Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
یکشنبه 16 اردیبهشت 1403 - 14:46

5
اسفند
چطور رژلب مناسب خود را انتخاب کنیم؟

چطور رژلب مناسب خود را انتخاب کنیم؟

ابتدا رژلب را كنار صورت خود بگیرید تا ببینید با چهره شما هماهنگی دارد یا خیر. هرگز رژلب‌هایی راكه برای تست كردن در فروشگاه‌ها وجود دارند، روی لب‌ها و انگشت خود نمالید، زیرا این كار بهداشتی نیست.

 تحریریه دنیای سلامت

 

 

لب‌ها، نازك‌ترین و حساس‌ترین عضو صورت و اصلی‌ترین بخش در آرایش كردن هستند. رژ‌لب‌ها باعث برجسته‌تر به نظر رسیدن لب‌ها و جذاب‌تر شدن صورت می‌شوند. همه انسان‌ها تمایل به زیباتر شدن دارند؛ اما گاهی اوقات این تمایلات احمقانه می‌شود و از حد معمول فراتر می‌رود.

اگر می‌خواهید لب‌های زیبا و سالمی داشته باشید، باید با نحوه مراقبت صحیح از آنها آشنا باشید. اگر لب‌های‌تان سالم باشند، مسلما زیباتر به نظر می‌رسند. برای محافظت از لب‌ها در مقابل نورخورشید و جلوگیری از ترك‌خوردگی و خشكیدگی آنها باید از پمادهای مخصوص لب و برق‌لب مناسب استفاده كرد. می‌توانید شب‌ها روی لب‌های‌تان روغن كره بمالید. این كار باعث می‌شود لب‌هایی طبیعی و سالم داشته باشید.

قبل از این كار حتی می‌توانید لب‌های خود را كمی ماساژ دهید.  پیش از رفتن به رختخواب لب‌های خود را با كرم مرطوب كننده، نرم و لطیف كنید. همیشه از رژلب‌هایی كه كیفیت بالا و خوب دارند استفاده كنید؛ زیرا رژهای ارزان و بی‌كیفیت به لب آسیب می‌رسانند. برخی از رژلب‌ها خاصیت مرطوب‌كنندگی نیز دارند كه با استفاده از آنها می‌توان لب‌های سالم‌تری داشت.

رژلب‌های مات، مقاوت و پایداری بیشتری دارند و دیرتر از روی لب پاك می‌شوند؛ ولی لب‌ها را كمی خشك می‌كنند. برای آنكه لب‌های برجسته داشته باشید، دور آنها را با خط لب مشخص كنید. برق‌لب باعث می‌شود لب‌ها گوشتی‌تر و بزرگ‌تر به نظر برسند. رژلب‌هایی كه رنگ‌های نزدیك به رنگ پوست صورت دارند نیز لب‌ها را بزرگ‌تر نشان می‌دهند.

ابتدا رژلب را كنار صورت خود بگیرید تا ببینید با چهره شما هماهنگی دارد یا خیر. هرگز رژلب‌هایی راكه برای تست كردن در فروشگاه‌ها وجود دارند، روی لب‌ها و انگشت خود نمالید، زیرا این كار بهداشتی نیست. برای اطمینان از رنگ رژلب مورد نظرتان یك لایه از آن را با دستمال كاغذی بردارید و بعد روی پوست دست‌تان تست كنید.

همیشه به اجزای تشكیل دهنده كلیه محصولات آرایشی و بهداشتی و البته رژلب‌‌ها توجه كنید. برخی مواد شیمیایی به كار رفته در رژها ایجاد حساسیت می‌كنند؛ زیرا در اغلب موارد رژلب‌ها خورده می‌شوند؛ به خصوص هنگام خوردن غذا. تخمین زده می‌شود كه هر خانم به طور متوسط در طول زندگی خود 6-4 پوند (معادل صد تیوپ) رژلب می‌خورد. حال اگر مواد داخل آنها سمی و خطرناك باشد، تصور كنید چه مقدار مواد سمی وارد بدن خود كرده‌اید!
 برای انتخاب رنگ رژلب موردنظر، به رنگ پوست خود توجه داشته باشید؛ اگر رنگ پوست‌تان به زرد می‌زند، بهتر است از رژلب‌هایی كه رنگ‌های گرم دارند، استفاده كنید.

در طول روز كه هوا روشن‌تر است، از رژلب‌های با رنگ‌های طبیعی استفاده كنید و از رژلب‌های پر رنگ‌تر را بعدازظهرها و شب‌ها مورد استفاده قرار دهید.

وقتی بین رژلب‌هایی كه با رنگ‌های تند، مات و رژلب‌های مایع یا براق، قرار است مناسب‌ترین را انتخاب كنید، در نظر داشته باشید كه رژلب‌های مایع و براق و رژلب‌های تند معمولا برای یك بار استفاده مناسب هستند و نباید آنها را مكررا تجدید كنید. رژلب‌های مات، بیشتر عمر می‌كنند، رطوبت كمتری دارند و البته باعث خشك شدن لب‌ها می‌شوند، ولی می‌توانید آنها را بارها تجدید كنید. در نظر داشته باشید كه در صورت استفاده از رژلب‌های مات، انواع خیلی خشك را انتخاب نكنید.

برای طبیعی‌تر به نظر رسیدن لب‌ها می‌توانید از خط لب استفاده كنید و بعد از رژ زدن، با دستمال كاغذی روی لب‌های‌تان به آرامی ضربه بزنید تا رژتان كم‌رنگ و محوتر شود.

به هنگام انتخاب رنگ رژلب، بیشتر به نظر خود اهمیت دهید، نه فروشنده.

رژلب‌ها در هوای سرد و داخل یخچال، بیشتر عمر می‌كنند.

از مصرف رژلب‌هایی كه حاوی پارابن هستند خودداری كنید؛ زیرا خطر سرطان سینه را در پی دارند.

برچسب ها: راه هاي داشتن لب هايي سالم، چگونه رژ مناسب انتخاب كنيم، راه هاي انتخاب رنگ مناسب رژ لب، نحوه نگهداري از رژلب، از چه رژلب هايي نبايد استفاده كرد تعداد بازديد: 1655 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد اين مقاله چيست؟

فیلم روز
تصویر روز