Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
سه شنبه 11 اردیبهشت 1403 - 05:37

13
بهمن
توصیه هایی برای سلامت مژه‌های شما (2)

توصیه هایی برای سلامت مژه‌های شما (2)

از ریمل زدن به صورت انبوه و خوشه‌دار پرهیز كنید. هر چه مژه‌های‌تان ظریف‌تر و جداتر به نظر برسند، چشم‌های‌تان زیباتر می‌شوند.

 

لذا به هنگام استفاده از ریمل نكات زیر را رعایت كنید

 دست‌های خود را قبل از استفاده از ریمل بشویید.

 برای تازه كردن مواد داخل ریمل از بزاق دهان و یا آب استفاده نكنید؛ زیرا محیط مناسب‌تری برای رشد باكتری‌ها ایجاد می‌شود. ریمل خشك شده را دور بیندازید.

 ریمل و سایر لوازم آرایشی مخصوص چشم خود را به هیچ كس قرض ندهید. ورم ملتحمه واگیردار هستند و می‌توانند عفونت را از یك چشم به چشم دیگر منتقل كنند.

 اگر به عفونت چشم دچار هستید، از ریمل استفاده نكنید و ریملی را كه باعث عفونت چشم‌هایتان شده است، دور بیندازید.

 هرگز تسترهای مختلف فروشگاه‌ها را امتحان نكنید.

 ریمل خود را هر 4-5 ماه یكبار عوض كنید.

 ریمل خود را در دمای 29 درجه سانتیگراد نگهداری كنید. دمای بالا باعث رشد بیشتر باكتری‌ها می‌شود. مثلا در فصل تابستان كه هوا گرم است، ریمل را در ماشین نگهداری نكنید؛ چرا كه گرمای شدید هوا و ماشین، مكان خوبی برای رشد باكتری‌ها و قارچ‌ها فراهم می‌سازد.

 حتما قبل از خواب، آرایش چشم خود را پاك كنید تا ریزش مژه‌های‌تان زیاد نشود.

ریمل‌های مناسب

بهترین روش برای اصلاح شكل مژه‌ها استفاده از ریمل است. پیش از مطرح كردن روش صحیح ریمل زدن به مژه‌ها، بهتر است بدانید چه ریمل‌هایی باید تهیه كنید. پس از آنكه مارك ریمل خود را انتخاب كردید، به هدفتان توجه كنید. اگر می‌خواهید مژه‌های شما حالت فر خود را بیشتر نشان دهند، كافی است از ژل یا ریمل‌‌های حالت‌دهنده استفاده كنید. این نوع ریمل‌ها حاوی مواد پلیمری و یك برس خوب، نازك و گرد هستند.

اگر می‌خواهید مژه‌های خود را پر پشت‌تر نشان دهید، از ریمل‌های حجم‌دهنده كه حاوی ذرات ریزی شبیه براده آهن هستند، استفاده كنید. اگر طول مژه‌هایتان كوتاه است و می‌خواهید بلندتر به نظر برسند، ریمل بلندكننده بخرید. وقتی احساس كردید ریمل شما مقداری خشك شده است، در آن را محكم ببندید و داخل آب داغ بیندازید.

می‌توانید یك قطره روغن بادام شیرین هم داخل تیوپ آن بریزید. اما اگر عمر ریمل شما از چهار ماه گذشته است، آن را دور بیندازید.  درست است كه ریمل‌های ضد آب در استخرها و با گریه كردن به راحتی پاك نمی‌شوند و روی مژه‌ها می‌مانند، ولی به همان اندازه پاك كردن آنها دردسرساز است. استفاده مكرر از ریمل‌های ضدآب باعث سردرد می‌شود و البته ریزش مژه‌ها نیز افزایش می‌یابد. چند اشتباه متداول در ریمل زدن كه باید از آنها پرهیز كنید.

 بهتر است از ریمل‌های سبز، آبی و بنفش استفاده نكنید؛ به خصوص اگر می‌خواهید این كار را به طور روزمره انجام دهید.

 ریمل‌هایی كه بعد از استفاده باعث تیره شدن و ایجاد لكه در زیر و اطراف چشم می‌شوند، ریمل‌های مناسبی نیستند.

 به هنگام ریمل زدن فقط به مژه‌های بالایی ریمل نزنید و حتما برای ایجاد هماهنگی ریمل را به مژه‌های پایین نیز بكشید.

 از ریمل زدن به صورت انبوه و خوشه‌دار پرهیز كنید. هر چه مژه‌های‌تان ظریف‌تر و جداتر به نظر برسند، چشم‌های‌تان زیباتر می‌شوند.

 

 

برای خواندن بخش اول- توصیه هایی برای سلامت مژه‌های شما - اینجا کلیک کنید.

 

برچسب ها: نکاتی در مورد ریمل، آرایش مخصوص چشم، عفونت چشم، ریمل‌های مناسب، نحوه ریمل زدن تعداد بازديد: 693 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز