Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 31 فروردین 1403 - 23:14

30
آبان
بخور و ماسک مناسب برای دست ها و صورت

بخور و ماسک مناسب برای دست ها و صورت

بخور صورت، باعث می‌شود كه شما بتوانید دانه‌های سرسیاه صورت بخصوص روی بینی را، پس از بخور راحت‌تر خارج كنید. بدین گونه كه ابتدا صورت و دست‌ها را با آب و صابون ملایم بشوئید تا هیچگونه آلودگی روی آن نباشد.

دكتر نگار بهروز

 

 

بخور دانه‌های سرسیاه صورت

بخور صورت، باعث می‌شود كه شما بتوانید دانه‌های سرسیاه صورت بخصوص روی بینی را، پس از بخور راحت‌تر خارج كنید. بدین گونه كه ابتدا صورت و دست‌ها را با آب و صابون ملایم  بشوئید تا هیچگونه آلودگی روی آن نباشد. البته می‌توانید از پاك‌كننده‌های صورت هم استفاده كنید. 

آن‌گاه به روش زیر، بخور دهید و پس از آن، دانه‌های سرسیاه را به راحتی با فشار ملایم خارج كنید. پس از خارج كردن دانه‌های سر سیاه، برای بستن منافذ بازشده‌ی پوست، از خیار رنده كرده یا محلول آب و لیموترش استفاده كنید و پس از 5 دقیقه، با‌ آب ولرم شستشو دهید.

برای بخور دادن، از تركیب زیر استفاده كنید:

3 قاشق سوپخوری گل بابونه را در یك لیوان آب جوش بریزید و روی اجاق قرار دهید تا بجوشد. آن‌گاه پارچه‌ای را روی سر خود بیندازید و سر را به مدت 10 دقیقه روی بخار قرار دهید. سپس تركیب گل بابونه و آب را از صافی عبور دهید و بابونه‌ی صاف‌شده را به مدت 10 دقیقه روی پوست بگذارید و پس از‌ آن با آب سرد بشوئید. حالا می‌توانید دانه‌ها را تخلیه كنید. آن‌گاه مراحل گفته‌شده را انجام دهید.
 

ماسك لطیف‌كننده‌ی پوست دست

مواد لازم: 

عسل                 2 قاشق سوپخوری
آبلیمو                 1 قاشق سوپخوری
عرق گل بهار       1 قاشق سوپخوری

روش تهیه:

عسل را با آبلیمو مخلوط كنید. بعد عرق گل بهار را اضافه نمائید و به مدت 20 دقیقه روی پوست دست قرار دهید. این ماسك، برای سفید و لطیف كردن دست‌ استفاده می‌شود. سپس دست را با آب ولرم بشوئید و در صورت نیاز، آن را خشك كنید. یا صبر كنید تا به ‌آرامی خشك شود.

 

برچسب ها: ماسک صورت، پوست و مو، استفاده از ماسک زیبایی، انواع ماسک صورت، استفاده از ماسک، رفع جوش سر سیاه تعداد بازديد: 1892 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز