Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
سه شنبه 18 اردیبهشت 1403 - 01:49

23
دی
وقتی پوست شما چهل‌ساله می‌شود

وقتی پوست شما چهل‌ساله می‌شود

وقتی سن شما بالاتر می‌رود،‌ پوست‌تان هم پیر می‌شود و كلاژن و فیبرهای الاستین خود را از دست می دهد. از این‌رو پوست خشك و شل می‌شود.

تحریریه دنیای سلامت

 

 

بیشتر افراد افزایش سن را مترادف با چهره‌ای پرچین و چروك، شكسته و سرد می‌دانند كه بدنی فرسوده، ناتوان و خسته آن را یدك می‌كشد. در نظر بسیاری از ما یك فرد مسن باید با زندگی خداحافظی كند یا فعالیت‌های روزمره را كنار بگذارد.

درصد زیادی از مردم ورود به دهه چهل زندگی را افتادن در سراشیبی می‌دانند و آغاز دوره‌ای كه شروع ناتوانی‌های جسمی و روانی در آن رقم می‌خورد؛ در حالی كه این تصورات درست نیست و افراد می‌توانند با داشتن رژیم غذایی مناسب، ورزش، رعایت بهداشت روان، شركت در فعالیت‌های اجتماعی مناسب و پویا نگه داشتن ذهن خود سال‌های دهه چهل زندگی و بعد از آن را نه افتادن در سراشیبی كه گام گذاشتن در مرحله نوین از زندگی بدانند كه می‌تواند كیفیت زندگی آنها و كسانی را كه با آنها زندگی می‌كنند، ارتقا دهد.

در هر حال شروع دهه چهل زندگی و سال‌های بعد از آن با تغییرات انكارناپذیری همراه است كه یكی از آنها تغییر در چهره افراد است. وقتی شما وارد دهه چهل زندگی خود می‌شوید، احتمالا می‌بینید كه اطراف دهان و چشم‌ها و روی پیشانی‌تان خطوط و چروك‌هایی ظاهر شده و به طور كلی حس می‌كنید چهره‌تان شكسته و سرد به نظر می‌آید.

ولی اگر مراقبت‌های ساده‌ای را در مورد پوست‌‌تان انجام دهید، می‌توانید روند پیری پوست‌تان را كند كنید و مدت بیشتری از داشتن پوستی سالم و شاداب لذت ببرید. در زیر نكاتی را می‌خوانید كه با رعایت آنها می‌توانید به این هدف برسید.

پوست‌تان را ارزیابی كنید

وقتی سن شما بالاتر می‌رود،‌ پوست‌تان هم پیر می‌شود و كلاژن و فیبرهای الاستین خود را از دست می دهد. از این‌رو پوست خشك و شل می‌شود. حتی اگر در سال‌های قبلی پوستی عادی داشته‌اید، در این سال‌ها مشاهده می‌كنید كه با افزایش سن پوست‌تان خشك می‌شود. این نشان می‌دهد كه باید روش مراقبت از پوست‌تان و محصولاتی كه تا به حال استفاده می‌كرده‌اید را تغییر دهید.

روش مراقبت از پوست خود را تغییر دهید

ممكن است تا به حال شما از یك روش معمولی برای لایه‌برداری، پاك‌سازی یا مرطوب كردن پوست استفاده می‌كردید كه مناسب هم بوده است؛ ولی اكنون به دهه چهل زندگی پا گذاشته‌اید، باید روش مراقبت از پوست‌تان را تغییر دهید تا نیازهای جدید پوست‌تان برآورده شود. در این دهه از زندگی شما اثرات چگونگی مراقبت‌های پیشین خود را از پوست‌تان می‌بینید.

این نشان می‌دهد كه چقدر باید روش مراقبت از پوست‌تان را تغییر دهید. اگر در طی سال‌های گذشته همیشه از كرم ضدآفتاب استفاده كرده‌اید و مراقبت‌های پیشگیری را انجام داده‌اید، نیازی به تغییر زیادی در روش قبلی نیست؛ ولی اگر در سال‌های گذشته به پوست خود بی‌توجهی كرده باشید، خواهید دید كه در این سال‌ها چین و چروك و خطوطی روی صورت‌تان ظاهر خواهند شد.

از محصولاتی كه ضدپیری پوست هستند، استفاده كنید

این فرآورده‌ها حاوی تركیباتی هستند كه پوست را نرم و با فرایند پیری پوست مبارزه می‌كنند. به دنبال محصولاتی باشید كه حاوی تركیباتی چون آلفاهیدروكسی اسید یا رتینوئیدها باشند. این تركیبات نه تنها تولید كلاژن را در پوست تحریك می‌كنند، بلكه از وضوح چین و چروك‌ها و خطوط می‌كاهند.

باز هم دقت كنید كه سر خود به دنبال خرید این محصولات نروید و به خاطر اینكه فلان محصول برای دوست‌تان خوب عمل كرده، از آن استفاده نكنید. ممكن است محصولی كه به دوست‌تان كمك كرده است، برای شما مضر باشد. بهترین كسی كه می‌تواند شما را راهنمایی كند، متخصص پوست و مو است. او با توجه به خصوصیات پوست شما و معیارهای دیگری كه به عنوان یك متخصص به آنها اشراف دارد، می‌تواند بهترین محصول را به شما پیشنهاد كند.

آكنه را درمان كنید

بروز آكنه در سال‌های دهه چهل زندگی امری شایع است؛ چون بدن با تغییرات هورمونی مواجه می‌شود كه می‌توانند زمینه بروز آكنه را فراهم كنند. آكنه بزرگسالان یك نگرانی جدی است. بنابراین اگر شما هم دچار چنین مشكلی شدید، به پزشك مراجعه كنید و تحت درمان مناسب قرار بگیرید. از محصولاتی استفاده كنید كه به بهبود آكنه و ناپدید شدن یا كاهش شدت جوش‌ها كمك می‌كنند.

از مواد آرایشی زیاد استفاده نكنید

برخی از زنان در این سنین و با مشاهده این تغییرات بیشتر و غلیظ‌تر از مواد آرایشی استفاده می‌كنند تا چین و چروك‌ها یا جوش‌ها زیر آن پنهان شوند. جدا از آسیبی كه استفاده زیاد از مواد آرایشی به پوست می‌زند، گاهی اوقات زیرسازی شدید پوست و استفاده زیاد از پودرها باعث می‌شود كه چین و چروك‌ها واضح‌تر به چشم آیند.

 

برچسب ها: پوست‌تان را ارزیابی كنید، روش مراقبت از پوست خود را تغییر دهید، از محصولات ضد پيري استفاده كنيد، آكنه را درمان كنید، از مواد آرایشی زیاد استفاده نكنید تعداد بازديد: 557 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد اين مقاله چيست؟

فیلم روز
تصویر روز