Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 16:07

1
تیر
دیسک کمر و راه های درمانی برای آن

دیسک کمر و راه های درمانی برای آن

دیسک کمر مشکلی در ستون فقرات است که که به جز جراحی راه های درمانی دیگری دارد

 ستون فقرات انسان‌ها از ۲۴ مهره متحرک ایجاد شده که یک بافت سکه‌ای شکل از جنس غضروفی_ژلاتینی بین بدنه آن‌ها قرار دارد و عملکرد آن در حرکت مهره‌ها و فشار روی ستون فقرات مانند بالشی است و در کنار تحمل فشار، حرکات را نیز در ستون فقرات نرم می‌کند و در مجاور هر دیسک، ریشه‌ای عصبی خارج می‌شود که به تمام ارگان‌های اطراف عصب‌دهی می‌کنند.


بهتر است بدانید که این مهره‌های متحرک موجود در ستون فقرات، در سه قسمت از این ستون قرار گرفته‌اند که شامل هفت مهره گردنی، دوازده مهره پشتی و پنج مهره کمری است که در انتها به مهره‌های غیرمتحرک خارجی متصل شده‌اند. از لحاظ ساختار دیسک کمر مانند یک چرخ اتومبیل است و ستون مهره‌های کمر نیز به منظور اینکه بتوانیم حرکات مختلف را در طول زندگی خود انجام دهیم به صورت یکپارچه ساخته نشده‌اند و این مهره‌ها به صورت قطعاتی همانند دانه‌های تسبیح به هم وصل شده‌اند.

در همین راستا بسیاری از حرکات روزمره نظیر خم و راست شدن، چرخیدن و نشست و برخاست ما مستلزم حرکت نرم و راحت مهره‌های کمری روی دیسک‌های بین آن‌ها است و ریشه‌های عصبی که از بین مهره‌های کمری خارج شده وارد پاها می‌شوند و این عملکرد موجب می‌شود تاعصب به پوست و عضلات اندام‌های تحتانی داده شود و این امر بسیاری از علائم آسیب دیسک‌های کمری در پاها را ایجاد می‌کند و در ادامه خبر به برخی از راه‌های درمانی این بیماری اشاره شده که می‌توانید مشاهده کنید.

بیشتربخوانید:

درمان درد سیاتیک

با این دمنوش گیاهی از درد‌ سیاتیک در امان باشید

 

 

استفاده از داروهای ضدالتهاب و دیسک کمر

استفاده از داروهای شل کننده عضلانی

گرما درمانی

 سرما درمانی

 ماساژ کمر

 طب سوزنی

 استفاده از کشش کمری

 بی حرکت کردن ستون فقرات ( استفاده از کمربند طبی)

 تزریق در داخل مفاصل ستون مهره ها یا فضای اپیدورال

کم کردن فشار دیسک با سوراخ کردن آن و ایجاد یک حفره در وسط آن توسط اشعه لیزر

روش‌های نامبرده از جمله روش‌هایی هستد که می‌توانیم با آن‌ها این بیماری را درمان کنیم، ناگفته نماند که بیمار در مرحله اول باید به پزشک متخصص مراجعه کند و با تشخیص پزشک دیگر مراحل درمانی را در پیش بگیرد تا در آینده دچار مشکل نشود. برخی از بیماران هستند که بدون جراحی این بیماری را درمان می‌کنند، اما اگر بیماری بدون جراحی بهبود پیدا نکند باید سراغ مرحله آخر که جراحی است برویم تا این بیماری را درمان کنیم.

بیشتربخوانید:

روش های درمان خانگی سیاتیک

اگر زیاد بنشینید چه اتفاقی برای بدنتان می افتد؟

 

 

برچسب ها: طب سوزنی، ستون فقرات، دیسک کمر تعداد بازديد: 378 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز