Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 05:20

27
شهریور
چطور می توان درد سیاتیک را مهار کرد؟

چطور می توان درد سیاتیک را مهار کرد؟

درد سیاتیک یک درد در ناحیه کمر و پاها است که یکی از عوامل اصلی بروز آن بیرون زدگی دیسک کمر می باشد

سیناپرس : عصب سیاتیک بلند ترین عصب بدن است که از پشت لگن آغاز شده و تا انتهای پا امتداد می یابد. به دردهایی که در مسیر این عصب بزرگ بروز می کنند، سیاتالژی یا همان درد سیاتیک می گویند. درد سیاتیک معمولا با درد پایین کمر، درد مداوم باسن یا درد یکی از پاها، درد پشت ران به سمت پایین و ... خود را نشان می دهد.


شایع ترین علت درد سیاتیک بیرون زدگی دیسک و فشار روی عصب در ناحیه کمر است از اینرو ضرورت دارد افراد برای تشخیص علت به نزد پزشک متخصص مراجعه کنند. پزشک پس از معاینه و در صورت لزوم با تجویز MRI و انجام تست نوار عصب می تواند تشخیص دهد که این درد مربوط به دیسک یا علل دیگر است و بر اساس تشخیص عامل درد، درمان را شروع کند.

در مواردی که درد سیاتیک همراه با سایر مشکلات مانند ضعف شدید عضلات پا یا اختلال در راه رفتن یا اختلال در کنترل ادرار و مدفوع نباشد، پزشک معالج ممکن است درمان های مانند کمپرس سرد و گرم به تناوب، مصرف مسکن های ضد التهاب و غیر استروئیدی، فیزیوتراپی و یادگیری تمرین های کششی و تقویت کننده عضلات، استفاده از کمربند طبی یا بریس، تزریق استروئید در اپیدورال و طب سوزنی را نیز در کنار درمان های دارویی تجویز کند.

بیشتربخوانید:

درمان درد سیاتیک

با این دمنوش گیاهی از درد‌ سیاتیک در امان باشید

روش های درمان خانگی سیاتیک

اگر زیاد بنشینید چه اتفاقی برای بدنتان می افتد؟

 

 

برچسب ها: کمردرد، دیسک کمر، درد سیاتیک، سیاتیک تعداد بازديد: 207 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز