Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 - 05:52

31
مرداد
سفر فقط به این نقاط به محض بازنشستگی!

سفر فقط به این نقاط به محض بازنشستگی!

بالاخره زمانی فرا می رسد که هم زمان کافی برای دیدن دنیا را دارید و هم دنیایی از دیدنی ها در پیش رویتان قرار می گیرد اما آن زمان کی است؟ قطعا دوران بازنشستگی!

 تحریریه زندگی آنلاین : بالاخره زمانی فرا می رسد که هم زمان کافی برای دیدن دنیا را دارید و هم دنیایی از دیدنی ها در پیش رویتان قرار می گیرد اما آن زمان کی است؟ قطعا دوران بازنشستگی! البته این جمله اصلا به آن معنا نیست که تا آن زمان نباید سفر کنید و در خانه تان بمانید چون همه ی ما می دانیم که سفر لازمه ی یک زندگی سالم است ولی مقاصدی در این کره ی خاکی وجود دارند که برای سفر به آن ها واقعا باید وقت کافی داشته باشید و با توجه به مشغله هایی که امروزه برای همه ی ما وجود دارد این کار غیر ممکن و سخت است. اگر هم در حال حاضر بازنشسته شده اید و یا در شرف بازنشسته شدنید و دارید این نوشتار را مطالعه می کنید به احتمال زیاد بعد از اتمام آن وسوسه می شوید که فورا بار سفرتان را به این مقاصد ببندید و سفرتان را آغاز کنید. آیا تا به حال پیش آمده که دوست داشته باشید تا به شهرها و کشورهایی که درباره ی آن ها مطالبی را خوانده اید و یا تصاویر آن ها را دیده اید و همیشه در رویاهایتان داشته اید سفر کنید؟ حال زمان آن فرا رسیده!

بیشتربخوانید:

سفر و گردشگری در دوران بازنشستگی

 

 

 

کوهنوردی با قطار در کوه های راکی

دوست دارید در حالی که در یک وسیله ی نقلیه ی لوکس و شیشه ای نشسته اید از میان کوه های راکی گذر کنید؟ این رویا واقعیت دارد! یکی از لوکس ترین های سفر بازنشستگی سفر به کوه های راکی و نشستن در یکی از همین ماشین های ریلی شیشه ای است، فقط کافی است در صندلی تان بشینید و از منظره ای شگفت انگیز کوه و دریاچه در کنار درختان بلند سبز که از شیشه ی بزرگ ماشین دیده می شود لذت ببرید.

چشم اندازه های ایرلند

شاید باورتان نشود که ایرلند چه جای سرسبز و حیرت آوری است، اگر به دنبال چشم اندازهای وسیع از مناظر سرسبز و مردم خونگرم می گردید، وقت آن رسید که به ایرلند سفر کنید و یا برای سفر بازنشستگی به ایرلند در آینده برنامه ریزی کنید این کشور روستاهای بسیار زیبایی را در خود جای داده است که دیدن هر کدام از آن ها می تواند به فراموش نشدنی ترین خاطره ی زندگی تان تبدیل شود. می توانید سفرتان را از شهر دوبلین پایتخت این کشور شروع کنید و اول از همه از کالج ترینیتی که یکی از بهترین نمونه های معماری های ایرلند و دست نوشته های باستانی است دیدن کنید بعد از آن اگر خواستید که درباره ی تاریخ کشور اطلاعات بیشتری به دست بیاورید، موزه ی  Kilmainham Gaol  جای مناسبی است.

البه دوبلین تنها شهر دوست داشتنی این کشور نیست و شهرهای منحصر بفرد زیادی در آن وجود دارد که از بین آن ها می توان به شهر بندری Kinsale  و شهر بلفاست در شمال این کشور هم اشاره کرد.

 بیشتربخوانید:

11 روستای دیدنی و خوش آب و هوای ایران را بشناسید + تصاویر

 

 

 

 

سیسیلی در ایتالیا

سیسیلی در واقع بزرگ ترین جزیره در دریای مدیترانه و یک ناحیه ی خود مختار در جنوب ایتالیا است که یکی دیگر از مقاصد گردشگری ای است که گردشگران تاریخ دوست مطمئنا عاشق آن خواهند شد و تاریخ هم تنها نقطه قوت این جزیره نیست بلکه افرادی که عاشق طبیعت بکر و بی مانند هم هستند از سفر به آن لذت خواهند برد. پالرمو که پایخت سیسیلی است شهری با مغازه ها  و فروشگاه های رنگارنگ و کلیساهای جامع دیدنی، ساختمان های قدیمی و غذاهای خیابای خوشمزه سیسیلیایی است و این شهر منحصر بفرد برای هر کسی با هر سلیقه ای چیزی دارد و در یک جمله باید گفت که سیسیل ترکیبی از مایل ها ساحل کم نظیر، معماری تحسین برانگیز و تاثیر گذار، غذای دریایی خوشمزه و تازه و مردمانی صمیمی است  این ها فقط دلایل کوچکی برای سفر به سیسیلی در ایتالیا محسوب می شوند.

از آن جا که استرالیا یکی از مقاصد گردشگری دوردست نسبت به ایران است، سفر به آن با هواپیما بیشتر از ۱۶ ساعت طول می کشد و واضح است که سفر به استرالیا تا چه ادنازه طولانی و وقت گیر است به همی دلیل شاید برای خیلی از افراد بهترین زمان سفر به این کشور در دوران بازنشستگی باشد اما اگر به هر دلیلی نتوانستید به همین زودی ها به استرالیا بروید، سفر بازنشستگی به استرالیا را پشت گوش نیدازید. اگر چه استرالیا شهرهای دیدنی زیادی دارد اما یکی از بهترین هایش سیدنی است شهری که جذابیت های زیادی را در خود جای داده است از خانه ی اپرا با معماری شگفت انگیزش گرفته تا پل بندر سیدنی و حیات وحش منحصر بفرد آن که دیگر همه ی  ما درباره آن می دانیم، کانگروهای بامزه و جنگجو برای همین کشور هستند و حتی نمادی از آن محسوب می شوند طوری که تقریبا اولین چیزی که بعد از شنیدن استرالیا به ذهن همه ی ما ی رسد کانگورو است!

 بیشتربخوانید:

با معماری شگفت انگیز سی و سه پل بیشتر آشنا شوید

 

 

 

 

سواحل کاستاریکا

شاید تا حالا این جمله را نشنیده باشید pura vida! البته طبیعی است چون این عبارت جمله یا لاتین و در واقع یک شعار به معنای «از زدگی لذت ببر و خشوحال باش» است و اگر به کاستاریکا سفر کنید این جمله را بسیار می شونوید، حتما آن ها دلیل خوبی برای به کار بردنش دارند. کشوری که مملو از جنگل های بارانی، جنگل های متنوع، سواحل کاراییبی، آتشفشان و چشمه های آب گرم است قطعا ارزش دیدن دارد و کاستاریکا چنین جایی است. دوست داران حیات وحش در کاساتاریکا با حیوانات مختلفی مثل میمون،گربه های وحشی، وال و خزندگانی مثل لاک پشت های دریایی روبرو می شوند و بعد از یک روز عالی پیاده روی، شنا،  دیدن حیات وحش می توانید به یکی از سواحل زیبا و خلوت و یا یکی از جنگل های بارانی انبوه آن بروید و حسابی خوش بگذرانید.

جنوب شرقی آسیا

وقتی صحبت از جنوب شرقی آسیا باشد منظور کشورهایی مثل ویتنام، تایلند، کامبوج و… است البته از آن جا که این کشور ها در نزدیکی ایران قرار دارند حتما نباید سفر بازنشستگی به آن ها داشته باشید و می توایند در هر شغلی که هستید در صورت امکان یک هفته مرخصی بگیرید و راحت این کشورها را بگردید اما در هر صورت در هر سن و وضعیتی که باشید این کشورها همیشه جز بهترین گزینه های سفر هستند.

 بیشتربخوانید:

برچسب ها: ایتالیا، گردشگری، سفر، سبک زندگی، بازنشستگی، طبیعتگردی تعداد بازديد: 109 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز