسب محصولی روغن‌های اصلی یا بدون فتالات‌ها قید شود آن محصول را خریداری كنید.

  وجود سرب

یك آزمایش كه اخیراً به عمل آمده است نشان می‌دهد كه در بیش از 60 درصد رژلب‌ها، مقدار قابل توجهی سرب وجود دارد. نكته قابل توجه این است كه روی برچسب هیچ یك از محصولات آرایشی وجود سرب در محصول قید نشده است و فروشنده نیز اشاره‌ای به آن نمی‌كند.

  وجود روغن معدنی

این روغن به پوست شما درخشندگی مورد نظرتان را می‌دهد اما در عین حال باعث بسته شدن منافذ پوست می‌شود و اجازه نفس كشیدن به پوست را نمی‌دهد. تحقیقات زیادی نشان می‌دهند كه روغن معدنی باعث افزایش تومورهای سرطانی پوستی می‌شود.

  دی‌اكسید تیتانیوم

دانشمندان در مورد یك خطر دیگر نیز به مردم هشدار می‌دهند. املاح معدنی بسیار ریز (میكروسكوپی) به هنگام استفاده از محصولات به راحتی از طریق تنفس وارد ریه‌ها می‌شوند و به آنها آسیب می‌رسانند. محصولات آرایشی معدنی فشرده و مایع این خطر را به حداقل می‌رسانند اما بهتر است به هنگام خرید به سراغ مواد آرایشی بدون دی‌اكسید تیتانیوم بروید.

 

 

خودتان قضاوت كنید و تصمیم بگیرید

برخی از خانم‌ها همواره به نكات ایمنی همه‌چیز توجه دارند و كمتر خود را در معرض خطر قرار می‌دهند. برخی دیگر از خانم‌ها نیز پوست بسیار حساسی دارند و باید نسبت به نكات قید شده توجه داشته باشند. اگر از محصولات آرایشی معدنی كه حاوی این مواد مضر هستند، استفاده كنید، پوست‌تان دچار خارش و سوزش خواهد شد و علت آن نیز وجود مواد مضر در آنهاست. متخصصان پوست به خانم‌ها در مورد اكسی‌كلرید بیسموس اخطار می‌دهند چرا كه پوست راتحریك به جوش زدن، برافروختگی و اگزما می‌كند.

 

اگر از محصولات آرایشی معدنی كه حاوی این مواد مضر هستند، استفاده كنید، پوست‌تان دچار خارش و سوزش خواهد شد و علت آن نیز وجود مواد مضر در آنهاست. متخصصان پوست به خانم‌ها در مورد اكسی‌كلرید بیسموس اخطار می‌دهند چرا كه پوست راتحریك به جوش زدن، برافروختگی و اگزما می‌كند.

 

 

برچسب ها: زندگی آنلاین تعداد بازديد: 546 تعداد نظرات: 0

نظر شما بعد از تایید درج خواهد شد

فیلم روز
تصویر روز