Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 00:07

31
اردیبهشت
نشانه‌های افسردگی در مردان

نشانه‌های افسردگی در مردان

شناختن علائم و نشانه‌های افسردگری در مردان یکی از مهم‌ترین اقداماتی است که لازم است برای جلوگیری از مشکلات جدی‌تر انجام شود. مردان، زنان و افراد با هر هویت جنسیتی ممکن است در دوره‌ای از زندگی دچار افسردگی شوند.

تحریریه زندگی آنلاین : شناختن علائم و نشانه‌های افسردگری در مردان یکی از مهم‌ترین اقداماتی است که لازم است برای جلوگیری از مشکلات جدی‌تر انجام شود. مردان، زنان و افراد با هر هویت جنسیتی ممکن است در دوره‌ای از زندگی دچار افسردگی شوند. افسردگی یک بیماری جدی است که بر نحوه تفکر، احساس و عملکرد فرد تأثیر می‌گذارد.با توجه به گزارشات مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها (CDC)، به نظر می‌رسد زنان افسردگی را با سرعت بالاتری نسبت به مردان تجربه می‌کنند. بااین‌حال، تصور می‌شود که مردان ممکن است با تعداد کمتری دچار افسردگی شوند.این امر ممکن است به دلیل ترکیبی از عوامل اجتماعی و بیولوژیکی باشد که مشاهده و تشخیص افسردگی در مردان را با چالش بیشتری روبرو می‌کند. همچنین ممکن است مردان از نظر فرهنگی تحت فشار قرار بگیرند تا با پنهان کردن احساسات خود «مردانه» تر رفتار و عمل کنند.به همین دلیل، تشخیص افسردگی در مردان دشوارتر است و گاهی علایم آن بسیار متفاوت‌تر از علایم زنان می‌باشد. اگر فکر می‌کنید ممکن است شما یا شخصی که دوستش دارید با افسردگی دست و پنجه نرم می‌کند، ادامه این مقاله را بخوانید تا در مورد علائم و نشانه‌هایی که مردان ممکن است در هنگام افسردگی تجربه نمایند اطلاعات بیشتری کسب نمایید:

 بیشتربخوانید:

زنان افسرده تر از مردان

 

 

 

علائم جسمی افسردگی در مردان

مردان مبتلا به افسردگی ممکن است ابتدا متوجه تأثیرات جسمی افسردگی شوند. درحالی‌که افسردگی به‌عنوان یک اختلال سلامت روان در نظر گرفته می‌شود، همچنین می‌تواند در بدن سبب بروز علایم مختلف گردد. معمولاً اکثر مردان بیشتر به دلیل مشکلات جسمی به پزشکان مراجعه می‌نمایند تا مشکلات روحی و عاطفی.برخی از علائم جسمی عمومی افسردگی در مردان عبارتند از:تنگی قفسه سینه، مشکلات گوارشی مانند دفع گاز، اسهال و یبوست، اختلال نعوظ و سایر مشکلات جنسی، سردرد، مسائل هورمونی مانند تستوسترون پایین، درد بدن، تپش قلب، کاهش ناخواسته وزن (و گاهی افزایش وزن)

 

علائم ذهنی افسردگی در مردان

علائم ذهنی افسردگی ممکن است در مردان متفاوت از زنان باشد، که تشخیص آن را دشوارتر می‌کند. این علائم ممکن است در نحوه تفکر و پردازش اطلاعات توسط فرد تداخل داشته باشد و بر رفتار و احساسات او تأثیر بگذارد.برخی از شایع‌ترین علائم ذهنی افسردگی در مردان عبارتند از:عدم توانایی تمرکز، مشکلات حافظه، الگوهای فکری وسواسی، افکار مسابقه‌ای و رقابتی، مشکلات خواب (کمبود یا افراط در خواب)، افکار خودکشی

 

علائم احساسی افسردگی در مردان

وقتی بیشتر مردم کلمه افسردگی را می‌شنوند، به یاد شخصی می‌افتند که بسیار غمگین به نظر می‌رسد. با این‌حال، غم و اندوه فقط یکی از احساسات احتمالی ناشی از افسردگی است.علاوه بر غم و اندوه، مردان ممکن است علائم عاطفی ناشی از افسردگی را نیز تجربه کنند که شامل موارد زیر می‌باشد:

تحریک،پرخاشگری، عصبانیت، کناره‌گیری عاطفی از دوستان، خانواده و همکاران، ناامیدی، عدم علاقه به خانواده، اجتماع، سرگرمی‌ها و کار، عدم میل جنسی، بی‌قراری

 

علائم رفتاری افسردگی در مردان

علائم ذهنی، جسمی و عاطفی افسردگی در مردان نیز می‌تواند بر رفتار تأثیر بگذارد. ازآنجاکه برخی از مردان در موردبحث درباره احساسات خود مقاومت می‌کنند، این علائم رفتاری افسردگی اغلب برای دیگران آشکار است.در مردان، علائم رفتاری افسردگی معمولاً شامل موارد زیر است:مشکل در ملاقات‌های شغلی، خانوادگی و سایر مسئولیت‌های شخصی، سوء مصرف مواد مخدر، نوشیدن بیش‌ازحد الکل، انجام فعالیت‌های پرخطر، مانند رانندگی بی‌پروا یا داشتن رابطه جنسی بدون محافظت، انزوای اجتماعی، اقدام به خودکشی

 بیشتربخوانید:

بخور نخورهای اضطراب و افسردگی

 

چرا افسردگی در مردان به‌راحتی تشخیص داده نمی‌شود؟

درحالی‌که به نظر می‌رسد بحث و گفتگو در مورد سلامت روان در حال گسترش و توجه است، هنوز هم عرف فرهنگی و اجتماعی اجازه نمی‌دهد که افراد به‌راحتی در مورد افسردگی خود گفتگو نمایند و این موضوع به‌مراتب برای مردان مشکل‌تر است.به‌طورکلی، مردان توسط جامعه و اجتماع مجبور می‌شوند که از ابراز احساسات خود اجتناب نمایند، اگرچه ثابت شده است که سرکوب احساسات کار ناسالمی است و به سلامت روان آسیب وارد می‌کند. در تلاش برای حفظ این هنجارهای اجتماعی، بسیاری از مردان ممکن است سلامت عاطفی، جسمی و روحی خود را به خطر بیندازند.بعلاوه، بسیاری از مردان هرگز آموزشی در خصوص شناخت علایم افسردگی در مردان را نمی‌بینند و به همین دلیل ممکن است توانایی درک احساسات منفی خود را نداشته باشند.بعضی از مردان هرگز برای افسردگی خود از متخصصان کمک نمی‌گیرند زیرا هرگز علائم را تشخیص نمی‌دهند. از طرفی دیگر، برخی از مردانی که علائم را تشخیص می‌دهند ممکن است برای بحث و گفتگو در مورد مشکل خود تلاشی نکنند زیرا از قضاوت دیگران می‌ترسند.در نتیجه، هنگامی که بسیاری از مردان علائم افسردگی را تجربه می‌کنند، به‌جای پرداختن به خود افسردگی، ساعت‌های طولانی کار می‌کنند یا در غیر این صورت وقت خود را برای مشغول ماندن با فعالیت‌های مختلف پر می‌کنند.تشخیص افسردگی و مراجعه برای درمان می‌تواند به نجات جان افراد زیادی کمک کند. میزان خودکشی در میان مردان، به‌ویژه در افرادی که در گذشته در ارتش خدمت کرده یا در حال حاضر در ارتش خدمت می‌کنند، زیاد است. علاوه بر این، مردان سه تا چهار برابر بیشتر از زنان احتمال خودکشی منجر به مرگ را دارند.با گفتگو در مورد افسردگی، می‌توانیم به مردان مبتلا به افسردگی در تشخیص علائم کمک کنیم. با مراجعه برای دریافت درمان، مردان مبتلا به افسردگی می‌توانند زندگی سالم و با آرامشی را تجربه نمایند.

 

گزینه‌های درمانی فعلی کدامند؟

افسردگی غالباً با گفتگو درمانی، داروها یا هر دو مورد با هم درمان می‌شود. یک متخصص مراقبت‌های بهداشتی می‌تواند در ایجاد یک برنامه درمانی شخصی که برای فرد مناسب است به او کمک کند.بسیاری از مردان با تعیین وقت ملاقات با یک متخصص گفتگو درمانی (روان درمانگر) درمان موارد متوسط افسردگی را آغاز می‌کنند.یک روان درمانگر ممکن است انواع خاصی از مراقبت روان را پیشنهاد کند، مانند:رفتار درمانی شناختی،درمان بین فردی، درمان حل مسئله، روان درمانی

 

در صورت نیاز، ممکن است به این درمان دارو درمانی نیز اضافه شود. بااین‌حال، برای موارد شدیدتر، ممکن است فوراً دارو تجویز شود تا به کاهش برخی از علائم جسمی، روحی، عاطفی و رفتاری افسردگی کمک کند. این روش ممکن است در مورد شخصی با افکار خودکشی یا اقدام به خودکشی استفاده شود.داروهای ضد افسردگی مانند پاروکستین (Paxil) یا سرترالین (Zoloft) معمولاً برای درمان افسردگی استفاده می‌شوند. بااین‌حال، یک متخصص بهداشت روان ممکن است داروهای دیگری را نیز پیشنهاد کند.توجه داشته باشید که اثربخشی این داروها اغلب چندین هفته تا چند ماه به طول می‌انجامد و تفاوت محسوس معمولاً نیاز به زمان دارد. صبور باشید و کاملاً به اجرای برنامه درمانی خود پایبند باشید.درحالی‌که گفتگوهای اخیر پیرامون بهداشت روانی صریح و فراگیرتر شده است، هنوز هم بسیاری از مردان صحبت در مورد احساسات خود را در جامعه‌ای که عقاید سنتی در مورد مردان دارد دشوار می‌دانند.همچنین شناسایی علائم افسردگی در مردان، که تحت تأثیر همان عوامل اجتماعی و همچنین زیست‌شناسی مردان است، می‌تواند چالش برانگیز باشد.با به اشتراک گذاشتن دانش در مورد علائم افسردگی در مردان، می‌توانیم راهی را برای دستیابی به مراقبت‌های بهداشت بهتر و همه جانبه برای سلامت مردان به دست آوریم. با گفتگو درمانی، دارو درمانی یا ترکیبی از این دو مورد، افسردگی به بخشی قابل کنترل تر از تجربه انسان تبدیل می‌شود.

برچسب ها: مردان، افسردگی، علائم افسردگی، اضطراب، رابطه جنسی تعداد بازديد: 312 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز