Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
سه شنبه 11 اردیبهشت 1403 - 11:12

6
بهمن
چشم پر‌خون نشانه چیست (2)

چشم پر‌خون نشانه چیست (2)

وسایل آرایشی چشم‌ها را در صورت كهنگی و فساد دور بیندازید و اجازه ندهید كس دیگری از لوازم شخصی شما استفاده كند.

 

برطرف كردن

در اغلب موارد، خستگی چشم باعث قرمزی آن می‌شود و نیاز به هیچ مداوایی نیست؛ چرا كه با استراحت كردن برطرف می‌شود. در موارد شدیدتر كه قرمزی چشم با استراحت نیز برطرف نمی‌شود، بهتر است به یك چشم‌پزشك مراجعه كنید.

معمولاً استفاده از قطره چشم برای برطرف كردن قرمزی چشم‌ها و استفاده از محلول نمك برای خارج كردن شیء خارجی فرو رفته داخل چشم، مفید است. اگر قرنیه ورم كرده باشد، باید از دست زدن به چشم‌ها و مالیدن آنها خودداری كنید؛ چرا كه باعث عفونت بیشتر چشم‌ها می‌شوند.

درمان‌های طبیعی قرمزی چشم‌ها

برخی داروهای گیاهی و خانگی نیز می‌توانند قرمزی چشم‌ها را برطرف كنند و تأثیر زیادی در سلامت چشم‌ها دارند. برای درمان تحریكات وحساسیت چشم می‌توان از چای استفاده كرد. مقداری چای را دم كرده و بعد از صاف كردن روزی دو تا سه بار چشم‌ها را با آن شستشو دهید. برای شست وشوی چشم می‌توان از بابونه نیز استفاده كرد. مقداری گل بابونه را در یك فنجان آب جوش بریزید و بعد از نیم ساعت آن را صاف كنید و چشم‌ها را با آن شستشو دهید. برای تقویت چشم‌ها هر روز یك لیوان آب هویج خام بنوشید.

برای جلوگیری از ریزش اشك و خارش چشم و همچنین تقویت بینایی و رفع قرمزی آن می‌توانید از روغن زیتون استفاده كنید. روزانه دو تا سه بار، یك تا دو قطره روغن زیتون را در چشم‌ها بچكانید. با استفاه از كمپرس گرم نیز می‌توانید از شدت قرمزی چشم‌ها و التهاب آن‌ها بكاهید. به این ترتیب كه یك دستمال كاملاً تمیز را بشویید و داخل ظرف آب نبستاً گرم فرو برده و روی چشم‌ها قرار دهید.

نكاتی برای رفع قرمزی چشم‌ها و پیشگیری از آن

چشم‌های خود را ببندید و روی آنها آب سرد بریزید تا احساس آرامش و راحتی كنید.  از كمپرس سرد (یخ‌های كوچكی كه داخل حوله گذاشته‌اید) استفاده كنید.

 میزان دریافت ویتامین‌‌های A و B را افزایش دهید.  از دود سیگار بپرهیزید. بخارات و دودهای شیمیایی غلیظ، مواد سمی موجود در محیط و تشعشعات زیانبار خورشید نیز همین تأثیر را روی چشم‌ها دارند و تا می‌توانید از آنها دوری كنید.  از عینك‌های ایمنی و محافظ استفاده كنید؛ به خصوص وقتی جایی هستید كه گرد و خاك زیادی در محیط پخش است. 

اگر از لنزهای چشمی استفاده می‌كنید، به توصیه‌های پزشك در مورد نحوه مصرف توجه و عمل نمایید. وسایل آرایشی چشم‌ها را در صورت كهنگی و فساد دور بیندازید و اجازه ندهید كس دیگری از لوازم شخصی شما استفاده كند.

 مواد غذایی مؤثر در جلوگیری از قرمزی چشم‌ها

 نوشیدن آب فراوان (آب مقطر بسیار مناسب‌تر است).  میوه‌های تازه به خصوص انواع توت كه سرشار از فلونوئیدها هستند.  غذاهایی كه سرشار از ویتامین‌های E و C هستند؛ مثل سبزیجات و میوه‌های خام  بنشن‌ها و حبوبات  اسیدهای چرب اصلی موجود در ماهی، آجیل و سبزیجات برگدار مثل كلم و اسفناج  كلسیم، منیزیم و ویتامین D  روغن بذر كتان  روغن زیتون.

مصرف غذاهای زیر را نیز محدود كنید

مارگارین و چربی‌های هیدروژنه، محصولات لبنی، چربی‌های اشباع شده، نمك، شیره ذرت، قند، شكر، شكلات و كلیه موادغذایی كه حاوی شیرین‌كننده‌های غلیظ هستند.  روغن‌های تصفیه شده  غذاهای كبابی، دودی و سرخ كردنی  الكل.

 

 

براي خواندن بخش اول- چشم پر‌خون نشانه چیست- اينجا كليك كنيد.

 

برچسب ها: برطرف كردن قرمزي چشم، درمان‌های طبیعی قرمزی چشم‌ها، قرمزي چشم در كودكان، راه هاي رفع قرمزي چشم، چگونگي پيشگيري از قرمزي چشم تعداد بازديد: 842 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد اين مقاله چيست؟

فیلم روز
تصویر روز